نماينده مقام معظم رهبري در سوريه، هر گونه حضور عناصر ايراني در کنار دولت بشار اسد را براي آنچه سرکوب اعتراضات در اين کشور خوانده مي شود، شايعه خواند.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، پايگاه خبري الانتقاد نت، در مصاحبه اي با آيت الله سيد مجتبي حسيني، نماينده مقام معظم رهبري در سوريه، مواضع وي را در مورد جديدترين تحولات سوريه و منطقه سؤال کرده است.

وي در مورد ديدگاه جمهوري اسلامي ايران نسبت به منطقه و بويژه سوريه تأکيد کرد که سوريه از آغاز انقلاب اسلامي در ايران در کنار اين کشور بوده و روابط برادرانه و ممتازي ميان اين دو وجود داشته است، به اين ترتيب است که مي بينيم الآن غرب اين فشارها را بر سوريه تحميل مي کند تا به اين ترتيب به علت مواضع اين کشور در حمايت از ايران و حزب الله لبنان و حضور در کنار فلسطين دمشق را تحت فشار قرار دهد.

آيت الله حسيني اتفاقات سوريه را در پي نگراني اسرائيل در سقوط ديکتاتورهاي تونس و مصر دانست و تصريح کرد که آنها به دنبال اطمينان دادن به اسرائيل بودند و مي خواستند برگ برنده را بويژه بعد از شکست هاي مکرر اسرائيل و آمريکا در لبنان و عراق و منطقه در دست بگيرند. به اين ترتيب بود که از فرصت بيداري اسلامي در کشورهاي عربي و تنوع طايفه اي و ديني در سوريه سوء استفاده کردند تا اين کشور را در بحران گرفتار کنند.

وي اتفاقات سوريه را حرکتي ساختگي در راستاي منافع آمريکا و اسرائيل و غرب دانست و تأکيد کرد که اين انقلاب بر خلاف انقلاب هاي درست و منطقي با حمايت اکثريت و مخالفت با استکبار همراه نيست.

آيت الله حسيني مصر دوران مبارک را مصر خوار و ذليل و مصر آمريکا و اسرائيل دانست و گفت که ملت مصر بر خلاف سوري ها هيچ آزادي در اين کشور نداشتند، به همين دليل نمي توان آنها را با هم مقايسه کرد. در تونس نيز حرکت هايي در ميان عموم مردم پديد آمد، اما در سوريه غرب با سوء استفاده از تحرکات طايفه اي و با ايجاد جنبش هاي مسلحانه و شبه نظامي ناآرامي را در اين کشور ايجاد کرد.

نماينده مقام معظم رهبري در سوريه در مورد مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال مخالفان دولت سوريه گفت که دو موضع در اين زمينه وجود دارد، اول بايد ديد که مي توان نام مخالف بر اين گروه ها گذاشت يا نه، من از همه در داخل و خارج سوريه ميخواهم تا ديدگاه هاي خود را بدون اينکه ايجاد فتنه کند، مطرح کنند. در مرحله دوم بايد ديد که آنها حرف حق مي زنند يا باطل. اين موضوع در خواسته هاي آنها و بيانيه هايشان مشخص مي شود، همچنين ميزان گرايش هاي آنها به اسرائيل و آمريکا از ديگر محورهاي اين شناخت است.

وي با متفرق خواندن مخالفان دولت سوريه تاکيد کرد که آنها به دنبال تامين منافع خاص خود هستند، آنها به دنبال منافعي از قبيل مال و مقام دنيوي هستند.

آيت الله حسيني مواضع قطر و عربستان سعودي در قبال سوريه را بر گرفته از بي ارادگي آنها و تحرکشان بر اساس اراده آمريکا دانست و خاطرنشان کرد که اين تنها در مورد سوريه نيست، بلکه بسياري از فتنه هاي پاکستان نيز از سوي عربستان سعودي اداره مي شود. در پاکستان با اموال سعودي طالبان و القاعده تشکيل شد، القاعده بر گرفته اين مواضع عربستان سعودي بود.

وي وجود برخي شايعات در زمينه حضور عناصر ايراني در کنار دولت براي سرکوب اعتراضات را شايعه خواند و تاکيد کرد که غرب مي خواهد با اين شايعات با يک تير دو نشان بزند، آنها مي خواهند توجه ها را به سوي ايران جلب کنند و سوريه را نيز متهم کنند، سوريه نيازي به ايران يا کشورهاي ديگر ندارد، چرا که کشوري قوي است و ارتش و ملت و سلاح دارد.

نماينده مقام معظم رهبري در دمشق با اشاره به جانبداري برخي شبکه هاي خبري عليه سوريه گفت: مي بينيم که الجزيره والعربيه در مورد اوضاع سوريه و بحرين يا عربستان سعوي چگونه موضع گيري مي کنند. دوگانگي و اختلاف شديد در مواضع آنها وجود دارد، شبکه هاي سوري بايد مردم را هوشيار کنند، بايد شبکه هاي مستقل و بي طرفي باشند که واقعيت را بي کم و کاست نقل کنند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس