کد خبر 1063477
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹

این روزها که پر از تعقیب و گریز اخبار دنیاست، طبیعی است اگر ناگهان به خودتان بیایید و ببینید ذهنتان از این همه فکر خسته شده و دیگر تحمل هیچ خبر تلخ اضافه‌ای را ندارید. در این صورت اولین توصیه ما به شما دست برداشتن از خواندن دم به دقیقه اخبار است و دومین توصیه‌مان استفاده از بازی‌هایی است که می‌توانند مثل آب روی آتش عمل کنند و ذهن خسته‌تان را به آرامش و شادی برسانند. در این مقاله قرار است شما را با هفت بازی ویدئویی آشنا کنیم که هر کدام به نحوی خستگی‌تان را به در خواهند کرد.

1. Flow

اولین بازی از مجموعه بازی‌های فراری دهنده خستگی، بازی «فلو» Flow است. شما این بازی را با یک موجود زنده بسیار کوچک شروع می‌کنید که از اجزای بدن چیزی جز دهان و قسمت شکم را ندارد. وظیفه شما این است که این موجود را در محیط دور و برش شنا بدهید و به او در تغذیه از سایر ارگانیسم‌های کوچک کمک کنید.

بعد از مدت زمانی متوجه می‌شود که موجود کوچولوی شما با خوردن غذا شروع به رشد می‌کند. دقیقا بعد از 10 دقیقه متوجه خواهید شد که این شنا کردن‌ها بیهوده نبوده و ارگانیسم بازی قد بلندتر شده، پا در آورده و می‌تواند دنبال موجودات بزرگتری برود و آن‌ها را بخورد. البته تمام بازی به خوردن غذا نمی‌گذرد؛ بلکه بعضی از موجودات حاضر در اطراف شما ممکن است قصد جانتان را کنند و شما باید بتوانید خودتان را از مخمصه نجات دهید.

بازی فلو بازی بسیار آرامش بخشی است، طراحی ساده و چشم نوازی دارد و با موزیک زیبایش می‌تواند ذهنتان را آرام کند. فلو را می‌توانید با مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن 4 و بر روی وب بروزر Web Browser بازی کنید.

2. The Crew

بازی The Crew یک بازی مسابقه‌ای است؛ آن هم در زمینه ماشین سواری؛ اما به گواه خیلی از پلیرها این بازی به جز اینکه هدف مسابقه‌ای دارد، خاصیت آرامبخشی هم دارد که به رانندگی طولانی مدت در جاده‌های خوش منظره برمی‌گردد. در این بازی می‌توانید مسیر شرق تا غرب آمریکا را با رانندگی زیر پا بگذارید و از دیدن مناظر اطرافتان لذت ببرید. این بازی هم قابل اجرا بر روی بعضی از کنسول های خانگی مثل پلی استیشن 4 است.

3. Home Sheep Home

این بازی که نام آن یادآور جمله معروف Home Sweet Home است، یکی دیگر از بازی‌های فراری دهنده خستگی است. احتمالا شما هم با انیمیشن Shaun the Sheep آشنا هستید و بعید هم نیست جزو علاقمندان آن محسوب شوید. کافی است سری به وب سایت این انیمیشن بزنید تا بتوانید بازی «هوم شیپ هوم» را پیدا کنید و برای خودتان یک سرگرمی خوب به دست آورید. در این بازی شما صاحب سه گوسفند هستید. «تیمی» گوسفند کوچک است، «شاون» گوسفند سایز متوسط و «شرلی» گوسفند بسیار چاقی است که در بازی به شما سپرده می‌شوند. شما باید این سه گوسفند را از رمپ‌های سر راه، پله‌ها، بالا بلندی‌ها و سایر موانع سر راه بگذرانید و به خانه برسانید. این بازی علاوه بر مایکروسافت ویندوز بر روی نینتندو سوئیچ Nintendo Switch هم قابل استفاده است.

4. Flower Reaction

هر مرحله از بازی «فلاور ری‌اکشن» با تعدادی از گل‌های شناور بر روی صفحه اسکرین شروع می‌شود که با لبه‌ها برخورد پیدا می‌کنند. گل شما، گل دیگری است که وقتی کلیک کنید از حرکت می‌ایستد و برای چند ثانیه شروع به دادن شکوفه‌هایی 10 برابر خودش می‌کند. هر گلی که به این گل برخورد کند هم همین کار را خواهد کرد. هدف شما در این بازی این است که بزرگترین زنجیره را ایجاد کنید.

5. Casanova

فرض کنید که یک زرافه هستید؛ البته در کازانوا Casanova! در این بازی زرافه شما به سمت شرق حرکت می‌کند؛ در حالی که بقیه زرافه‌ها در جهت مخالف شما راه می‌روند. هر کدام از این زرافه‌ها گردنی با طولی متفاوت دارد و زمانی که به شما نزدیک بشوند باید بتوانید با نگه داشتن دکمه ماوس سایز گردن زرافه خودتان را با زرافه مقابل هم تراز کنید و او را ببوسید. چالش‌های کوچک دیگری هم سر راه شما قرار دارد که می‌توانید به راحتی از پس آن‌ها بربیایید و لحظات خوشی را برای خودتان بسازید.

6. Farm Simulator

اگر کار پر استرسی دارید احتمالا از بازی شبیه ساز مزرعه خوشتان خواهد آمد و آرامش زیادی خواهید گرفت. در این بازی شما می‌توانید مزرعه خودتان را بسازید و تمام وسایلی که برای رسیدن به اهدافتان به آن‌ها نیاز دارید را، یکی یکی به دست آورید. بازی‌های شبیه ساز از ژانرهای معروف بازی‌های ویدئویی هستند که در این مطلب بهترین‌های آن آورده شده است، در این نوع بازی‌ها می‌توانند محیطی شبیه واقعیت را با مسئولیت‌های مشابه برای شما بسازند. این بازی بر روی بعضی کنسول‌های خانگی قابل اجرا است و می‌تواند به خوبی سرگرم‌تان کند.

7. Jigsaw Puzzles

«جیگسا پازل» اسم یک بازی خاص نیست؛ بلکه مجموعه‌ای از بازی‌هایی است که تصاویر را به پازل تبدیل کرده و از شما می‌خواهند آن‌ها را مرتب کنید. کسانی که به پازل علاقه دارند و لذت درست کردن آن را تجربه کرده‌اند، می‌دانند که موقع کنار هم چیدن قطعات و پیدا کردن قطعه مناسب ذهن وضعیتی شبیه مدیتیشن پیدا می‌کند و بسیار متمرکز خواهد بود. در این روزها که ممکن است وقت آزادتان بیشتر از اوقات دیگر باشد، خوب است چندین اپ یا بازی مربوط به مرتب کردن پازل‌ها را تهیه یا روی گوشی‌تان نصب کنید و از بازی کردن لذت ببرید. اپلیکیشن‌هایی مثل Magic Puzzles رایگان هستند و کسانی که سیستم عامل ios دارند هم می‌توانند به راحتی سراغ این بازی بروند.

نکته‌ای کلیدی در مورد بازی‌ها که باید به آن توجه کرد

اگر همین الان کنسول بازی خانگی داشته باشید حتما می‌دانید که بعضی بازی‌ها صرفا بازی ps4 به حساب می‌آیند و بعضی انحصارا بازی ایکس باکس وان (xbox one) یا ایکس باکس 360 هستند. در این میان هستند بازی‌هایی که هم به عنوان بازی پلی استیشن به حساب می‌آیند و هم بازی ایکس باکس. بازی‌های مربوط به کنسول‌های خانگی را باید خرید و طیف قیمت متفاوتی دارند؛ اما بازی‌های دیگری هستند که بازی کامپیوتری هستند یا به صورت آنلاین قابلیت استفاده شدن دارند. بنابراین چه کنسول بازی خانگی دارید و چه کامپیوتر یا حتی گوشی جای نگرانی ندارد. می‌توانید با هر امکاناتی که در دستتان است، بازی‌هایی را انجام دهید که می‌توانند حالتان را بهتر کنند.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس