کد خبر 1062083
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹
آنچه باید از هانتاویروس بدانید

هانتا ویروس یکی از خطرناک‌ترین ویروس‌هایی است که توسط جوندگانی مثل موش منتقل می‌شود.

به گزارش مشرق، ویروس هانتا یکی از خطرناک‌ترین ویروس‌هایی است که توسط جوندگانی مثل موش منتقل می‌شود و بیماری کشنده‌ای را به نام سندرم ریوی هانتا یا HSP ایجاد می‌کند.

در تاریخ ۲۵ مارس بود که رسانه‌های دولتی چین از یک مورد مرگ بر اساس ابتلا به «هانتا ویروس» در استان شاندونگ خبر دادند و پس از آن نگرانی‌هایی مبنی بر شیوع این ویروس مانند شیوع ویروس کرونا شکل گرفت.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مستقر در ایالات متحده (CDC) همچنین اعلام کرده است که هانتاو ویروس عمدتاً توسط جوندگان پخش شده است.هانتا ویروس از طریق تماس یا استنشاق ادرار جوندگان، مدفوع یا بزاق گسترش می‌یابد که باعث ایجاد بیماری تنفسی Hantavirus Syndrom Rmon (HPS) می‌شود.

این سازمان تأکید می‌کند: هانتاویروس از طریق جوندگان بسیار خاص پخش می‌شود و بسیار نادر از انسان به انسان منتقل می‌شود، بر خلاف ویروس کرونا که بسیار مسری است.

کارشناسان تأکید می‌کنند، هانتا ویروس جدید نیست، در سال ۱۹۹۳ میلادی هانتاویروس‌ در چند ایالت از آمریکا شیوع یافت؛ در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز شیوع این ویروس در این کشور ۱۰ نفر را مبتلا کرده و در سال ۲۰۱۷ میلادی تنها ۱۷ مبتلا در ایالات متحده برجای گذاشت.

طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، هیچ موردی از انتقال انسان به انسان این ویروس در آمریکا ثبت نشده است. در عوض، هانتا ویروس از طریق ادرار، مدفوع، بزاق و گزش از یک گونه آلوده منتقل می‌شود.

CDC در وب سایت خود یادآور شده است: در آمریکا شایع‌ترین علت ابتلا به هانتاویروس از موش‌گوزن است؛ علائم اولیه بیماری ناشی از این ویروس شامل خستگی، تب و گرفتگی عضلات و گاهی سردرد، سرگیجه، لرز یا مشکلات معده می‌شود.

ظاهر ذرات هانتاویروس

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    14 2
    از ملتی که سگ میخوره اون هم سگ بیچاره رو زنده زنده کباب میکنند لاشه موش رو میخورن هزارپا میخورن هیچ چیزی بعید نیست. بدبختی اینه اینها رفیق ما هستند. البته رفیق شما هستند ولی ما به پای شما داریم میسوزیم.
    • کوروش IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      0 0
      نمیدونی چه تاریخ وحشتناکی بهشون گذشته که افتادن به این غذاها!از کسانی که قحطی بزرگ را پشت سر گذاشته اند انتظار شکیبایی بیشتری هست تا اونهایی که بقیه رو استعمار کردند!
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      1 0
      قسمت اول کامنتت رو خوندم و مثبت دادم. اشتباه کردم. خدایا منو ببخش، اینم به راه راست هدایت کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس