کد خبر 1064065
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
وزیر خارجه اردن ایمن الصفدی

وزیر خارجه اردن تاکید کرد که مسئولیت اردوگاه الرکبان آوارگان سوری بر عهده سوریه بوده و هر گونه کمک‌های انساندوستانه و پزشکی مورد نیاز اردوگاه بایستی از داخل سوریه به این اردوگاه ارسال شود.

به گزارش مشرق، «گئر پدرسون» فرستاده سازمان ملل در امور سوریه با «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن تلفنی گفت‌وگو و دستیابی سریع و عملی به راهکار سیاسی بحران سوریه با هدف حفظ وحدت و یکپارچگی سوریه و بازگشت امنیت و ثبات آن را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید:

هشدار روسیه و سوریه درباره خطر شیوع کرونا بین آوارگان

تحرکات خزنده جدید آمریکا در نوار مرزی با سوریه

در این تماس تلفنی الصفدی بر حمایت اردن از تلاش‌های سازمان ملل و ایفای نقش آن جهت دستیابی به راهکار سیاسی به خصوص در این شرایط بی‌سابقه که نیازمند تمرکز برای مقابله با ویروس کروناست، تأکید کرد.

طبق گزارش وبگاه اردنی «عمون»، پدرسون نیز همکاری مستمر اردن و سازمان ملل برای دستیابی به بحران سوریه را ستود و از ایفای نقش انسانی اردن در قبال آوارگان سوری قدردانی کرد.

الصفدی همچنین بر ضرورت مسئولیت‌پذیری جامعه جهانی در قبال آوارگان و حمایت از آن‌ها به خصوص برای مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد.

وزیر خارجه اردن همچنین گفت که مسئولیت اردوگاه الرکبان آوارگان سوری بر عهده سوریه است چرا که این اردوگاه در خاک سوریه واقع شده است و هر گونه کمک‌های انساندوستانه و پزشکی مورد نیاز اردوگاه بایستی از داخل سوریه به این اردوگاه ارسال شود.

او تصریح کرد که اردن تحت هیچ شرایطی هرگز اجازه نخواهد داد هیچ گونه محموله کمکی و یا هیچ فردی از خاک این کشور وارد اردوگاه شود.

الصفدی و پدرسون همچنین درباره استمرار هماهنگی و رایزنی در خصوص تلاش‌های مربوط به پایان دادن به بحران سوریه و راهکارهای ارائه حمایت لازم به بیش از یک میلیون و سیصد هزار سوری که اردن میزبان آنهاست، توافق کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس