کد خبر 1060433
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
مقامات آمریکایی: در عین‌الاسد پاتریوت و دو پدافند موشکی کوتاه برد نصب شد

چند مقام آمریکایی خبر دادند که این کشور برای حمایت از نیروهای خود در عراق اقدام به استقرار سامانه پاتریوت و دو پدافند موشکی کوتاه برد در پایگاه عین‌الاسد کرده است.

به گزارش مشرق، چند مقام آمریکایی گفتند که این کشور با هدف حمایت از نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، اقدام به استقرار سامانه‌های جدید دفاع هوایی در عراق کرده است.

این مقامات آمریکایی که با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مصاحبه می‌کردند گفتند که سامانه پاتریوت و دو سامانه موشک‌های کوتاه برد در پایگاه عین‌الاسد مستقر شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مقام‌ها که خواستند نامشان فاش نشود گفتند که علاوه بر آن در پایگاه اربیل نیز یک سامانه نصب شده است.

این مقام‌های آمریکایی گفتند که بخش عمده نیروهای آمریکایی در عراق باقی خواهند ماند چون تهدیدات ایران اجازه کاهش این نیروها را نمی‌دهد.

ائتلاف آمریکایی ظرف یکی دو هفته اخیر از برخی پایگاه‌هایش در عراق عقب نشینی کرده است و برخی منابع عراقی می‌گویند بیم آمریکا از ادامه حملات مقاومت به این پایگاه‌ها دلیل آن بوده است.

رسانه‌های عراقی می‌گویند همه نیروهای آمریکایی که تاکنون از پایگاه‌هایشان عقب نشینی کرده‌اند و همچنین آنهایی که طی هفته‌های آتی عقب نشینی خواهند کرد به سمت پایگاه‌های «حریر» در شرق اربیل و «عین الأسد» در غرب الرمادی رفتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    3 0
    بهشون بگین دقت کنن سرش بسمت ایران باشه که موشکایی رو که میاد بتونه درست ردیابی کنه چون دفعه قبل در آرامکو میگفتن سرش اون سمت بوده به اون دلیل نتونسته عمل کنه!! اینام همه دنیا رو اسکل فرض کردنا!!
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 0
    حشد در عراق فاقد مدیریت قدرتمند وشجاع می باشد باید مدیرانی همچون نصرالله عباس موسوی و عماد مغینه در راس باشد تصمیمات سریعی اتخاذ کنند قدرت تصمیمگیری سریع و شجاعت از ویژیگی های مدیریت است که در حشد عراق کمتر دیده می شود و گرنه امریکا جرات چپ نگاه کردن به یمن را ندارد اما در نجف و کربلا جولان می دهد !!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس