کد خبر 1061365
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
شهادت بیش از 16 هزار یمنی طی پنج سال حملات ائتلاف سعودی

مرکز حقوق و توسعه یمن اعلام کرد در طول پنج سال حمله ائتلاف متجاوز به یمن بیش از 16 هزار نفر به شهادت رسیده‌اند که در بین آنها هزاران زن و کودک دیده می‌‎شود.

به گزارش مشرق، ائتلاف سعودی از فروردین ۱۳۹۴ جنگ علیه یمن را آغاز کرد و در طول پنج سال گذشته زشت‌ترین کشتارها در حق ملت یمن انجام شد و با هدف گرفتن زیرساخت‌ها و محاصره، این ملت به گرسنگی کشانده شد.

بر اساس گزارش وبگاه «انصارالله»، مرکز حقوق و توسعه یمن اعلام کرد: جنایات و تخلفات ائتلاف سعودی-آمریکایی علیه یمن در طول پنج سال گذشته منجر به شهادت و مجروحیت ۴۱ هزار و ۴۷۶ نفر از جمله زنان و کودکان شد.

بیشتر بخوانید:

در آماری که این مرکز منتشر کرده ، آمده است، در این حملات ۱۶ هزار و ۷۵ نفر به شهادت رسیده‌اند که ۳ هزار و ۹۳۱ کودک و ۲ هزار و ۴۶۲ زن در میان آنها دیده می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده، ۲۵ هزار و ۴۰۱ نفر نیز در یمن زخمی شده‌اند که ۴ هزار و ۲۲۰ نفر آنها کودک و ۳ هزار و ۳۹ نفر آنها زن هستند. همچنین حدود ۴۲۸ هزار و ۸۲۸ منزل تخریب شده است.

مرکز حقوق و توسعه یمن افزود، در طول جنگ ۱۵ فرودگاه، ۱۴ بندر، ۷۳۹ انبار و شبکه آبرسانی، ۴۴۲ شبکه و ایستگاه اتصال، ۲۷۰۰ پل و مسیر، ۱۸۳۱ مرکز دولتی و ۱۹۳ ایستگاه و ژنراتور برق تخریب شده است.

بر اساس این گزارش، ۹۵۳ مسجد، ۳۶۰ مرکز گردشگری، ۳۴۴ بیمارستان و مرکز بهداشتی، ۱۳۰ مرکز ورزشی، ۹۱۴ مدرسه و پژوهشگاه نیز هدف گرفته شده و ۴۱ مرکز رسانه‌ای، ۷۶ مرکز دانشگاهی، ۲۱۹ اثر باستانی و ۴۱۳۴ زمین زراعی از بین رفته است.

در خصوص آسیب‌های وارده به تأسیسات اقتصادی هم در این گزارش آمده است، ۳۵۵ کارخانه، ۳۷۰ ایستگاه سوخت، ۶۵۲ بازار تجاری، ۲۶۶ تانکر سوخت، ۸۳۱۹ مرکز تجاری، ۴۱۹۹ وسیله نقلیه، ۷۷۴ انبار غذا، ۴۳۹ دامداری و مرغداری، ۶۴۲ کامیون غذا و ۴۵۴ قایق سوخت نیز بر اثر حملات سعودی از بین رفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    26 0
    آل خبیث سعود خیلی بی شرافتن. خدا جوابتون رو خواهد داد.
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    عربستان دنبال خارج شدن از یمن هست ولی با چندتا شرط؛ ۱_تداوم جنگ در یمن با تقویت گروهها و نیروهای نیابتی ۲_وارد کردن خسارات بیشتر به زیرساختهای یمن در اخرین لحظات خروج ۳_حفظ ابروی سعودی و توافق از موضع بالا به سیله حملات در اخرین لحظات نتیجه: عربستان برنامه خاصی در یمن فی الحال و هم برای اینده نداره پس قابل پیش بینی نیست چون حکامش مبنای خاصی ندارند.ولی اونچه مهمه اینه که مقاومت یمن چطور رفتار کنه.دوحالت میشه تصور کرد؛ ۱_ باج دادن به عربستان برای کسب توافق خروج عربستان.یعمی مقابله به مثل نکردن برابر حملات فعلی(البته این از یک جهت خوبه که انصارالله فرصت سرو سامان دان به اوضاع داخلی میکنه و میتونه گروههای دیگه را راحتتر از بین ببره و از یک جهت بد که اینده ی مطمئنی را نمیتونه تذسیم کنه در مواجهه با عربستان) ۲_تحمیل یک شکست سنگین و یک ضربه کاری به ریاض و تاسیسات نفتی و سپس نشستن پای میز مذاکره(خوبیش اینه که اینده ی مطمئنی در مواجهه با عربستان ترسیم میکنه و بدیش اینه که ممکنه پای دیگران به یمن باز بشه رسما و مشکل یمن دوچندان بشه) تتمه؛ اکه ایران بخواد مدیریت کنه سه تا کار باید انجام بده؛ ۱_جنگ اطلاعاتی در عراق ۲_تمرکز نیروها در سوریه بخصوص در اطراف مرزهای لبنان و خلاصه اینجا سنگرهای مستحکم دفاعی در سوریه.البته در مورد سوریه حرف زیاده فقط سوریه نباید تضعیف بشه و جای پای امریکا محکم بشه ۳_تقویت یمن تحت هر شرایط.حتی اگه لازم شد باید مستقیم مداخله کرد البته چنانچه نیروهای غربی مستقیم وارد یمن بشند که بعیده بشند
  • بهزاد IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 1
    دروغه بابا . آمار بیسنراز این حرفهاست
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 1
    خوب انصارالله هم در مقابل ده هزار نفر از مزدوران شیطان را لت و پار کرده کاری هم از پیش نبرده
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    امریکا واسرائیل تا رهبران اصلی و انقلابی یمن را که جنگ دیده اند را کشته و تمام کند از جنگ دست بر نمی دارد مثل الصماد و بدر عبدالملک و دیگر مردان همچون کوه ایمان یمن- یمن در مقابل از دست دادن این شخصیت ها باید تمامی چاههای نفت سعودی را به اتش بکشد جا دارد
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    یمن به 3000 تیر ضدهوایی دوش پرتاب نیاز دارد حیف نیست مردانی که دست انصارالله را بعد از 5 سال جنگ بگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس