ربیعی نمایه

علی ربیعی با اشاره به اینکه همکاری شهروندان لازمه حفظ جان و معیشت مردم است، گفت: کارشناسان ما در حوزه سلامت با همکاری اتاق های ذی ربط و تشکل های صنفی انبوهی از پروتکل ها را تدوین کرده‌اند.

به گزارش مشرق، علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: هر گونه اتخاذ سیاست در رفع محدودیت‌ها و بازگشایی‌ها بر اساس نظرات کارشناسی و نظر نهایی مسئولان سلامت کشور است.

سخنگوی دولت اظهار داشت: خوشبختانه کارشناسان ما در حوزه سلامت و کارشناسان بهداشت محیط کار، امروز با همکاری اتاق‌های ذی‌ربط تشکل‌های صنفی و اقتصادی و تولیدی در کنار هم انبوهی از پروتکل‌های بهداشتی را تولید کردند.

ببینید:

نیازمند آموزش‌پذیری، نظارت و کنترل از سوی دستگاه‌های بازرسی هستیم

ربیعی افزود: ما از این پس کار در کارخانه‌ها، صنوف و حتی شیوه کار در ادارات را مبتنی بر پروتکل‌ها خواهیم گذاشت این امری است که نیازمند همکاری، آموزش‌پذیری، نظارت و کنترل دستگاه‌های بازرسی ماست.

وی بیان داشت: دولت در کنار موفقیت‌های هر یک از آنان از سناریویی که با وضعیت فرهنگی ایران سازگاری بیشتری داشته باشد را دنبال می کند که در این میان پنج سناریو در جلسه گذشته ستاد ملی مبارزه با کرونا مشخص شده است.

همکاری شهروندان لازمه حفظ جان و معیشت مردم است

وی خاطرنشان کرد: این پروتکل‌ها در اختیار اسناد مختلف قرار گرفته است؛ فکر می کنیم موفقیت این سیاست‌ها در گرو همکاری کامل واحدهای صنفی با این پروتکل‌ها است. همکاری کامل و رعایت شهروندان لازمه دنبال کردن سیاست حفظ جان و سلامت و در کنار آن حفظ جان و معیشت مردم است، ما برای حفظ سلامت و جان مردم برابر کرونا و عوارض و تبعات اقتصادی و اجتماعی آن، از جان مردم مقابل کرونا و تبعات ناشی از فشار و سنگینی کرونا بر اقتصاد باید محافظت کنیم.

بر آخرین تحولات جهانی در زمینه کرونا اشراف داشتیم 

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری عنوان داشت: دولت در ادامه طرح هوشمند، مدام در حال رصد است و با توجه به شرایط پویای بیماری بر آخرین تحولات جهانی اشراف داشتیم و سیاست‌های خود را بر اساس تجارب دانش بشری ارتقا داده ایم.

ربیعی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشته باشیم اطلاعات جهانی هم درباره این بیماری اندک است و جهان با یک بیماری نادر مواجه شده است؛ از این رو دولت هر دانشی در هر جای جهان در مبارزه با شیوع این ویروس و برنامه‌های اقتصادی که دنبال می‌شود استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: هدف از این اقدامات ریشه‌کن کردن کامل ویروس است، به لحاظ علمی دستیابی به چنین هدفی ممکن نیست مگر با وجود ظرفیت‌های درمانی کشور و ایجاد فرصت کافی برای تطبیق زیرساخت‌های بهداشتی و استراتژی‌های با شرایط جدید این کار امکان‌پذیر است.

سخنگوی دولت گفت: در کنار همه اقدامات، دولت از دو هفته گذشته مطالعات پیشین که در دانشگاه‌های ما صورت گرفته بود و همچنین مطالعاتی که در کارگروه های ستاد ملی انجام شد را به جلسات سطح بالا انتقال داد، خوشبختانه از روزهای اول شیوع کرونا در ایران دانشگاه‌ها و موسسات مطالعاتی تحقیقات گسترده ای  را آغاز کرده‌اند و خوشحالم اعلام کنم این مطالعات و فناوری‌های بررسی شده در روزهای بعد در کنار طرح فاصله گذاری فیزیکی هوشمند قرار خواهد گرفت.

کسانی که موبایل هوشمند دارند از اپلیکیشن ساخت ماسک استفاده کنند

سخنگوی دولت با اشاره به اپلیکیشن ساخت ماسک گفت: توصیه می‌کنم کسانی که موبایل هوشمند دارند از این اپلیکیشن استفاده کنند.اپلیکشن ماسک می‌تواند به مردم برای حرکت ایمن در جامعه کمک کند. توصیه می‌کنم آنهایی که گوشی‌های هوشمند دارند، از این برنامه استفاده کنند. مسئولان این برنامه با مقامات وزارت بهداشت در حال مذاکره هستند تا داده‌های بیشتری به آن اضافه شود و برای حرکت ایمن در جامعه کارساز شود. 

ربیعی افزود: ما باید به سمت حرکت بهداشت‌محور برویم تا بتوانیم از پیک‌های آتی جلوگیری کنیم. از مردم تقاضا می‌کنم همانطور که از زمان شیوع کرونا نهایت همکاری را با مسئولان و کادر درمانی داشته‌اند و به توصیه‌ها عمل کردند در این مرحله که فاصله‌گذاری هوشمند است، این توصیه‌ها را هم رعایت کنند تا بتوانیم از این مرحله نیز به سلامت عبور کنیم. 

سخنگوی دولت با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در زمینه کمک همگانی برای عبور از این بیماری گفت: از ایشان تشکر می‌کنم.دولت تشکر و حمایت خود را مقام معظم رهبری برای بیانات و دعوت همه به خیر جمعی و همینطور دولت حمایت و سپاس خود را از سازمان‌های مردم‌نهاد و کلیه کسانی که به این پویش می‌پیوندند، اعلام می‌کند. 

وی بیان داشت: همه باید کمک کنند تا این مسیر را دنبال کنیم. در محیط کار، ادارات و پیاده شدن از وسایل نقلیه عمومی باید به سمت نوعی حرکت بهداشت‌محور و براساس سلامت تمرین کنیم تا از شیوع جلوگیری کرده و در ماه‌های آتی خبر خوبی از تسلط، کنترل و کاهش بیماری در ایران هم بدهیم. 

ویروس کرونا بر روی ویروس بحران نشسته 

ربیعی تصریح کرد: ویروس کرونا بر روی ویروس بحران نشسته و امیدواریم بتوانیم از آن عبور کنیم.

وی اظهار داشت: در راستای سخنان رهبر انقلاب، جلسه‌ نهادهای انقلابی با حضور معاون اول رئیس جمهور و بنده برگزار شد.

سیاست همیشگی ما تاکید بر احترام به حاکمیت عراق است

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در مورد انتخاب نخست‌وزیر جدید عراق گفت: سیاست همیشگی ما تاکید بر احترام به حاکمیت عراق بوده است و به پیروی از مرجعیت و اجتناب از هرگونه دخالت در امور عراق به سایر کشورها نیز به تبعیت از همین سیاست پیشنهاد می کنیم.ما از هر تصمیمی در عراق حمایت می‌کنیم.

وی بیان داشت: آمریکا نیز باید فهم تازه و واقع بینانه‌ای از سیاست‌های نادرست خود و وضع امنیتی در عراق رسیده باشد. در جریان کرونا و کشورهایی که در منطقه ما هستند و آسیب پذیری دارند بنابراین مقابل این بیماری همه باید تلاش کنند. برخی از سیاست های  ماجراجویانه در منطقه بیشتر به زیان جان مردم تمام خواهد شد. ما از هرگونه تصمیمی که بر اساس اراده ملی در عراق اتخاذ شده حمایت می‌کنیم.

سخنگوی دولت درباره تشکیل دولت در افغانستان گفت: در افغانستان هم مثل عراق ما از هرگونه تلاش در افغانستان که به تشکیل دولت قدرتمند مرکزی در افغانستان منجر می شود حمایت می‌کنیم. وجود یک دولت قوی در افغانستان که ناشی از رای مردم است قطعا به امنیت منطقه کمک خواهد کرد و از هرگونه تلاش خود برای استقرار دولت قوی در افغانستان فروگذار نخواهیم کرد و معتقد هستیم این موضوع به نفع امنیت جهان و مبارزه با تروریسم است.

ربیعی در مورد آزاد شدن ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در لوکزامبروگ بیان داشت: آمریکا به دروغ این منابع را مرتبط با یک دادگاهی درباره حمله ۱۱ سپتامبر مسدود کرده بود. حمله ۱۱ سپتامبر ناشی از اقدام جریان‌های افراطی مورد حمایت آمریکا بود، همان زمان نیز اعلام شد که القاعده این حمله را انجام داد. اینکه به آن بهانه بخواهد پول ایران را مصادر کنند، نشان‌دهنده سیاست و خوی استکباری دولت آمریکا است. همه تلاش خود را می‌کنیم این منابع را منتقل کرده یا تبدیل به داروی و کالای مورد نیاز مردم در شرایط فعلی کنیم.

وی اضافه کرد: آزاد شدن منابع و امکان عمل کردن بر برخی از منابع که تاکنون آمریکا با فشار بر آنها، اجازه عمل کردن به آنها را نمی‌داد، امیدواریم بتوانیم از آن منابع برای دارو و زندگی مردم به ویژه غذا، خوراک و نهاده‌های کشاورزی استفاده کنیم.

ربیعی در مورد واریز مبلغ یک میلیون تومانی به یارانه‌بگیران و علل دریافت ۱۲ درصد سود از آنان چیست؟  بیان داشت: درباره علت دریافت ۱۲ درصد سود از وام یک میلیونی به یارانه بگیران، گفت: یک اقدام در یک کشور صورت می‌گیرد که بعد در اینجا بسیار تکرار و پخش می‌شود مثلاً می‌گویند فلان کشور آنقدر کمک کرده و آنقدر وفور برای مردم ایجاد کرده است در حالی که من با دوستی که در آن کشور زندگی می‌کرد صحبت کردم و گفت چنین خبری نیست.

وی بیان داشت: به چهار میلیون خانوار مبلغ یک یا دو میلیون به صورت قرص الحسنه پرداخت خواهد شد، اما به دلیل مشکلات در بودجه و تحریم بقیه این مبالغ که به یارانه بگیران داده می‌شود با سود ۱۲ درصد خواهد بود و در کنارش  به همه یارانه بگیران که آن ۴ میلیون خانواده هم شاملش می‌شوند، گفتیم که وام یک میلیونی با نرخ ۱۲ درصد پرداخت می‌کنیم.

سخنگوی دولت اظهار داشت: در هر حال دولت به دلیل تحریم، کاهش قیمت نفت و هزینه مبارزه با کرونا این میزان از وام را با کمک بانک مرکزی که نرخ سود را از ۱۸ به ۱۲درصد کاهش داد که این پول هم برای دولت نبوده است بلکه در اختیار بانک مرکزی بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی پیگیر حتی یک ریال ارزهای اختصاص‌ داده شده است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در مورد تخلف دولت در سال ۱۳۹۷ که قریب بر ۵ میلیارد دلار در گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات آمده است،گفت: در آن دوران بررسی های اقتصادی زیادی صورت گرفت و آنچیزی که برای آن دوران بود کارساز بود.

سخنگوی دولت بیان داشت: تا اوایل مرداد ۹۷ هیات دولت طی مصوبه‌ای اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی را ممنوع کرد، حجم زیادی از این واردات با همین نرخ صورت گرفته بود، تعجب است زیرا دستگاه‌های نظارتی اظهار بی اطلاعی می‌کنند و همه مطلع بودند.

وی تصریح کرد: آقای همتی  [رئیس کل بانک مرکزی] در حال پیگیری های جدی و قاطع برای بازپس گیری همه پول های گرفته شده است و برای تعدادی از اینها اقدام قضایی صورت گرفته است. سال ۹۸ از روشن ترین سالها است، بخشی از عمده کالاهای ضروری با همین ارز وارد شده است، یک دسته از کالاها خیلی ضروری نبوده اما مورد ضرورت خانواده‌ها بوده است.  

تکذیب اظهارات رئیس جمهور در جلسه شورای عالی امنیت

ربیعی درباره اخبار منتشر شده درباره اظهارات رییس‌جمهوری در جلسه شورای عالی امنیت ملی گفت:  منبع این خبر یک رسانه پترودلاری است که آنرا واقعا رسانه نمی‌دانم بلکه یک موسسه خبری عملیات روانی است که با پول مشخص یک کشور ایجاد شده و با پول و سیاست سازمان‌های اطلاعاتی اداره می‌شود. تکرار مطالب آن را وجاهتی ندارد ولی قطعا رییس‌جمهوری این بیان را نداشته و این نوع رفتارها که بخواهند تعارض در سیاست‌های دولت ایجاد کنند، مدت‌هاست تبلیغ می‌شود.

سخنگوی دولت ربیعی درباره برخورد با تخلف برخی مدیران سازمان‌های دولتی از بخشنامه حضور کارکنان دولت در شرایط کرونا، گفت: قطعا تمام دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها ابتدا برای خود دولت لازم الاجرا است و دولت مصمم است که این بخشنامه‌ها در حوزه‌های خود اجرایی شود حتی در سازمان‌های نظارتی؛ حتی در مورد تعویق بازپرداخت وام‌ها نیز که بانک‌ها به طور خودکار از حساب مشتریان خود برداشت کردند، بانک مرکزی به سرعت وارد عمل شد.

 پروتکل‌های بهداشتی شرط موفقیت برای عبور از این بحران است

وی ادامه داد: من هر روز اخبار را رصد می‌کنم از آقای زالی موضوع را پیگیری کردم که گفت این مربوط به زمان حضور یک سوم کارکنان است و این موضوع به سازمان‌ها و ادارات‌ دولتی مربوط نبوده، بلکه به تخلف برخی شرکت‌های دولتی مربوط می‌شود؛ اینگونه نبود که وزارت بهداشت و فرماندهی ستاد مقابله با کرونا در تهران به سازمان بازرسی گزارش دهند؛ سازمان بازرسی پیشنهادهای پیشگیرانه عرضه کرده بود.

ربیعی تصریح کرد: اینگونه نبوده که وزارت بهداشت یا فرماندهی عملیات مقابله با کرونا در تهران به سازمان بازرسی گزارش بدهد بلکه سازمان بازرسی پیشنهادهای پیشگیرانه مطرح کرده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: باید اشاره کنم که پروتکل‌های بهداشتی شرط موفقیت ما برای عبور از این بحران و طرح فاصله‌گذاری هوشمند و فیزیکی است. یکی نظارت و بازرسی جدی و برخورد با متخلفان و دوم اعتماد بالا و همکاری همگان را شامل می شود؛ ما از دو بازوی نظارت، بازرسی و کنترل و دوم همکاری مردم و نظارت اجتماعی استفاده خواهیم کرد که بتوانیم این را به جلو ببریم؛ باید همکاری مردم را برای نظارت اجتماعی به کار بگیریم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره افرایش حقوق کارگران و عدم حضور  نماینده کارگران در جلسات شورای مزد، گفت: تصمیم سه‌جانبه‌گرایی یعنی دو سمت کارفرمایی و کارگری بپذیرند و این شرایط سیاست‌گذار و تصمیم‌گذار که ضلع سوم یا همان دولت است باید شرایط هر دو طرف را ببیند. پایه حقوق یک میلیون ۸۳۵ هزار تومان است که پایه و سنوات برای کارگران مجرد ۲ میلیون و ۶۳۵ هزار تومان و برای متاهلان ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان می‌شود.

ربیعی گفت: اعتراض کارگران بر این است آن چیزی که روی بن آمده است برپایه بیاید. می‌دانم آقای شریعتمداری با گرایش‌های شخصی که دارند برنامه‌ای خواهند داشت تا رضایت کارگران جلب شود. البته با حق مسکن می‌توانیم این کسری‌ها را جبران کنیم.

وی افزود: زندگی کارگران بخصوص کارگرهای روزمزد دشوار است. کارگردان زیر سقف تولیدی مشکل دارند اما روزمزدها مشکلات‌شان بیشتر است. امروز ۳ میلیون و ۳۰۰ نفر کارگر وجود دارد که ۴۰ درصد غیر رسمی هستند که باید مراقب زندگی‌شان باشیم.

ربیعی تاکید کرد: باید از تعطیلی کارخانه‌ها جلوگیری کنیم، هیچ چیز برای یک کارگر تلخ‌تر از ناامنی شغلی نیست و امروز  باید به فکر این موضوع باشیم.نمایندگان کارگران در شورای عالی کار حضور دارند که اتفاقا جز منتقدترین افراد هستند.

سخنگوی دولت  درباره آخرین وضعیت درخواست ایران از صندوق بین‌المللی پول برای دریافت وام گفت: فکر می‌کنیم آمریکا از نظر قانونی در جایگاهی نیست که بخواهد مانع از عملکرد قانونی نهادها و سازمان‌های بین‌المللی شود. آمریکا باید درک کند نهادهای بین‌المللی ملک و دارایی آنها نیست و کشورها دیگر هم زیردست آنها نیستند که آنها را امر و نهی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    0 0
    اقای ربیعی کدام کارشناس مگر شما کارشناس هم دارید؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس