کد خبر 1060886
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
مرگ ۱۴ بیمار دیگر در مسکو / استفاده از پهپاد برای مقابله با کرونا در روسیه

با افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در پایتخت روسیه، شهرداری مسکو طرح لزوم داشتن مجوزهای دیجیتالی برای تردد خودروها و کنترل کامل رعایت مقررات قرنطینه خانگی برای ساکنین این شهر را به اجرا گذاشته است.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه شب گذشته اعلام کرد که در شهر مسکو ، 14 بیمار دیگر به علت ابتلا به عفونت ویروس کرونا و داشتن بیماری‌های همزمان دیگر درگذشتند.

بر اساس این اطلاعات، تمامی 14 بیمار درگذشته در پایتخت که در رده سنی 52 الی 82 سال بودند، دارای بیماری‌های همزمان دیگری، از جمله فشار خون بالا ، دیابت و بیماری‌های قلبی بودند.

بیشتر بخوانید:

این ستاد بر لزوم رعایت دقیق رژیم خودانزوایی (قرنطینه خانگی) در مسکو، به منظور جلوگیری از افزایش شیوع بیماری کرونا، تاکید کرده است.

روز شنبه "سرگئی سوبیانین" ، شهردار مسکو و "آندری واروبی‌یف" فرماندار منطقه مسکو، از اجرای طرح لزوم داشتن مجوزهای دیجیتالی در پایتخت و حومه آن برای هر نوع عبور و مرور با وسایل نقلیه‌ خبر دادند. عابران پیاده فعلاً نیازی به مجوز عبور ندارند.این طرح از روز دوشنبه اجرا می‌شود.

البته ساکنین شهر مسکو هم باید همچنان به مقررات تعیین شده در رژیم خودانزوایی پایبند بوده و فقط برای رفتن به فروشگاه ، داروخانه ، دفع زباله  و دیگر موارد ضروری و تنها در محدوده محل سکونت خود، از خانه خارج شوند.

استفاده آزمایشی از پهپادها برای مقابله با ویروس کرونا در روسیه

علاوه بر این، در خبر دیگری گزارش شده که برای نخستین بار در روسیه به صورت آزمایشی ازهواپیماهای بدون سرنشین برای مقابله با گسترش ویروس کرونا استفاده شد. این آزمایش روز شنبه در فرودگاه هوایی "اورلوکا" در منطقه تویرسکی انجام شد.

کارشناسان روسی در حال آزمایش امکان استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای انتقال سریع تجهیزات پزشکی ، ضدعفونی کردن خیابان‌ها و تاسیسات ، اطلاع رسانی به مردم و نظارت بر مناطق خطرناک بالقوه هستند.

اجرای این طرح این امکان را می‌دهد تا به طور خودکار فضای هوایی برای این اقدامات اختصاص داده شود ، فواصل امن بین پروازها حفظ شده و اقدامات با سرعت بیشتری انجام شوند.

لازم به یادآوری است، بر اساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، ، در طول دوره همه گیر عفونت ویروس کرونا در جهان نزدیک به 1.7 میلیون نفر آلوده شده و بیش از 100 هزار نفر از آنها جان خود را از دست دادند. در روسیه تا روز شنبه، تعداد موارد بیماری کرونا به 13.584 نفر رسیده ، 1.045 نفر بهبود یافته و 106 نفر جان باخته‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس