کد خبر 1061048
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
کرونا نمایه

تا قبل از کرونا بعضی از مردم فکر میکردند که در کشوری زندگی میکنند که از افغانستان هم شرایط بدتری دارد.

به گزارش مشرق، محمد هادی میرزاپور فعال رسانه ای در طی یادداشتی در کانال تلگرامی نوشت:

به نظر نگارنده این متن میتوان تراوشات فکری مردم ایران و نحوه قضاوت و مقایسه آنها در مورد رفتار، فرهنگ و #تواناییهای ایران با سایر کشورها بویژه کشورهای پیشرفته غربی را به دوره‌‌های قبل و بعد از کرونا تقسیم کرد.

تا قبل از کرونا بعضی از مردم فکر میکردند که در کشوری زندگی میکنند که از افغانستان هم شرایط بدتری دارد. اما کرونا اثبات کرد که وقتی غیرت ایرانی با هویت دینی و اسلامیش می‌آمیزد  حتی میتواند یک الگوی نوین در دنیا ایجاد کند که خلاصه‌اش میشود الگوی #کار‌جهادی.

تا یکی دو هفته پیش خط رسانه‌ای و پروپاگاندای غربی و عبری و عربی، تمامی تلاش خود را بکار بسته بودند تا اثبات کنند که نظام جمهوری اسلامی توان مدیریت و مقابله با ویروس کرونا را ندارد و تلاش مضاعفی را با کمک بعضی کاسه‌لیسان داخلی انجام دادند تا وانمود کنند که منشا تکثیر و پخش ویروس کرونا در جهان از ایران است. اما اکنون به گفته یکی از فرمانداران ایالتی آمریکا غرب وحشی در حال جنگ با خودش جهت تهیه اقلام ضد کرونا است.

همچنین در هفته‌های اخیر بعضی نظریه‌پردازان بیسواد داخلی میگفتند نگاهی به ترکیه بیندازید که اصلا کرونا در آنجا و به عنوان یک کشور مسلمان شیوع ندارد اما پنهان کاری اردوغان فقط تا یک هفته دوام آورد و اکنون شاهد زد و خوردهای متعدد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ترکیه و البته سایر کشورهای اروپایی هستیم.

کار در اروپا و آمریکا به جایی رسیده که دعوا بر سر دستمال توالت است که البته راهزنی آمریکا برای دزدیدن محموله‌های ماسک کشورهای دیگر نیز به آپشنهای دولت ترامپ قمارباز اضافه شده است.

اکنون بار دیگر یکی از شعائر دینی و اسلامی ما یعنی #جهاد با کمک غیرت ایرانی باعث سربلندی ملت ایران در این آزمایش الهی گردید و صحنه‌هایی خلق شد که شاید در دنیا بی‌نظیر باشد. پس بهتر است به جای سرخوردگی در برابر زرق و برق ظاهری غربیها به توان داخلی خود ببالیم و به آن تکیه کنیم.

به یقین اگر چنین الگوهایی(مدیریت جهادی)  در سطح مدیریت کلان کشور و با نگاه به توانمندیها و استعدادهای داخلی شکل گیرد نتیجه آن قطعا شکوفایی اقتصاد و حل بسیاری از معضلات کنونی کشور ما خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    72 0
    وقتی بچه هاتون رو می دید زیبا کلام ها آموزش بدن و اونا رو استاد خطاب کنن، توقع دارین حقیر بار نیان؟!!
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    1 7
    مخفی کاری باید همه از شما یاد بگیرن!!!الان ایران قرنطینه نشده ۲ ماهه هر روز حدودا ۱۵۰۰ مبتلا داره و ۱۲۰ تا ۱۳۰ کشته. یعنی نه فرازی داره نه فرودی؟؟!!!
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      4 2
      اول مبتلا های روزانه به ۳۴۰۰ هم رسید و بعد اروم اروم کمتر شده و الان رسیده به ۱۶۰۰ در ضمن شما از این که مبتلا ها تو ایران کم شدن خوشحال باید باشی ، نه ناراحت.
    • IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      2 0
      مخفی کاری فقط انگلیس و آمریکا، انگلیس که معلوم نیس چند نفر مبتلا داشته که این همه مردن، آمریکا هم که از پارسال با کرونا درگیره و هر کی کرونا داشته و مرده رو جای آنفولانزا جا زده
  • علی IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    3 1
    الحمدلله مسولین علیرغم تحریمها درمقابله باکروناخوب عمل کردند.متشکریم
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    2 0
    اصلا کلا کامنت ها در شبکه های اجتماعی دگرگون شده . همه وطن پرست شدن . دم کرونا گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس