کد خبر 1061205
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰
مصطفی الکاظمی نمایه

مصطفی الکاظمی مامور تشکیل کابینه عراق از همکاری گروه‌های سیاسی برای تشکیل قریب الوقوع کابینه‌ای مورد قبول ملت عراق ابراز رضایت کرد

به گزارش مشرق، دفتر اطلاع رسانی «مصطفی الکاظمی» مامور تشکیل کابینه عراق بیانیه‌ای را درباره مذاکرات او برای تشکیل کابینه جدید صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «مصطفی الکالظمی مامور تشکیل کابینه به رایزنی‌های خود برای تشکیل دولت جدید در فضایی مثبت با همکاری گروه‌های سیاسی و اجتماعی و مطابق با رویکردهایی که در نطق خود بیان داشت، ادامه داد».

بیشتر بخوانید:

چالش‌های پیش روی الکاظمی برای تشکیل کابینه

واکنش گردان‌های امام علی(ع) به مامور شدن الکاظمی

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، در ادامه بیانیه آمده است: «طی روزهای گذشته سلسله دیدارها و رایزنی‌هایی انجام شده که در جریان آن الکاظمی بر عزم خود برای ارائه برنامه کابینه و تشکیل دولت جدید در نزدیک ترین زمان ممکن تاکید کرد».

الکاظمی همچنین روز یکشنبه در دفتر خود در کاخ نخست وزیری عراق میزبان «جنین هنیس پلاسخارت» فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق بود.

مامور تشکیل کابینه عراق در این دیدار درباره مسائل مربوط به تشکیل کابینه و تلاش‌ها برای مقابله با کرونا و ادامه همکاری و هماهنگی میان عراق و سازمان ملل گفت وگو کرد.

الکاظمی با ابراز خرسندی از روند رایزنی‌ها درباره تشکیل کابینه و همکاری همگان برای تشکیل کابینه‌ای که به نیازهای شهروندان و خواسته‌های مشروع آنها پاسخ دهد، ابراز خرسندی کرد.

فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل بر حمایت خود از تلاش‌های الکاظمی برای تشکیل کابینه جدید در سایه توافق ملی و تمایل برای افزایش همکاری مشترک تاکید کرد.

 «برهم صالح» رئیس جمهور عراق بعد از به بن‌بست رسیدن فرآیند تشکیل کابینه توسط «عدنان الزرفی» و مخالفت احزاب سیاسی از جمله احزاب شیعی، پنجشنبه پیش (۹ آوریل) مصطفی الکاظمی را برای این مأموریت معرفی کرد و شمار زیادی از شخصیت‌های عراقی در جلسه معرفی او برای تشکیل کابینه حضور داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس