کد خبر 1062820
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
جائو لی جیان

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) اعلام کرد که هیچگونه پنهانکاری درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور صورت نگرفته و اساسا دولت اجازه این کار نداده است.

به گزارش مشرق، «جائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین به خبرنگاران گفت اصلاح آمار قربانیان کرونا در شهر ووهان نتیجه بررسی آماری بود که در اقدامات بین المللی رایج است.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین آمار جهانی کرونا +جدول

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین در واکنش به اظهارات «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا که گفته بود پکن در رابطه با شیوع کرونا واشنگتن را گمراه کرده است، پرسید: «اگر آمریکا گمراه شده و یا اطلاعات کافی دریافت نکرده چرا در اوایل شیوع، مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا طی بیانیه ای در ۱۵ ژانویه (۲۵ دی ۱۳۹۸) درباره کووید-۱۹ هشدار داد. چرا آمریکا در ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) اعلام کرد کنسولگری خود را در ووهان تعطیل می کند و کارکنان خود را بیرون کشید؟»

 مقامات چینی روز جمعه تعداد قربانیان ویروس کرونا در شهر ووهان را ۳۸۶۹ نفر اعلام کردند. پیش از این شمار قربانیان این ویروس در ووهان ۱۲۹۰ نفر اعلام شده بود.

همچنین به تعداد مبتلایان ۳۲۵ مورد افزوده شده است. کل مبتلایان به ویروس کرونا در شهر ووهان ۵۰۳۳۳ نفر اعلام شد.

به گزارش «کیودونیوز»، مقامات ووهان گفته‌اند اصلاح آمار «مطابق با قوانین و قطعنامه‌ها و همچنین اصل مسئولیت‌پذیری برای تاریخ، مردم و فوت‌شدگان صورت گرفته است.»

علاوه بر این، کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه مدیریت چین در بحران کرونا را زیر سوال برده و این کشور را متهم به پنهانکاری کرده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس