کد خبر 1063208
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
راسل

ساندرو راسل رئیس سابق بارسلونا که به اتهام فساد مالی مدتی را در زندان بود، سال گذشته تبرئه و آزاد شد.

به گزارش مشرق، ساندرو راسل بین سال های 2010 تا ژانویه 2014 ریاست باشگاه بارسلونا را برعهده داشت. او به اتهام پولشویی و فساد مالی 643 روز در زندان بود ولی توانست خود را از تمامی اتهامات تبرئه کند و یک سال پیش آزاد شد.

نام او به خصوص در انتقال جنجالی نیمار از سانتوس به بارسلونا مطرح شد. بارسا به این متهم شد که مبلغ دقیق انتقال نیمار را برای فرار مالیاتی اعلام نکرده است. پرونده ای که هنوز هم به سرانجام نرسیده.

بیشتر بخوانید:

لاماسیا قربانی جدید رسوایی رئیس باشگاه بارسا

در واقع راسل 21 ماه در بازداشت به سر می برد و جرم اصلی او پولشویی و دریافت کمیسیون های غیرقانونی در دوران همکاری با فدراسیون فوتبال برزیل و ریکاردو تکسیرا، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور بود. او به 5 فقره پولشویی به ارزش 20 میلیون یورو متهم شده بود و برای وی ابتدا حکم یازده سال حبس درنظر گرفته شد که سپس به شش سال کاهش یافت اما در ابتدا وکلای راسل موفق به گرفتن حکم آزادی موقت او شدند و سرانجام توانستند او را تبرئه و به صورت قطعی آزاد کنند.

راسل در مصاحبه با موندودپورتیوو گفت:« اگر رئیس بارسلونا نبودم، زندانی نمی شدم. در این هیچ تردیدی ندارم. هیچ فعالیت تجاری من زیر سوال نبود. هیچ تحقیقی در مورد من صورت نگرفته بود. حتی یک مورد مالیاتی هم نداشتم.

قبل از اینکه رئیس بارسلونا شوم، حتی یک تحقیق مالیاتی از من نشده بود اما پس از آن، دادرسی های متوالی در مورد من شروع شد و اتهامات زیادی به من زدند. فکر می کنید همه اینها تصادفی باشد؟»

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس