کد خبر 1063691
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
عبدالناصر همتی

همتی خطاب به صندوق بین المللی پول با توضیح اینکه صندوق وام درخواستی ایران را می تواند از طریق اینستکس اتحادیه اروپا یا کانال مالی سوئیس پرداخت کند، گفت: اکنون زمان عمل است.

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران در پاسخی مکتوب به پرسش های بلومبرگ نوشت:«آخرین باری که من بررسی کردم این امریکا نبود که صندوق بین المللی پول را اداره می کرد بلکه مدیریت و هیئت مدیره آن هستند که بر فعالیت های این نهاد نظارت دارند و تضمین می کنند که صندوق بین المللی پول بر اساس تعهدات های خود عمل می کند.»

* اکنون زمان عمل است

همتی مستقیما خطاب به کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول نوشت: «ما همانند امریکایی ها و اروپایی ها، انسان های بسیاری را از دست دادیم که من برای همه آنها دعا می کنم...اکنون زمان عمل است.»

به گفته همتی، تحریم های آمریکا و تصمیماتش برای اضافه کردن بانک مرکزی ایران به فهرست تحریمی این کشور در سپتامبر ۲۰۱۹، مانع از دستیابی ایران به منابع مالی اش شد که این ارقام «بیش از میزان مورد نیاز» ایران برای پوشش کسری ۱۰ میلیارد یورویی اش است.

بیشتر بخوانید:

شروط صندوق بین‌المللی پول برای اعطای تسهیلات

همتی توضیح داد: «ذخایر بانک مرکزی ایران در سراسر دنیا تحت تحریم های آمریکا قرار دارد که این اقدام غیرقانونی و یکجانبه است و من می خواهم در مورد آن صریح باشم. آنچه ما می گوییم این است که تحریم ها باید یکجا برداشته شود اما متاسفانه بازیگرانی در دولت امریکا وجود دارند که اهمیت چندانی برای قانون و نظم بین المللی قائل نیستند.»

همتی در ادامه اضافه کرد که به صندوق بین المللی پول گفته است وام درخواستی ایران را می تواند از طریق اینستکس اتحادیه اروپا یا کانال مالی سوئیس (شتا) که اجازه می دهد شرکت های سوئیسی مواد غذایی و دارویی به ایران کالا بفرستند، پرداخت کند.

وی افزود: «این کانال ها به صورت ویژه برای کمک به واردات مواد غذایی و دارو طراحی شده اند... این کانال ها سازوکار مناسب برای برطرف کردن تمامی نگرانی های امنیتی در صورت وجود را دارند.»

همتی گفت ایران تمامی ۱۰۰ درصد سهمیه خود در نزد صندوق بین المللی پول برابر با ۳.۶ میلیارد حق برداشت استاندارد (SDR)  است را درخواست داده است.

ایران در ۵ مارس از صندوق بین المللی پول درخواست ۵ میلیارد دلار وام کرد و آمریکا در ۱۵ آوریل اعلام کرد که این درخواست ایران را بلوکه کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    0 0
    همین مقداری که به صندوق درخواست دادین رو تو ارز 4200 هاپولی کردن، چرا التماس می کنین؟ برو اون خودی ها !! رو خالی کن بعدش هم بگو گور بابای هر چی نهاد بین الملل ــه
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    0 0
    اول مجوز از مجلس بگیر بعد از عمل حرف بزن
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    2 0
    این دنیا ساختارهای بین المللی اش نیاز به اصلاح دارد. البته نه از نوع اصلاح طلبی ایرانی بلکه از نوع اصلاحاتی که نیاز اولیه اش ظهور آقا امام زمان عج است . دنیایی که آمریکا به زور برای همه کشورها و بجای آنها تصمیم بگیرد صد در صد نیاز به اصلاح دارد. دنیایی که صهیونیسم در آن وجود دارد حتما و فوری نیاز به اصلاح دارد. روسای جامعه انقلابی اسلامی که چشمش به کدخدا باشد یا نیاز به اجازه کدخدا پیدا کند در وضعیت اورژانسی نیاز به اصلاح دارد. اصلاحش میکنیم. اللهم عجل کن لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس