کرونا ارتش آمریکا

یک نشریه آمریکایی با اشاره به مثبت شدن آزمایش کرونای ۱۵۰۰ نظامی آمریکایی در شرایطی که نیروهای مسلح این کشور با گسترش ویروس دست‌وپنجه نرم می‌کنند، نسبت به بحرانی شدن وضعیت ارتش آمریکا هشدار داد.

سرویس جهان مشرق - بر اساس گزارش‌ها آمارهای جدید پنتاگون نشان می‌دهند که ۱۵۰۰ نظامی آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شده‌اند. این رقم در مجموعه وزارت دفاع ۲۶۵۷ نفر است که غیرنظامیان، پیمانکاران، و وابستگان را نیز شامل می‌شود. در مجموع هفت نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.

تشخیص ۸۶ مورد جدید ابتلا به ویروس در میان نیروها در واقع یکی از بزرگ‌ترین موارد جهش تعداد مبتلایان در میان نیروهای نظامی تا به اینجا به شمار می‌رود. این در حالی است که نیروهای نظامی همچنان با گسترش همه‌گیری بیماری دست به گریبان هستند و نگرانی‌هایی در خصوص واکنش کُند وزارت دفاع آمریکا مطرح شده‌اند. نیروی دریایی آمریکا با ۴۶۰ مورد ابتلا همچنان بالاترین رقم تعداد مبتلایان را در میان نیروی مسلح داراست. تعداد مبتلایان در نیروی دریایی در مقایسه با روز گذشته ۳۸ مورد افزایش یافته است. مقامات گوام همچنان مشغول ارزیابی و درمان ملوانان و تفنگداران ناو هواپیمابر تئودور روزولت هستند که در آنجا لنگر انداخته است. تعداد موارد ابتلا به ویروس در میان خدمه این ناو تا روز دوشنبه بیش از ۱۷۰ مورد بود. دو سوم خدمه ناو در معرض آزمایش قرار گرفته‌اند، آنهم در شرایطی که مسئولان در خصوص مدیریت امور بر روی این شناور به زحمت افتاده‌اند. حدود ۲۷۰۰ نفر از مجموع ۴۸۰۰ خدمه ناو نیز تخلیه شده‌اند. مسئولان باید این افراد را در جزیره گوام بدون آنکه ویروس در آنجا بیش از پیش گسترش یابد اسکان دهند.

همچنین منابع آگاه از ابتلای ۲۵ سرباز آمریکایی در پایگاه عین الاسد واقع در غرب الانبار عراق به ویروس کرونا خبر دادند. منابع آگاه اعلام کردند که حدود ۲۲ تا ۲۵ سرباز آمریکایی در پایگاه عین الاسد به ویروس کرونا مبتلا شده و برای قرنطینه به استان اربیل در اقلیم کردستان انتقال داده شده‌اند. طبق گفته منابع مذکور، اطلاعات موجود حاکی از آن است مقامات مسئول استان اربیل یکی از هتل‌های بزرگ را برای نیروهای آمریکایی تخلیه کرده‌اند تا از آن برای قرنطینه سربازان مبتلا به ویروس استفاده کنند. همچنین پنج سرباز آمریکایی به علت وخامت وضعیت جسمانی به یکی از بیمارستان‌های اربیل انتقال پیدا کردند.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا به خاطر آنکه هیچگونه دستورالعملی در سطح وزارتخانه در خصوص چگونگی مهار گسترش بیماری برای فرماندهان صادر نکرده است در معرض انتقاد قرار دارد. وی و دیگر مقامات ارشد از تصمیم خود مبنی بر محول کردن تصمیم‌گیری در خصوص چگونگی مهار گسترش ویروس به فرماندهان دفاع می‌کنند و در این باره می‌گویند که نمی‌توان یک دستورالعمل واحد در خصوص همه مأموریت‌های نیروهای مسلح در حوزه امنیت ملی صادر نمود. با اینکه شیوه‌نامه‌هایی تهیه شده‌اند ــ مثلاً قرنطینه ۱۴ روزه قبل از اعزام، استفاده از حباب‌های ایمنی در تمرینات، و استفاده اجباری از ماسک ــ اما این امر به نیروی مسلح آمریکا لطمه می‌زند.

ناو هواپیمابری که سابقاً "کروزیر" ناخدای آنها بود مثالی از این موارد است. ناو هواپیمابر هسته‌ای تئودور روزولت هنوز هم در گوام لنگر انداخته است. آزمایش کووید ـ ۱۹ حداقل ۱۷۳ ملوان این ناو به همراه ناخدای آن مثبت اعلام شد و در نتیجه ناو مذکور اگرچه به لحاظ فنی در وضعیت عملیاتی قرار دارد، اما قادر به اجرای کارکردهای معمول خود نیست. این تنها یکی از حداقل چهار ناو نیروی دریایی آمریکاست که شیوع بیماری بر روی عرشه آنها اعلام شده است. تعداد این ناوها احتمالاً خیلی بیشتر است، اما رقم آن به دستور پنتاگون اعلام نمی‌شود تا رقبای احتمالی نفهمند نیروهای آمریکایی مستقر در مناطق گوناگون کجاها بیش از همه گرفتار بیماری هستند.

نشریه آتلانتیک در این خصوص نوشت: در شرایطی که نیروهای مسلح جهت کمک به مقابله با ویروس کرونا در سرتاسر کشور فراخوانده شده‌اند، این نیروها در تلاشند تا بیماری را در میان پرسنل خود مهار کنند. شیوع بیماری بر روی عرشه یک ناو هواپیمابر، موارد ابتلا در میان نیروهای تعلیمی، و عدم امکان دورکاری برای پیمانکاران از جمله اخباری هستند که در خصوص شیوع بیماری در میان نیروهای مسلح گزارش شده‌اند. ویروس کرونا به مجموعه نظامی ـ صنعتی ضربه زده است و این دشمنی نیست که نیروهای مسلح راه مقابله با آن را بلد باشند.

نیروهای مسلح آمریکا و صنایع پشتیبان به همراه افرادی که در سربازخانه‌ها یا خوابگاه‌های ۹۶ تختخوابی بر روی عرشه ناوهای جنگی در فاصله چند اینچی از هم می‌خوابند به ویژه در برابر گسترش ویروس آسیب‌پذیر هستند. تشکیلات نظامی آمریکا بزرگ‌ترین کارفرمای دنیاست و وزارت دفاع این کشور به تنهایی بیش از ۳ میلیون پرسنل حقوق‌بگیر دارد ــ این رقم منهای پیمانکارانی است که کل مجموعه وزارت دفاع را یاری می‌دهند.

آتلانتیک در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد: ویروس کرونا در حال حاضر مرگبارتر از هر یک از منازعات مسلحانه اخیر برای شهروندان آمریکا به شمار می‌رود و تعداد قربانیان آن چند برابر تعداد کسانی است که در جریان حملات یازده سپتامبر جان خود را از دست دادند. تشکیلاتی که به دنبال حراست از آمریکا در برابر تهدیدات است نمی‌تواند بزرگ‌ترین دشمنی که آمریکا با آن مواجه شده است را متوقف سازد. در ضمن، در شرایطی که از نیروهای مسلح خواسته شده تا به واکنش داخلی در قبال ویروس کمک کنند، ماهیت ویروس دقیقاً این نیروها را هدف قرار داده است. خصیصه نیروهای مسلح این است که گردهم جمع می‌شوند و دشمن را نابود می‌کنند. اما هنگام مقابله با یک ویروس مسری، جمع شدن گردهم کاری بس اشتباه است.

مجموعه نیروهای مسلح با موانع یکسانی در خصوص فاصله‌گذاری اجتماعی مواجه هستند و این امر فقط به ناوهای جنگی محدود نمی‌شود ــ به همین خاطر است که وزارت دفاع تصمیم‌گیری در خصوص نحوه مراقبت از سلامت را عمدتاً به فرماندهان محول کرده است. فقدان یک دستورالعمل یکپارچه از طرف پنتاگون در خصوص مراقبت‌های لازم و فاصله‌گذاری اجتماعی موجب شکل‌گیری یک رویکرد سرسرانه و غیرمسئولانه در قبال مهار بیماری شده است و بیش از ۱۵۰۰ مورد ابتلا و حداقل ۷ مورد مرگ‌ومیر در میان پرسنل غیرنظامی، وابستگان، و پیمانکاران نیروهای مسلح و وزارت دفاع تا به اینجا گزارش شده است.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در ماه مارس در گفتگو با خبرنگاران در این باره گفت: «نمی‌توان یک سیاست جامع اتخاذ کرد و سپس آن را در مورد همه اعمال نمود، زیرا شرایط با هم فرق دارند. به من بگویید چگونه فاصله‌گذاری شش پایی را در یک زیردریایی تهاجمی به اجرا بگذاریم؟ یا فاصله‌گذاری را در یک هواپیمای بمب‌افکن با دو خلبان که در کنار هم نشسته‌اند چگونه رعایت کنیم؟» در آن مقطع یکی از پیمانکاران وزارت دفاع به‌تازگی جان خود را در اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده بود.

سران نیروی دریایی از تصمیم خود مبنی بر عدم تخلیه همه پرسنل ناو تئودور روزولت دفاع کرده‌اند. این ناو در حال حاضر در گوام لنگر انداخته و هزاران ملوان بر روی عرشه آن حضور دارند. ناو مذکور پس از آن در گوام لنگر انداخت که آزمایش ۱۰۰ نفر از پرسنل آن مثبت اعلام شد ــ همه آنها به گفته مقامات نیروی دریایی از ناو تخلیه شده و تحت قرنطینه هستند.

اما تعداد واقعی موارد ابتلا شاید بیشتر از اینها باشد. به گفته توماس مودلی سرپرست نیروی دریایی، تا روز چهارشنبه اکثر پرسنل ناو هنوز آزمایش نشده بودند. وی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت «ما نمی‌توانیم همه ملوانان را از کشتی خارج کنیم و این کار را نیز نخواهیم کرد. این ناو جنگی دارای تسلیحات، مهمات، و هواپیماهای گران‌قیمت است و یک نیروگاه اتمی نیز دارد. برای حفظ ایمنی و امنیت ناو لازم است که تعداد مشخصی از افراد بر روی عرشه حضور داشته باشند.»

در پایان این گزارش آمده است: در شرایطی که فرماندهان تلاش دارند از آمریکا در برابر دشمنان بیرونی حراست کنند و همزمان با همه‌گیری بیماری در میان پرسنل خود نیز مقابله کنند، سؤالی که مطرح می‌شود این است که به خطر انداختن سلامت افراد دقیقاً چه زمانی موجب وارد آمدن لطمه به دیگر مأموریت‌های حفاظتی می‌شود؟ میلبرن معتقد است نیروهای مسلح قادرند باز هم محدودیت‌های بیشتری را وضع کنند. در این راستا می‌توان ناو تئودور روزولت را مثال زد. از نظر وی، اگر قرار باشد برخی ناوها به مدت چند هفته در راستای پاکسازی کشتی و مراقبت از ملوانان و حفظ آنها برای جنگ‌های واقعی کنار گذاشته شوند، این کار ارزشش را دارد. وی در این باره می‌گوید: «آیا طی چنین مدت زمان کوتاهی کنترل دریاها را از دست می‌دهیم؟»

این در حالی است که کرونا با سرعت تمام در حال شیوع در نیروی دریایی آمریکاست. بر اساس اظهارات سه مسئول دفاعی آگاه، آزمایش کووید-۱۹ یک ملوان اعزامی به ناو هواپیمابر یواس‌اس نیمیتز هفته پیش مثبت اعلام شد. وی هنگام حضور در کشتی علائمی از بیماری را از خود نشان داده بود. بدین ترتیب، ناو هواپیمابر نیمیتز چهارمین ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکاست که آزمایش مثبت در میان خدمه خود را گزارش می‌دهد. دو ناو هواپیمابر دیگر یعنی ناو هواپیمابر رونالد ریگان که مراحل تعمیر و نگهداری را در ژاپن پشت سر می‌گذارد و ناو هواپیمابر کارل وینسون که در پیوجت ساند تحت تعمیر و نگهداری است،  نیز موارد مثبت ابتلا به بیماری را گزارش داده‌اند.

همچنین دانشگاه جان هاپکینز که محاسبات خود را بر اساس آمارهای فدرال و محلی آمریکا و همچنین اطلاعات دریافتی دیگر انجام می‌دهد، اعلام کرد تعداد موارد تائیدشده ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در ایالات متحده از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفته بیش از ۱۸.۶ هزار نفر از مبتلایان در این کشور درگذشته‌اند. طبق اعلام دانشگاه جان هاپکینز تعداد موارد تائید شده ابتلا  به کرونا در آمریکا در حال حاضر۳۹۹ ۵۰۰ نفر است و ۱۸۶۳۷ نفر نیز  فوت کرده‌اند. در حال حاضر ایالات متحده از نظر تعداد موارد تائید شده ابتلا به کرونا  مقام اول جهان را دارد و از نظر تعداد کشته‌ها نیز پس از ایتالیا دوم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    10 28
    ازبس در حال جنگ هستند. معلومه که بلد نیستند.!!!
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    17 6
    الان وقتشه به امریکا حمله کنیم و کاخ سفید رو فتح کنیم پس کی دیگه؟ حمله کنید دیگه مرگ بر امریکا
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      6 27
      از بس دورو و بدذاتن
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      7 30
      دو رو و بد ذات بی بی سی و امثالهم هستند نیرو های مسلح ایران دنبال جنگ نیستند و نیاز هم نیست توی این شرایط به امریکا ضربه بزنند تو بهترین شرایط امریکا هم امریکا نابود شدنی است .ان شاءالله
  • ناشناس IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    20 21
    کاش تمام سربازان امریکایی کرونا بگیرند پدرسوخته ها در آسیا چکار دارند انشالله مرگ بزرگترین تروریست قرن ترامپ زنازاده را شاهد خواهیم بود.
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    17 23
    ارتش آمریکا قویتر و قدرتمند تر از این حرفهاست که کرونا یا هزارتا ویروس بدتر از این بخواد ضعفی در ان بوجود بیاره
  • واقعیت بسیار تلخ است IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    18 18
    چرا می خواهید آمریکا را بد جلوه بدید همین ها هستند دارند به علم و دانش جهان کمک میکنند سیستم عامل گوشی و کامپیوتر و لپ تاپ و موبایل و نرم افزار و پزشکی و دارو و برق و انرژی هسته ای و بذر گیاهان و خودروسازی و هواپیما و معماری و خواروبار غلات و سی پی یو و قطعات کامپیوتر و مهندسی و دوربین تصویربرداری فیلم برداری و فضا و از هرچی شما ایرانی ها را همین آمریکایی ها ساختند دوقورتونیم تونم باقیه به جای اینکه شکرگزار این مملکت باشید
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      19 27
      خیلی واقعیت تلخی را گفتی ولی تلخ تر از آن نگفتی که آمریکا مغزها را فراری میده ومیبره کشورش برای ساختن چیزهایی که گفتی.!!!
    • FR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      9 13
      درواقع جوانانی از تبار وکشور های شما هستند که نخبگی و کار امدی واستعدادشان را در اختیار آمریکا قرار داده اند خود آمریکایی اصیل در مزارع به کشت وزرع و مزرعه داری مشغولند .... تازه سرباز ها هم مهاجرین هستند در قبال مزد میجنگند نه اعتقاد ! لعنت به کودتای بیست وهشت مردادا که علاوه بر تحمیل دیکتاتوری تحمیل قلدری آمریکا را هم چنان جا انداخت که از کله برخی خارج نمیشود
    • DE ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      5 0
      برق متناوب که اصلی ترین پایه در صنعت برق امروزی است را کی اختراع کرد؟ نیکولای تسلا اهل یوگوسلاوی و صرب. نیروی اتم را چه کسی کشف کرد‌؟ آلبرت آینشتین آلمانی. موشک هوافضا را ورنا فون براون آلمانی ابداء کرد و ساخت. تلفن، قوانین برق و الکترونیک از جمله قانون اهم قانون خازن‌ها، اختراع ترانزیستور، هواپیماهای بدون سرنشین و رادار گریز تماما توسط اروپایی ها اختراع و کشف شدند و در حقیقت آمریکا آنها را دزدید و هنوز می‌دزدد. گوشی های لمس سطحی و تابلت هم ایده ی مهندسان هندی از حیدرآباد بود که سال 2000 بر روی این سیستم کار کردند که مغز متفکر اپل استیو جابز مونتاژ کار به همراه کمپانی سامسونگ کره ی جنوبی آنرا دزدیدند و بدون اجازه ساختند. اگر بخواهید هزاران مورد دیگر هم هست که مجال نوشتن نیست. اختراع ادیسون یعنی برق مستقیم AC هم به درد کسی نمی‌خورد چون بابلی ها 2600 سال پیش با کوزه و اسید و دو رسانا اقدام به ساخت باطری کرده بودند البته برای آبطلا کاری فلزات. آمریکا یک دزد صنعتی بیش نیست.
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      15 16
      امریکای جنایتکار اگر فقط شهریاری و احمدی روشن و رضایی نژاد و علیمحمدی ما را شهید نمیکرد و مردم هم گول این جماعت جواد و حسن و اسحاق و مغروغ را نمیخوردند و برجام را نمیپذیرفتند الان ایران توی هسته ای چیزی کم نداشت بله علم امریکا بخاطر دزدیدن مغزهای ما و کشتن ازاده هایی که نمیرن اونجا و فشار حداکثری برا عقب نگه داشتن ما ها از طریق دوستارانش امثال برجامیون است و الا ایران با تفکر ناب انقلاب در زمان کوتاهی قله های علمی را پشت سر میگذارد
    • مغزهای آمریکایی IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      0 3
      حتی ایرباس که اروپایی است موتور هواپیما و بیشتر قطعاتش در آمریکا ساخته میشه سپس به اروپایی ها تحویل میدن اونم با قیمت گزاف
    • DE ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      3 0
      بسیار عالی۲۰:۴۰ ممنون کلا ایده خوبی داری . حقایق صنعتی دزدی و جاسوسی امریکا در همیه زمینه ها بایستی برای مردم دنیا روشن شود.فقط یک غلط کوچک تایپیAC="Alternating Current" DC="DirectCurrent : . ", برای انتقال وتبدیل جریان برق یکطرفه ادیسون DC میلیونها تن سیم مسی نیاز است و مشکلات عدیده دیگر .....لذا جریان متناوب AC کل دنیا را در برگرفت. اگر دوستان زحمت کش و شریف مشرق مقاله علمی کوتاهی در این مورد ارائه کنند خیلی مفید است زیرا همه ما هرروز با برق سروکار داریم. تشکر قبلی
  • کورونا IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    12 3
    الان بهترین موقع برای حمله به آمریکا و نابود کردنشه
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    26 2
    آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه. آخرین فرمایشات نعیمه اشراقی بعد از بازدید میدانی از اوضاع آمریکا و کانادا ( محل تحصیل نوباوه شون)!!!!
  • ميراحمد IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    15 14
    پوشك ها را جاي ماسك بزنن به دهن فرقي نميكنه ازدهانشون هم نجاست بيرون ميزنه
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    7 15
    آمریکایی ها فقط غارت و کشتن بلدن.
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    26 11
    با ترور حاج قاسم تروریستها وارد وضعیت بحرانی شدن خاک بر سر آمریکا
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    13 2
    چرت می نویسی ، بلد نیستن !! خودشون درست کردن .
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    6 18
    انشاالله نظامیان و جاسوسان آمریکایی چنان مفلوک و خوار مجبور به بازگشت به کشورشان گردند که دیگر هیچگاه برای دیگر کشورها گردنکشی نکنند.آمین
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    5 22
    ۱۹:۳۹آمریکایی اصیل مزرعه وکشاورزی؟! چقدر آمریکا را مظلوم ومثبت معرفی کردی؟!
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      5 11
      منظورش سرخپوستها هستند والا مهاجرین که بیشترشون خوی درندگی دارند
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      15 11
      مرگ بر آمریکا.
  • علی 6325کاملبین DE ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    8 19
    بیش از ۲۰۵۰۰ کشته و بیش ۵۰۰ هزار مُبتلا تا کنون در آمریکا. اینبار ترامپ دیگر هیچگاه نمیتواند از صدماتی خفیف صحبت کند. ۱۷ ملیون بیکار ضرفی ۳هفته. و هفته های آینده بهتر ۳ هفته گذشته برای این آبر قدرت نخواهد بود. آمریکا مرزهایش بروی ایرانیان و دیگر مسلمان بست٫ میخواست دیواری بتی در برابری مکزیکی بناه کند.و.. تا در آمان باشد, ولی نیرو و قدرتی بین زمین او آسمانها وجود دارد, که بالاتر از آن قانون و قاعدهی عمل میکند که انسانهای ماتریالیست با آن آشناه هستند. بیعدالتی, ظلم, زورگوهی و همچنان و یا بهتر گفت نا شکری بر نعمت های خداوند و بی احترامی به یکدیگر, و نادیده گرفتن حلال و حرام , اینهمه چیزهای است ,که در بوقوع پیوستن اینگونه حوادث در ارتباط هستند. کرونا بازی ۴۱ ساله بین ایران و آمریکا را به تساوی و حتاه میتوان گفت که در آینده از اظمحلالی دشمنانی ایران صحبت کرد!
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    6 1
    همیشه آرزو داشتم یک شهاب سنگ بخورد وسط کاخ سفید ولی الان دیدم یک موجود ناپیدای بسیار ریز از شهاب سنگ قویتر خورده وسط ملاج ترامپ .
  • DE ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    4 0
    امریکاه نمیخواد با ویروس کرونا بجنگه .اگر بخواد براش کاری نداره به محض نزدیک شدن ویروس کرونا به مرزهای امریکاه اونو با پاترویت نابود میکنند و با توپ لیزی پودرش میکنند .اصلا ناو هواپیمابر آیزنهاور برای نابود کردن کرونا کافیست . به جان جان کریه به جان جان افه کندی راس میگم .مردم شاهد باشید من گفتم خود دانید.مرگ برکرونا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس