کد خبر 1061909
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
کارخانع ملاسک

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با اشاره به بهره‌برداری از بزرگترین کارخانه تولید ماسک تنفسی جنوب غرب آسیا، گفت: با تولید روزانه ۴ میلیون ماسک،‌ ایران از واردات ماسک بی نیاز شد.

به گزارش مشرق، محمد مخبر در مراسم افتتاح بزرگترین کارخانه تولید ماسک جنوب غرب آسیا با بیان این‌که تعدادی از دستگاه‌های ساخت ماسک را از کشورهای دیگر وارد کردیم و با کمک شرکت های دانش بنیان داخلی موفق به ساخت  دستگاه های تولید ماسک هم شده ایم، ادامه داد:‌  این کارخانه طی مدت یک ماه راه اندازی و ظرفیت تولید روزانه 4 میلیون ماسک را دارد.

وی با بیان این‌که هم اکنون با تولید روزانه یک میلیون ماسک فعالیت خود را آغاز کرده که به‌تدریج افزایش پیدا خواهد کرد، افزود:‌ ماسک های تولید شده از نوع فیلتردار، N95 و نانو است.

بیشتر بخوانید:

 رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام افزود: دستگاه هایی که در حال حاضر تولید شده است توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان کشور طراحی و ساخته شده است و ساخت این دستگاه ها ظرف 23 روز اتفاق افتاده است.

مخبر افزود: با این حجم از تولید و تقاضای ماسک در کشور، اضافه شدن این کارخانه کشور را از واردات ماسک بی نیاز خواهد کرد و تا زمانی که نیاز کل کشور تامین نشود هرگز صادراتی نخواهیم داشت. تمام ماسک های تولید شده به وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود و ستاد اجرایی فرمان امام دخالتی در توزیع آن نداریم.

وی تاکید کرد: محصولات تولید شده با قیمتی کمتر از قیمت بازار عرضه می شود چرا که در زمان حاضر در کشور قیمت ماسک بالاست و با این تولیدات ان شاالله بزودی قیمت ها شکسته خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه امیدواریم با این تولیدات به وفور در کشور ماسک فراهم شود، گفت: با راه اندازی این کارگاه 330 نفر به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند و این اقدام موجب اشتغالزایی برای آنها شده است.

مخبر گفت: 100 میلیارد تومان برای این اقدام سرمایه گذاری شده است و تاکنون 2 تا 3 میلیون ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای رفع نیاز مردم به مناطق محروم و یک میلیون بسته غذایی در این شرایط بین نیازمندان توزیع می شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: محصولات تولید شده در همین کارگاه استریل و ضدعفونی می‌شوند.

مخبر گفت: از روز اول شیوع ویروس کرونا نیروهای ما به کمک گروه‌های جهادی و نخبگان کشور برای مقابله با ویروس کرونا و تولید ماسک مشغول فعالیت هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    5 0
    دستتون درد نکنه.
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    0 0
    هر داروخانه ميرم بيمارقلبي ام ماسك ان ٩٠نيست توي اين تهرون از چي بي نياز شدين كجا ميفرستين كجا ميفروشين خدالعنتتون كنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس