کد خبر 1060916
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
جهانگیری نمایه

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: بخش کشاورزی مسؤولیت امنیت غذایی کشور را بر عهده دارد و مهم‌ترین مساله ما این است که مردم با فشارهای آنچنانی در موضوع غذا روبه‌رو نشوند.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در جلسه معارفه وزیر جدید جهاد کشاورزی ضمن اشاره به خدمات محمود حجتی وزیر اسبق جهاد کشاورزی و به خود کفایی رسیدن گندم در دوران صدارت وی بر این وزارت خانه در سال ۸۳ و دوره دوم دولت خاتمی، گفت: ما در سال ۹۲، واردات گندممان بسیار بالا رفت.

وی ادامه داد: ما دولت را که شروع کردیم، فکر کنم ۶ میلیون تن گندم وارد شده بود و یکی از مشکلات در شروع دولت داشتیم بحث ذخایر کالاهای اساسی و کشتی هایی که روی آب قرار داشتند، بود که بانک مرکزی می گفت ارز نداریم که بدهیم و اینها بیایند تخلیه شوند.

بیشتر بخوانید:

جهانگیری: کرونا تبعات سیاسی اجتماعی و اقتصادی خواهد داشت

رونمایی از سامانه یکپارچه شرکت‌های دولتی با حضور جهانگیری

جهانگیری با تاکید بر اینکه ذخایر گندم را باید لحظه ای پیگیری کرد، بیان داشت: تیم (آقای حجتی) کارهای درخشانی انجام داد و در کشاورزی کشور ماندگار است. من صمیمانه از آقای حجتی تشکر می کنم.

معاون اول رئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه آقای خاوازی انسان خود ساخته ای است، اظهار داشت: هیچ قدمی از طرف ایشان ندیدم که قبل از اینکه وزیر شوند بیایند و در مورد خود صحبت کنند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه هیچ دولت و کشوری نمی تواند نسبت به بخش کشاورزی بی تفاوت باشد، گفت: بخش کشاورزی مسئول امنیت غذایی این کشور بر عهده اش است. ما یک کشور پر جمعیت با اهداف بلند هستیم و مهمترین مساله ما این است که مردم با فشارهای آنچنانی در موضوع غذا روبرو نشوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    2 0
    عجب ،جناب جهانگیری در سیاره دیگری زندگی میکنند؟
    • عبدالله مومن IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      1 0
      تا دید اوضاع غذایی اربابان غربی اش بی ریخت و مایه مسخره دیگران شد. ولی ایران مشکلی ندارد. ناراحت شد و می خواهد کاری کند که اوضاع اینجا هم خراب شود تا انتقام ارباب را بگیرد
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    2 0
    از فردا مواد غذایی کمیاب میشه. آقای نحس نمیتونی حرف نزنی؟ چون دست رو هر چی میگذارین نابود میشه.
  • CA ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    1 0
    به جای اینکه حرف بزنید برنامه ارائه بدهید و اجرا کنید و بعد از موفقیت بیایید بگویید ما این طرح رو اجرا کردیم و اینقدر موفقیت داشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس