پیروز قربانی

پیشکسوت استقلال گفت: ممکن است به ظاهر استقلال را به فرد یا گروه یا شرکتی با عنوان خصوصی واگذار کنند اما هرگز امتیاز چنین باشگاه هایی را به یک فرد حقیقی نخواهند داد.

سرویس ورزش مشرق – پیشکسوت تیم اسقلال ابراز امیدواری کرد وعده های احمد سعادتمند برای حل مشکلات باشگاه استقلال و خودکفایی این مجموعه به وقوع بپیوندد. او که جزو ملاقات کننده ها با مدیرعامل جدید استقلال نبوده نظراتش درباره کمک های سلبریتی های فوتبالی غیر ایرانی و اهدافی که ممکن است در پس آن باشد را نیز بیان کرد. وی همچنین درباره تکلیف قهرمانی این فصل لیگ برتر نیز نظرش را مطرح ساخت.

پیروز قربانی مدافع تیم استقلال در گفتگو با مشرق، درباره اوضاع و احوال این روزهای فوتبال در ایران و جهان را حرف زد.

**خلاصه حرف‌های پیشکسوت استقلال با مشرق:

*۹۰درصد کمک های سلبریتی‎های فوتبالی برای تبلیغات است نه انسان‎دوستی!

*خدا کند حرف های سعادتمند عملی شوند

*فوتبالیست ایرانی به باشگاهش اعتماد ندارد که دستمزدش را ببخشد

*کسی که فوتبال نمی بیند را به روانپزشک ببرید!

آ*قای سعادتمند برای اعتمادسازی تماشاگران چه برنامه ای دارید؟

متن این پرسش و پاسخ را از نظر می گذارنید:

* اوضاع باشگاه استقلال در روزهایی که مدیریت جدید دیدارهای زیادی با پیشکسوتان این مجموعه داشته و قول های مثبتی داده را چطور ارزیابی می کنید؟

- امیدوارم روزهای خوبی در انتظار استقلال باشد البته از حرف تا عمل فاصله خیلی زیادی است. گاهی انسان هایی آن فاصله را از بین برده و حرفشان عملی می‌شود و گاهی افرادی هستند که هرگز نمی توانند حرف‌هایشان را جامه عمل بپوشانند. امیدواریم مدیر جدید از دسته اول باشد.

* پیش بینی یا پیشنهاد خود شما چیست؟

- نکته مهم در این بین این است که مدیریت جدید باید بداند اتفاقات اخیر طی یکی دو سال گذشته موجب شده بین تماشاگران و باشگاه فاصله عمیقی به وجود بیاید. کادر مدیریتی جدید باید با دقت این فاصله را پر کرده و بار دیگر اعتماد تماشاگران به باشگاه استقلال را به همان حدی که هفت هشت سال گذشته بود برگردانند. همان سالهایی که استقلال آخرین قهرمانی لیگ برتر را کسب کرد و پس از آن همواره با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می کند.

* فکر می‌کنید با خصوصی شدن باشگاه استقلال این مشکلات کم یا برطرف می شود؟

- وام گرفتن از واژه خصوصی‎سازی تنها راهکاری بَزَک شده برای حل مشکلات مالی باشگاه است، وگرنه ما و هواداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هرگز روزی را نمی بینیم که این دو باشگاه به شخص واگذار شده باشند. در واقع ممکن است به ظاهر استقلال و پرسپولیس را به فرد یا گروه یا شرکتی با عنوان خصوصی واگذار کنند اما هرگز امتیاز چنین باشگاه هایی را به یک فرد حقیقی نخواهند داد.

* چرا چنین تصوری دارید؟

- همه ما از خاستگاه اجتماعی و طرفداران میلیونی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در پایتخت و کشور مطلع هستیم. قطعاً مسئولان وزارت ورزش و دولت هم از این موضوع باخبرند. هرگز مانند کشورهای دیگر که یک فرد حقیقی پولدار می‌آید و امتیاز باشگاهی را برای خودش می خرد این دو مجموعه را به شخص حقیقی واگذار نمی‌کنند. اگر به ظاهر چنین اتفاقی بیفتد حتماً آن فرد به نهاد یا جایگاهی در کشور و دولت وابسته است و باز هم پس از رفع یکسری مشکلات مالی سایه نظارتی دولت بر سر این دو باشگاه باقی خواهد ماند. چون ما به خوبی می دانیم که در پشت پرده چه خبر است!

* چه خبر است؟

- کسی که وضعیت این دو باشگاه اطلاعات کافی دارد منظورم را متوجه می شود.

* چرا این روزها بین فوتبالیست های ایرانی کمتر شاهد کمک‌های مالی به افراد نیازمند هستیم! درست برعکس سلبریتی های معروف دنیا که اخبار کمک های نقدی یا غیرنقدی شان در رسانه ها منتشر می شود؟

- من اصلاً چنین موضوعی را قبول ندارم و فکر می کنم اتفاقاً آنهایی که قصدشان کمک است در همین روزها هم کمک می کنند فقط نمی خواهند دوربین و یا عکس و فیلمی از آنها منتشر شود. من شخصاً مخالف بزرگ کردن و رسانه ای شدن این قبیل اقدامات خیرخواهانه هستم و معتقدم اگر کسی می‌خواهد برای رضای خدا اقدامی را انجام دهد حتماً این کار را می کند. کما این که خبر دارم خیلی ها هم در همین مدت به مردم نیازمند کمک کرده اند.

* آیا رسانه‌ای شدن این قبیل کمک‌ها نمی‌تواند نوعی فرهنگ‌سازی برای تشویق دیگران باشد؟

- شاید اینطور که می گویید باشد، ولی متاسفانه نظر شخصی من این است که بیش از ۹۰ درصد این اقدامات برای مقاصد دیگری مانند تبلیغات در اینستاگرم و این چیزهاست.

* چرا فوتبالیست های ایرانی راضی نشدند بابت این دو ماه وقفه در لیگ، بخشی از قراردادشان را ببخشند؟

- برای اینکه فوتبالیست های ما اتحادیه ندارند! جایی نیست که مشخص کند کدام بازیکن راضی به این کار است و کدام بازیکن نیست! در همان لیگ انگلیس هم چنین اتفاقی نیفتاد و بازیکنان راضی به چشم‌پوشی از دستمزدشان نشدند. علاوه بر این، در کشور ما همواره باشگاه ها قصد سوءاستفاده بیش از حد از بازیکن را دارند. در چنین شرایطی چطور بازیکنان راضی می شود دستمزدش را برای کمک به مجموعه ای که کمترین توجه را به منفعت بازیکنانش دارد ببخشد؟ اینها همه در حد شعار جالب است نه در عمل.

* در روزهایی که فوتبال تعطیل است چه می کنید؟

- واقعاً زندگی بدون فوتبال سخت است. من به سلیقه آنهایی که می‌گویند فوتبال نمی بینم احترام می گذارم اما معتقدم این قبیل افراد باید خودشان را به روانپزشک نشان بدهند. چطور می توان زندگی در دنیا را تجربه کرد ولی فوتبال یا فیلم ندید!

* گروهی معتقدند لیگ باید ادامه پیدا کند، گروهی معتقدند باید نیمه کاره رها شود! برخی به ویژه برخی پرسپولیسی ها بر این باورند اگر مسابقات تعطیل شود باید با قهرمانی پرسپولیس همراه باشد. شما جزو کدام دسته هستید؟

- پیش از هر چیز باید منطق را در نظر بگیریم و دنبال منفعت طلبی شخصی نباشیم. چطور می توان تیمی را امروز قهرمان اعلام کرد در حالی که عدالت رعایت شود؟ هر بازی سه امتیاز دارد و در این ۹ بازی باقیمانده ممکن است تیمی از ته جدول را در لیگ برتر نگه دارند یا تیمی پشت سر صدرنشین را به قهرمانی برساند. پس باید صبر کرد تا بهترین تصمیم از سوی فیفا اتخاذ شود. تصمیمی که به مصلحت و عدالت نزدیک تر باشد. قطعا این لیگ باید به پایان برسد اما با برگزاری هر ۹ هفته اش!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    5 4
    اگه منظورت از سلبریتی این فاحشه های سینما هستن که مرده شور خودشون و خیرخواهیشون رو با هم ببره.. مال حروم چرا می خوایین به خورد مردم بدین؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس