کد خبر 1061387
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
رضا سراج نمایه

خدمه دو ناو جنگی آمریکا به نام‌های «تئودور روزولت» و «دونالد ریگان» به کرونا مبتلا شده‌اند و این دو ناو در آستانه‌ تعلیق ماموریت قرار گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، رضا سراج کارشناس مسائل راهبردی در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

کرونا چگونه ابزارهای قدرت برتری و رهبری (هژمونی) جهانی آمریکا را در هم می‌شکند و ایالات متحده را در باتلاق مهلک این ویروس غرق می‌سازد؟

بزرگی اقتصاد و قدرت نظامی، دو ابزار بسیار استراتژیکِ آمریکا برای اِعمال قدرت در جهان و پیشبرد سیاست‌های سلطه گرایانه واشنگتن است. ویروس کرونا این دو ابزار را دچار فرسایش نموده است. با اعلام پنتتاگون، بیش از ۱۵۰۰ نظامی آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. در این میان نیروی دریایی آمریکا با ۴۶۰ مورد ابتلا، از این حیث دارای بالاترین آمار مبتلایان است.

خدمه دو ناو جنگی آمریکا به نام‌های «تئودور روزولت» و «دونالد ریگان» به کرونا مبتلا شده‌اند و این دو ناو در آستانه‌ تعلیق ماموریت قرار گرفته‌اند. در همین حال ابتلای نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه‌های غرب آسیا، پنتاگون را دچار چالش کرده است. از سوی دیگر ابزار قدرت اقتصادی آمریکا نیز به شدت در حال تضعیف شدن است. نیویورک به عنوان پایتخت جهان و مرکز تجارت جهانی به شهر ارواح تبدیل شده و چشم اندازی در کوتاه مدت برای آغاز فعالیت در آن دیده نمی‌شود. آمریکا با بدترین بحران اقتصادی در هشتاد سال اخیر مواجه شده است و این احتمال نیز وجود دارد که دامنه بحران از رکود سال ۱۹۲۹ فراتر رود.

در شرایطی که دو ابزار قدرت آمریکا در سیاست و رهبری جهانی تضعیف می‌شود، ایالات متحده از درون نیز دچار بحران گردیده است. برای اولین بار در پنجاه ایالت این کشور، شرایط از «وضعیت اضطرای» به «وضعیت فاجعه عظیم» تغییر کرده و احتمال وقوع هرج و مرج  نیز در این کشور متصور است. به نظر می‌رسد آمریکا همانند کشتی تایتانیک بتدریج در حال غرق شدن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    15 1
    زیباکلام کجایی؟ دقیقا کجایی؟ یهویی نچایی؟
  • سروش IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    4 0
    و مکر خدا بالاترین مکرهاست اگر شرق و غرب هستی تصمیم بگیرند که مکر کنند و با آلوده کردن بخشی از جهان هستی جهان خوارگی راه بیندازند مکر خداوند چنان عمل خواهد کرد که جهانیان شرق و غرب را بخورند.
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    "دونالد ریگان"؟!! "کارشناس مسائل راهبردی"؟!! خخخخخخخخ
  • علی IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    در مقایسه باید گفت بعضی کشورها هزاربار از آمریکا ضعیفترن و سالهاست تحریم شدن و چیزی از حکومت و اقتصادشون باقی نمونده ولی هنوز خودشون رو در اوج قدرت میدونن ! آمریکا ک دیگ همه میدونن ک ابرقدرته و کل جهان هم باهاش همکاری خوبی دارن. پس تا هزارسال دیگ انتظار ضعف ازش نمیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس