کد خبر 1062223
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
آزادی زندانیان طالبان از سوی دولت افغانستان متوقف شد

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که روند آزادی زندانیان طالبان از دو روز پیش متوقف شده است.

به گزارش مشرق، شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که روند رهایی زندانیان طالبان از دو روز پیش متوقف شده است. «جاوید فیصل» سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفت: دوشنبه و سه‌شنبه زندانیان طالبان از سوی دولت آزاد نشده و این روند متوقف شده است.

بیشتر بخوانید

دستور آزادی زندانیان طالبان با شرایط ویژه‌ای صادر شد

وی دلیل این تصمیم را عدم آزادی زندانیان نظامی از سوی طالبان عنوان کرد و افزود: توقف این روند به این دلیل است که هیچ فرد نظامی در میان زندانیانی که از سوی طالبان رها شده وجود ندارد و همه آنان افراد غیرنظامی هستند.

اوایل هفته جاری طالبان 20 زندانی حکومت افغانستان را در ولایت قندهار آزاد کرد، اما یک روز پس از آن، فرمانده پلیس قندهار گفت که تمامی این افراد غیر نظامی بودند و هیچ فرد نظامی از سوی طالبان آزاد نشده‌است.

دولت افغانستان تاکنون 361 زندانی طالبان را از زندان بگرام آزاد کرده و شورای امنیت ملی این کشور پیش از این گفته بود که این روند تا رهایی 1500 زندانی طالبان ادامه می‌یابد.

روند تبادل زندانیان در حالی متوقف شده که زلمی خلیلزاد پیش از سفر به قطر و دیدار با اعضای دفتر طالبان بروی اجرای توافقنامه صلح آمریکا و طالبان، بر تسریع روند رهایی زندانیان دو طرف تاکید کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس