آمریکا کرونا نمایه

یک مجله آمریکایی با اشاره به آمار بالای قربانیان کرونا در این کشور و شکستن رکورد مبتلایان به کرونا در آمریکا نوشت: تعداد قربانیان کرونا در آمریکا از تعداد قربانیان در جنگ افغانستان پیشی گرفته است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

نیوزویک نوشت: تعداد افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا تاکنون کشته شده‌اند، از تعداد قربانیان آمریکا در جنگ ۱۸ ساله آمریکا در افغانستان فراتر رفته است، یعنی طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا.

بیشتر بخوانید:

رسیدن آمریکا به مرز ۴۰ هزار کشته و تداوم شمار فوتی‌ها در انگلیس

دانشگاه جان‌هاپکینز که اطلاعات قربانیان کرونا را جمع‌آوری می‌کند، اعلام کرد تاکنون در آمریکا ۳۷ هزار نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا کشته شدند، در حالی که آمار رسمی قربانیان جنگ آمریکا در افغانستان از ۷ اکتبر ۲۰۰۱ تا ۲۳ مارچ امسال ۲ هزار و ۴۴۵ نظامی پنتاگون و غیرنظامیان بوده است.

ترامپ روز یکشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد انتظار می‌رود اوج میزان مرگ و میر تا دو هفته آینده در آمریکا رخ دهد. «آنتونی فاسی» مدیر موسسه ملی بیماری‌های آلرژی و واگیر در آمریکا، گفته است با توجه به نرخ کنونی قربانیان تعداد کشته‌شدگان کرونا در آمریکا می‌تواند بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر باشد، آن هم در شرایطی که میلیون‌ها نفر آلوده خواهند شد. ترامپ گفته بود بدون دخالت دولت و بی‌توجهی مردم به جداسازی اجتماعی، احتمالا تا ۲/۲ میلیون آمریکایی از کرونا خواهند مرد.»

در جنگ‌های داخلی آمریکا که خونبارترین مناقشه در تاریخ این کشور است، حدود ۶۲۰ هزار نفر از سربازان دولت وحدت - که از حمایت بین‌المللی برخوردار بود - و جمهوری خودخوانده فدراسیون در شمال آمریکا کشته شدند. علاوه بر جنگ، شیوع بیماری نیز بین هزار و ۸۶۱ تا هزار و ۸۶۵ نفر را کشت.»

هم‌اکنون گزارش شده است صدها نفر از نیروهای پنتاگون کرونای مثبت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس