کد خبر 1062722
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
محمد عبدالسلام نمایه

رئیس هیئت مذاکره کننده صلح یمن تاکید کرد که صنعا زیر فشار سازمان ملل و ائتلاف سعودی حاضر به پذیرش آتش‌بسی که ضامن رفع محاصره و توقف تجاوز نظامی دشمن نیست نخواهد رفت.

به گزارش مشرق، رئیس هیئت مذاکره کننده یمن صلح در یمن را مستلزم تصمیم آشکار و صریح ائتلاف سعودی به توقف حملات و رفع محاصره علیه یمن دانست.

بیشتر بخوانید:

انصارالله: ادعای آتش‌بس صرفاً یک مانور است

«محمد عبدالسلام» در گفت‌وگو با شبکه المسیره درباره موضع کنونی صنعا نسبت به درخواست سازمان ملل برای قبول آتش‌بس تاکید کرد: «گفت‌وگو زیر آتش و محاصره صرفا اهرم فشاری است که به نفع گزینه نظامی خواهد بود».

او ادامه داد: «ما بر موضع آشکار خود تاکید می‌کنیم و می‌گوییم توقف گزینه نظامی و پایان دادن به محاصره فراگیر قبل از ورود به هر مذاکره‌ای گزینه صحیح محسوب می‌شود».

این مقام یمنی بار دیکر اعلام آتش‌بس توسط توسط ائتلاف سعودی طی یک هفته اخیر را ادعایی دروغین و صرفا یک نمایش تبلیغاتی و رسانه‌ای توصیف کرد.

‎‌‎‌‎رئیس هیئت مذاکره کننده یمن تصریح کرد: «صلح تنها با اعلام توقف حملات و رفع محاصره ممکن خواهد بود و در حال حاضر فرصت واقعی صلح وجود ندارد، زیرا حملات دشمن متوقف نشده است».

شهروند یمنی توقف واقعی حملات علیه کشورش را لمس نکرده است

عبدالسلام ادامه داد: «شهروند یمنی توقف واقعی حملات علیه کشورش را لمس نکرده است تا پس از آن به دنبال راه حل‌های واقعی برای بحران کشورش باشد».

او تاکید کرد: «ما نیاز داریم که شورای امنیت هم تصمیم آشکار و روشنی را برای توقف حملات متجاوزان و رفع محاصره از یمن اتخاذ کند به جای اینکه جلسات ماهیانه برای بیان صحبت‌هایی ترتیب دهد که هیچ عوض نشده است».

عبدالسلام گفت: «سازمان ملل به سند حل سیاسی که توسط صنعا ارائه شده پاسخ صریح و آشکاری نداده است».

رئیس هیئت مذاکره کننده یمن گفت: « پاسخ ما به فرستاده ویژه سازمان ملل این است که محتوای توافق آتش‌بسی که قرار است به امضا برسد باید ضامن راه حل‌های موجود در پیشنهادهای آن باشد».

موضوع محاصره نادیده گرفته شده است

او افزود: «گریفیتس دو پیشنهاد به ما داده که در هر دو موضوع تحریم یمن و مسائل اصلی نادیده گرفته شده و اصلا به دیدگاه صنعا درباره ضرورت توقف حملات و رفع محاصره پاسخی نمی‌دهد و بحث و بررسی این ابتکار صنعا را هم رد می‌کند».

این مقام یمنی با تاکید بر اینکه پیشنهادهای گریفیتس هیچ دردی از ملت یمن دوا نمی‌کند، گفت: «در این پیشنهادها موضوع محاصره نادیده گرفته شده و اصلا در آن خبری از پایبندی ائتلاف سعودی به رفع محاصره و توقف تجاوزات آن نیست. ما این تجربه را قبلا داشته‌ایم و حالا دیگر زیر بار نمی‌رویم. ما خواهان یک متن صریح هستیم که در آن بر توقف حملات و رفع کامل محاصره تاکید می‌شود».

عبدالسلام تصریح کرد: «ائتلاف متجاوز سعودی می‌خواهد از فرصت آتش‌بس برای ساماندهی وضعیت میدانی استفاده کند نه اینکه واقعا قصد پایان دادن به جنگ را داشته باشد».

مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن امروز پنجشنبه بدون اشاره به نقض مکرر آتش‌بس ادعایی اعلام شده از سوی ائتلاف سعودی اماراتی، از طرفین درگیر در یمن خواست «تصمیم شجاعانه‌ای» بگیرند.

گریفیتس که در حال سخنرانی در جلسه شورای امنیت در باره اوضاع یمن بود، مدعی شد که آتش‌بس ادعایی در یمن به دنبال آماده کردن شرایط لازم برای طرح ابتکار صلح در این کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    0 0
    به آل یهود ملعون در هیچ کاری. اعتماد نیست
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    0 0
    زنده و سربلند باد دولت صنعا، نابود باد اعتلاف جنایتکار ضد مردم یمن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس