حریرچی

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در اکثر استان‌ها نزولی شد، گفت: مردم بدانند سیاست "در خانه ماندن" ‌ادامه دارد.

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، ایرج حریرچی بامداد دوشنبه در حاشیه بیست و پنجمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: استان اصفهان اگر چه در کنترل بیماری به خوبی عمل کرده است ولی 20 روز است که روند ابتلای بیماری در خط افقی ثابت حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه در اکثر استان‌های کشور و در مجموع کشور روند ابتلای به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن روند نزولی داشته است، افزود: در 6 استان نیز روند ابتلای به کرونا سیر صعودی تدریجی داشته و در برخی استان‌ها از جمله اصفهان سیر صعودی یا نزولی چشمگیری نداشته و در یک خط صاف حرکت کرده است.

بیشتر بخوانید:

حریرچی: حمل و نقل عمومی عامل انتقال ۲۶ درصدی کرونا

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه استان اصفهان اگر چه در کاهش بیماری موفق بوده است، ولی در 20 روز گذشته روند نزولی مورد انتظار را نداشته است، تصریح کرد:‌ ‌در بیست و ششمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصمیمات خوبی اتخاذ شد و امید است با اقدامات بیشتر شاهد روند نزولی بیشتری باشیم.

وی با اشاره به سه راهبرد اصلی وزارت بهداشت در مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: اولین راهبرد فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند حداکثری است؛ این راهبرد به این معناست که مردم بدانند هنوز سیاست در خانه ماندن باید ادامه داشته باشد و خروج از منزل برای کارهای غیرضروری مثل دید و بازدیدها، مسافرت، خریدهای غیرضروری و امثال آن انجام نشود.

معاون وزیر بهداشت شناسایی بیماران بدون نشان را دومین راهبرد در مقابله با بیماری کرونا دانست و گفت: 80 درصد افراد آلوده، افراد کم‌علامت و بی‌علامتی هستند که می‌توانند با جابه‌جایی این ویروس را در جامعه منتشر کنند و تلاش ما آن است که این افراد در مراحل اولیه شناسایی شوند.

حریرچی تصریح کرد: سومین راهبرد شناسایی و جداسازی افرادی است که با بیماران و افراد ناقل مرتبط بوده‌اند که این اقدام در استان زنجان به صورت آزمایشی انجام و به سایر استان‌ها نیز تسری پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی این افراد در خانواده، محل کار و تعاملات و جداسازی آنها و قرنطینه در منزل ضروری است زیرا اگر چنین افرادی مبتلا قطعی شوند می‌توانند ویروس را به دیگران سرایت دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علی IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    55 3
    به سهم خودم از تک تک کادر درمانی صمیمانه تشکر و قدردانی میکنم. ان‌شاالله سلامت و برقرار باشند همشون...
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    36 5
    روحانی یک تنه صعودیش می‌کنه
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    19 1
    بیاید اصفهان رو ببینید جمعیت ریختن تو خیابون و انگار نه انگار کرونایی هست. اینطوری پیش بره بعید میدونم اصفهان حالا حالاها نزولی بشه
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    14 0
    این سیر نزولی ما تعطیلات عیدبود از این به بعد افزایشی میشه
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    10 0
    این نتیجه قرنطینه در ایام عید می باشد باید قرنطینه ادامه پیدا می کرد احتمال داره دوباره روند صعودی بشه
  • علیرضا IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    15 2
    اینها همه نتیجه تلاش پرسنل بهداشت بود و قرنطینه نسبی این مدت بود ولی با این سیاستهای که آقای روحانی در پیش گرفته ۱۴روز دیگه مشخص میشه ببینم همینجوری پیش میره یا نه!وای ب حال ما
  • حسین IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    4 0
    سلام خدمت عوامل سایت جهت اطلاع رسانی خوب درمورداین بیماری .نمیدونم چطوری ازکل کادر درمانی کشورتقدیرکنم یعنی گفتن تشکروممنون خیلی خیلی کمه درمقابل کار اونا بهترین کاراینه تمام کادر درمانی ومسئولانی که صادقانه برای حفظ جان مردم مبارزه کردن ومیکنن رو بخدا واگذارکنیم تاخدا اجرشون رو بده واقای روحانی وآدماش ضعیفترین عملکردو داشتن روحانی خودش تنهایی باتصمیم هاش درروندصعودی این بیماری درصدی سهم دارندنه تنهاروحانی بلکه همه اونایی که سنگ اندازی کردن ودروغ گفتن وعده دادن.اگه روحانی واینهمه مسئول وآقازاده ها هرکدوم فقط ده درصدازحقوق خود رو به مردم میدادن آمارخیلی کمترازاینابودچون اینایی که بیرونن بالای نوددرصدشون دنباال نان هستن که دولت ریالی کمک نکردبه مردم اون سه میلیون نفرم که همه دیدن کیا گرفتن.برادرزن من ماشینش هشتادمیلیون قیمتشه مغازش کم کم دویست سیصدمیلیون قیمتش هست یارانه کرونا گرفت ولی من مستاجردوتا بچه ومسافرکش شخصی ریالی نگرفتم.اقا وام یک میلیونی هم بخوره تو سرت خودت بخور اونم بادوازده درصداونم بصورت اعتباریعنی کسی حق برداشت نقدی نداره اخه ..شده چراباید پول خودمو گدایی کنم ازت؟باورکن این وامو ندی سنگین تره مردم هم راضی تراز زمان دادن هست اونم کی باید تااخراردیبهشت صبرکرد اخه مردم وضعشون خوبه اسفندوفروردین هم که ازبس دولت به مردم کمک کرد این وامم برای خوش گذرونی مردم میده تااخراردیبهشت به همت دولت کروناازبین میره مردم برن جوجه ومرغ وفلان بخرن برن کوه و...خوش گذرونی کنندخاک برسرمن که رای دادم به این.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    4 0
    لرستان بدبخت که صعودیه!!!!!!!
  • CA ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    2 0
    خب کدوم نوع از ویروس کرونا بالا پائین میشه؟!!!! نوع تیپ بیماری زا یا تیپ های غیر بیماری زا؟!!؛ در ضمن اگر این اصلاح طلب خیلی دل و جرات داره آماره افرادی که سالها از مشکل تنفسی فوت کردند رو اعلام کنه چون جامعه پزشکی بین المللی از این ویروس بیخبر بوده هر چند هیچ موقع امکان ندارد سارس و مرس زونوتیک بشوند ولی کرونا نشده باشه؟!!! همون دستهایی که این ویروسها رو زونوتیک کرده کرونا رو برای فقیر کردن مردم این کار رو انجام داده یعنی لیبرال های بین المللی که خالق انواع تروریسم مالی تروریسم سایبری تروریسم های مختلف هستند و حال تروریسم ویروسی!!! مردم این اصلاح طلب لیبرال میخواد شمارو بیشتر فقیر کنه و بایستی بیدار شد . بیرون بیایید و اقتصاد رو دوباره به راه بیندازید و بعد این اصلاح طلب رو برای همیشه از نظام بندازیم بیرون.
  • UA ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    4 3
    روند نزولی نشده عزیز آمارهاتون مشکل داره . بنظرم من آمار ندین بهتر ازون هستش . یکی نیست دوشاخه حسن را از پریزبکشه . ولی سیاست کم کردن جمعیت را اجرت کنه
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 4
    گرما نابودش کرده پس
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    12 0
    کسانی که دولت را به جهت عدم تعطیلی مقصر می دانند ،خود مردم خیلی هاشون رعایت نمی کنند.همسایه ما که کارمند بانک ملی هست،در مدتی که بانک تعطیل و یا نیمه تعطیل بود و هست ،هر روز یا میهمانی می رفت و یا میهمانی می داد .در صورتی که ما جرات نکردیم حتی در عید پدر و مادر خود را ببینیم.به همین جهت تعطیلی مشکلی را حل نمی کنه.این کارمند بانک نه تنها با این کار زشت خود خجالت نمی کشید بلکه افتخار هم میکرد که همه خونه نشستند و ایشون مهمانی میگیره،شعور تا این اندازه پایین...!!!!!
    • IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      0 0
      عزیز این قشر زیاد نبودند
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    0 0
    دم کادر درمانی ها و سپاه و ارتش و کل نیروهای انتظامی بسیج و طلبه ها و مردم عزیز گرم و لعنت بر دولت بی خاصیت و باعث و بانی تمام این اتفاقات و مرگ و میرها ما مطمئن هستیم دولت بی کفایت تمام زحمات کادر درمانی و زحمات سپاه ارتش نیروی انتظامی بسیج و طلبه ها و خیرین و ملت عزیز رو به نام خودش ثبت خواهد کرد قضاوت با خودتان مشرق حتی یکبار نظر ما رو نگذاشتی مرد باش نظرات رو منتشر کن
  • سهیل.چ IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    0 0
    ما اصلا برای گردش و دید و بازدید بیرون نرفتیم و هنوز نمیریم ولی این همه ادم که تو خیابونها میچرخن و معلوم نیست چیکار دارن... دردسر ساز میشن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس