کد خبر 106053
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۴

مفتي اعظم رژيم سعودي گفت: تقويت و حمايت ارتش آزاد سوريه و فرو ريختن شوکت و ابهت نظام حاکم در سوريه، نوعي از جهاد في سبيل الله به شمار مي آيد.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، "شيخ عبدالعزيز آل الشيخ" مفتي اعظم سعودي ها که عنوان رياست کبار العلماي عربستان را نيز به عهده دارد، در اظهاراتي در ديدار با هيئتي کويتي بدون اشاره به حمايت آمريکا و اسرائيل از معترضان سوري و دست‌هاي پشت پرده براي زمين زدن يکي از محورهاي مقاومت در منطقه گفت: تقويت و حمايت ارتش آزاد سوريه و فرو ريختن شوکت و ابهت نظام حاکم در سوريه، نوعي از جهاد في سبيل الله به شمار مي آيد.

اين مفتي وهابي در حالي که سياست سرکوب و خشونت عليه تظاهرات کنندگان مسالمت آميز در عربستان سعودي موج مي زند، بدون اشاره به اقدامات دولت عربستان عليه معترضان مدعي شد: کشتارهاي سوريه در هيچ جايي در تاريخ معاصر مشابه نداشته است.

وي در سخنان خصمانه خود عليه سوريه بدون توجه به انقلاب مرمي در بحرين يا يمن حمايت از شبه نظاميان و تروريست هاي مسلح سوري را براي کشورهاي اسلامي و ملت ها واجب دانست. آل الشيخ البته در پاسخ به سوال ديگري در مورد تظاهرات مسالمت آميز و مردمي در عربستان تمام اظهارات گذشته خود را نقض کرده و  گفت: اين اعتراضات چيزي را محقق نخواهد کرد، بلکه تنها کار و فعاليت خوب است که هدف را محقق مي کند، اين اعتراضات تنها شر و بدي ها را زياد مي کند.

وي در بخش ديگري در مورد تحريم کالاهاي "کفار" در عربستان سعودي، در راستاي دستورات مقامات سعودي براي عدم ضربه زدن به منافع آمريکا در عربستان تمايلي به بي رونق کردن بازار کالاهاي آمريکايي از خود نشان نداد و استفاده از اين کالاها را جايز دانست.

آل الشيخ در عين حال در بخش ديگري گفت که جزيره عرب بايد از تمامي کليساها تخليه شود، چرا که اين کليساها دين ديگري غير از اسلام را تبليغ مي کنند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    0 0
    مفتی اعظم سعودی واسه خودش غلط کرد
  • ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    0 0
    این آقا همانطور که از لقبش پیداست حرف های مفت زیاد میزنه ، خیلی جدی نگیرید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس