اخبار ویژه روزنامه ها

یک روزنامه حامی دولت می‌گوید: مواضع و تصمیمات متناقض، موجب آسیب به اعتماد عمومی می‌شود.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

تماس بی‌ارزش ماکرون و ۱۱ تعهد بر زمین‌مانده اروپا

یک سایت حامی دولت  در ارزیابی تماس تلفنی رئیس جمهور فرانسه با آقای روحانی تصریح کرد؛ این تماس برای اطمینان از ادامه تعهدات یکطرفه ایران در برجام است، نه اجرای تعهدات اروپا در زمینه برداشتن تحریم‌ها.

فرارو می‌نویسد: تماس‌های ماکرون با روحانی معمولا بی‌دلیل نیست و به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند: ۱- زمانی که اروپا از یک تصمیم محتمل ایران نگران است و می‌خواهد ایران را به عدم اتخاذ تصمیمی ترغیب کند. ۲- زمانی که اروپایی‌ها ابتکار عملی برای حل بحران دارند و می‌خواهند ایران را به پذیرش این ابتکار ترغیب کنند.

به نظر می‌رسد، تماس اخیر ماکرون با روحانی از نوع اول باشد. کاخ الیزه در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرده  که ایران به پایبندی به تعهدات هسته‌ای‌اش بازگردد و از اتخاذ اقدامات ناسازگار با برجام خودداری کند. چنین  درخواستی از جانب ماکرون کمی عجیب به نظر می‌رسد. چرا که ایران به رغم اعلام اینکه همه محدودیت‌های عملیاتی در برجام را کنار گذاشته، از تعلیق اجرای تعهدات کلیدی برجام، خصوصا تعهدات پادمانی، خودداری کرده است.

آخرین باری که ماکرون با روحانی تماس گرفت، تقریبا سه ماه پیش بود؛ زمانی که تنش‌ها بین ایران و آمریکا به دلیل ترور سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در بغداد، به شدت بالا گرفته بود. همزمان، روند کاهش تعهدات هسته‌ای ایران به مراحل نهایی خود رسیده بود. در آن زمان، ماکرون در تماسی با روحانی، وی را ترغیب به تنش‌زدایی کرده بود.

اقدام اروپایی‌ها در فعال‌سازی مکانیسم حل اختلاف و سپس تمدید نامحدود مهلت این مکانیسم نیز نتوانست به دیپلماسی جان تازه‌ای بدهد.

فرانسوی‌ها و به طور کلی اروپایی‌ها، به رغم حمایت سیاسی از کارزار دیپلماتیک ایران جهت رفع تحریم‌های آمریکا علیه آن، از اتخاذ هرگونه اقدامی که تحریم‌های آمریکا را نقض کند، اجتناب کردند. اینستکس هنوز در حد یک کانال بشردوستانه فعالیت می‌کند و هیچ‌ خبری از احتمال فروش نفت ایران از طریق این سازوکار نیست.

روزنامه وطن امروز نیز در این زمینه نوشت: تماس تلفنی ماکرون با روحانی و ابراز امیدواری نسبت به بازگشت ایران به تعهدات برجامی‌اش یک روز پس از آن رخ داد که اعلام شد ایران ۵ گام کاهش تعهدات هسته‌ای خود را برای مجاب کردن طرف‌های اروپایی جهت انجام تعهدات‌شان در برجام انجام داده و فعال کردن اینستکس آن هم در حد چندهزار یورو هیچ نسبتی با مطالبات ایران ندارد.

اروپایی‌ها پس از خروج آمریکا از برجام در قالب تعهدات یازده‌گانه به ایران وعده دادند تبعات این تصمیم آمریکا را برای ایران جبران کرده و از جمله در زمینه خرید نفت و برقراری مبادلات تجاری و بانکی با ایران همکاری کنند. با این حال اکنون و بعد از گذشت حدود ۲ سال از شروع مذاکرات موسوم به برجام اروپایی هیچ یک از تعهدات طرف‌های مقابل اجرایی نشده است.

نیویورک، پایتخت کرونا در جهان/ ۱۷ میلیون آمریکایی بیکار شدند

در حالی که رسانه‌ها از تبدیل شهر نیویورک به «پایتخت کرونا در جهان» خبر می‌دهند، گزارش از رشد بی‌سابقه بیکاری در آمریکا حکایت می‌کند.

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ جمعه گزارش داد، نیویورک به کانون اصلی اپیدمی کرونا تبدیل شده است. خبرنگار شبکه در نیویورک می‌گوید ایالت نیویورک هم اکنون به پایتخت جهانی ویروس کرونا تبدیل شده است.  

بر اساس این گزارش، آمریکا در روزهای اخیر به شدت تحت تاثیر شیوع کووید ۱۹ قرار گرفته است. آمار روزانه مربوط به ویروس کرونا در این کشور هشدار دهنده است.

«بیل دی بلازیو»، شهردار نیویورک اعلام کرد ماه‌ها می‌گذرد و هنوز هیچ کس این بیماری را نمی‌شناسد و حالا این بیماری به شدت ملت ما را هدف قرار داده است.

خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ افزود، شمار قربانیان ویروس کرونا در نیویورک به شدت قابل توجه است. بنا بر اعلام فرماندار نیویورک در حال حاضر شمار قربانیان ویروس کرونا دو برابر شمار قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ است. در همین حال سی‌ان‌ان اعلام کرد که تنها ظرف سه هفته گذشته به علت شیوع ویروس کرونا، نزدیک به ۱۷ میلیون آمریکایی از کار بیکار شده‌اند.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان اعلام کرد تنها ظرف سه هفته گذشته، نزدیک به ۱۷ میلیون آمریکایی، یعنی بیش از ده درصد کل نیروی کار در آمریکا از کار بیکار شده‌اند.

مجری سی ان ان گفت: امروز هم یکی دیگر از روزهایی است که قربانیان ویروس کرونا در آمریکا افزایش یافته است. آمریکا اکنون کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در جهان است.

بر اساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز،آمریکا با ۱۶ هزار و ۶۹۷ مورد فوتی و ۴۶۸ هزار و۹۰۰ مبتلا در صدر کشورها به لحاظ تعداد موارد ابتلا به کرونا قرار دارد.

اگر دولتمردان دوگانه حرف نزنند مردم در مهار کرونا همکاری می‌کنند

یک روزنامه حامی دولت می‌گوید: مواضع و تصمیمات متناقض، موجب آسیب به اعتماد عمومی می‌شود.

روزنامه آرمان درباره رویکرد دولت در مهار کرونا نوشت: متاسفانه در میان رسانه‌ها، دستگاه‌های دولتی صدای واحدی وجود نداشت و پیام‌های چندگانه‌ای به مردم داده می‌شد. برای مثال رئیس‌جمهوری بحثی را مطرح می‌کند که وضعیت از حالت بحرانی عبور کرده است و در آستانه نزدیک شدن به شرایط عادی هستیم از سوی دیگر وزارت بهداشت همزمان فشار وارد می‌کند و اعلام می‌کند در شرایط بسیار خطرناکی قرار گرفته‌ایم، نهادی دیگر در این رابطه نظری دیگر می‌دهد. این چندصدایی متعارف و گاه متناقض نمی‌تواند مردم را مجاب کند که از یک فرامین پیروی کنند و همین موجب بی‌نظمی می‌شود. در سایر کشورها شاهد هستیم که همواره یک پیام مشترک به مردم رسانده می‌شود و همگی ملزم هستند آن را اجرا کنند.

همین چندصدایی است که در مردم این باور را ایجاد کرده است که با بیرون رفتن اتفاق خاصی نمی‌افتد و به این بیماری مبتلا نمی‌شوند. این پیام‌های چندگانه و متناقض مردم را سردرگم می‌کند و باعث می‌شود تا در میان آنها بی‌اعتمادی نسبت به صحبت‌های دولتمردان ایجاد شود. در ادامه بی‌اعتمادی مسئله بی‌نظمی به‌وجود می‌آید امری که در این برهه زمانی بسیار برای کشور می‌تواند مخرب باشد.

این روزنامه می‌افزاید: مردم ایران همواره تعطیلات و طبیعت‌گردی را دوست داشته‌اند و همیشه آن را در برنامه خود می‌گنجانده‌اند اما با نگاهی به تعطیلات نوروز مشاهده می‌کنیم غالب مردم از سفر کردن خودداری کرده‌اند و حتی مراسم سیزده بدر را نیز انجام ندادند و به دید و بازدید هم نرفته‌اند.

یک همبستگی و یک همکاری تاریخی در میان ملت ایران به‌وجود آمد و مردم توانستند این مراسم و این ایام را به خوبی مدیریت کنند و همکاری کامل را با دولت انجام دادند اما زمانی که همین مردم از سوی مدیران بلندپایه می‌شنوند که خطر برطرف شده است قطعا این بحران را دست‌کم می‌گیرند و باز هم در خیابان‌ها حاضر می‌شوند. مردم به توصیه‌ها عمل کرده‌اند اما دولتمردان نتوانستند به خوبی اطلاع‌رسانی کنند و حرف خود را یکی کنند تا همگان از آن پیروی کنند.

با تکرار کلمه پروتکل نمی‌شود جلوی شیوع کرونا را گرفت

یک سایت حامی دولت از رئیس‌جمهور خواست با برداشتن محدودیت‌های نیم بند، موجب بازگشت و شیوع کرونا نشود.

عصر ایران با اشاره به دستور روحانی به وزیر بهداشت درباره از سرگیری فعالیت‌های عمومی و اجتماعی نوشت: شاید روزی نه چندان دور، حسن روحانی از دستوری چنین ‌عجیب و غریب بسیار پشیمان شود؛ آن روز اما پشیمانی را سود نخواهد بود. دغدغه‌های اقتصادی رئیس‌جمهور قابل درک هستند. او به هر روی مسئول معیشت مردم است. اما سؤال اصلی این است: آیا با به خطر انداختن «جان»، باید در اندیشه «نان» بود؟!

آقای رئیس‌جمهور! شما در پایان هفته اول فروردین، محدودیت فعالیت اصناف و محدودسازی حضور کارمندان در ادارات را تحت عنوان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اعلام کردید؛ اقداماتی ناکافی و دیرهنگام.

اکنون چه اتفاقی افتاده که می‌خواهید این محدودیت‌ها را بردارید؟ کرونا کنترل شده است؟ تعداد بیماران کم شده است؟ تعداد فوتی‌ها کاهش یافته است؟ داروی کرونا را کشف کرده‌اید؟

روی چه منطقی دستور داده‌اید کلیه فعالیت‌های اقتصادی از سر گرفته شود و نیز در دستور دیگری مقرر داشته‌اید از ۲۳ فروردین دو سوم کارمندان باید سرکار حاضر شوند؟

آقای روحانی! برغم محدودیت‌های یکی دو هفته اخیر، آمار کرونایی‌ها در کشور به دو برابر رسیده است، حال اگر همین محدودیت‌های نیم بند را هم بردارید، معلوم است که چه فاجعه‌ای را رقم خواهید زد!

کجای این کار با «تدبیر»ی که شما با شعارش رئیس جمهور شده‌اید همخوانی دارد؟

چگونه شب و روز خودتان، دولت‌تان و وزیر بهداشت‌تان از مردم می‌خواهید در خانه بمانند ولی در همان حال دوپایتان را کرده‌اید در یک کفش که الا و بلا باید کارگران و کارمندان و اصناف و... سر کارشان برگردند؟ می‌شود بفرمایید چگونه می‌شود در خانه ماند و در همان حال در اداره و مغازه و کارخانه بود؟!

با چه منطقی عادی‌سازی می‌کنید؟ البته به نظر می‌رسد که شما از همان اول هم قصد داشتید اوضاع را عادی جلوه دهید که گفتید از شنبه همه چیز به روال معمول بر می‌گردد.

شما در دستور خودتان گفته‌اید که با رعایت «پروتکل»، فعالیت‌های اقتصادی آغاز شود.

این چه پروتکلی است که براساس آن می‌توان فعالیت‌های عادی رومزه را انجام داد و کرونا هم نگرفت؟ این چه پروتکلی است که هیچ کشوری از چین و کره و هند گرفته تا فرانسه و ایتالیا و آمریکا بلد نیستند و قرنطینه می‌کنند ولی شما به آن رسیده‌اید؟!

همان طور که با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود، با پروتکل پروتکل گفتن نیز ویروس کرونا جمع نمی‌شود. از بین رفتن کرونا یا دستکم کنترل آن تا قبل از کشف واکسن و دارو، تنها یک راه دارد: «قرنطینه و رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت فردی» ولی گویا شما معتقدید راه دیگری هم هست به نام پروتکل که به عقل هیچ کس در دنیا نرسیده جز دولت شما یا حتی شخص شما!

اعتراض عضو فراکسیون امید بر سیاسی‌کاری اصلاح‌طلبان درباره چین

عضو فراکسیون امید در مجلس، حملات سیاسی به چین از سوی سخنگوی وزارت بهداشت و برخی مدعیان اصلاح‌طلب را تقبیح کرد.

جلال میرزایی ضمن یادداشتی که دیپلماسی ایرانی منتشر کرده با اشاره به حملات مذکور نوشت: این در حالی است که بسیاری از دولت‌های اروپایی‌  درگیر با بیماری کرونا و حتی در مرتبه اولی ایالات متحده آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین رقیب تجاری چین که انتقادات  پررنگ در روزهای آغازین شیوع کرونا به عملکرد چین داشتند، اکنون به سمت همکاری، همگرایی، تعامل و اشتراک‌گذاری تجربیات با چین به منظور تقابل هر چه بهتر و موثرتر با شیوع ویروس کرونا گام برداشته‌اند.

اگر مواضع سخنگوی وزارت بهداشت و به خصوص توئیت‌های سفیر چین در ایران به دقت مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گرفت نیازی به اتخاذ این مواضع و واکنش‌های نادرست سیاسی نبود که یک نماینده مجلس تا جایی پیش رود که به خود اجازه دهد دولت را به نادیده گرفتن جان مردم کشور خود و قربانی کردن سلامت جامعه به قیمت تقویت روابط  تهران با پکن متهم کند و در ادامه ۱۷ تن از نمایندگان مجلس که عمدتا از جریان اصلاح‌طلب مجلس هم بودند با اتخاذ مواضعی تندتر از آقای جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت به نوعی مواضع سخنگوی وزارت امور خارجه را در واکنش به اظهارات به زعم خود خارج از شئون دیپلماتیک سفیر چین در ایران، مغایر با راهبرد «نه شرقی، نه غربی» نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین مغایر با غرور ایرانیان قلمداد کنند.

اولا سخنگوی وزارت بهداشت مواضعی را اتخاذ می‌کند که هیچ‌گونه ارتباطی با حوزه کاریشان ندارد.

ثانیا به استناد چه مدرک، سند قابل قبول و یا موضع مقامات چینی می‌توان ادعا کرد که اطلاعات مقامات و مسئولین پکن مبنی بر شیوع ویروس کرونا بیشتر از دیگر کشورها، سازمان‌ها و نهادهای بهداشتی جهانی و بین‌المللی بوده است؟! حداقل و کف انتظار این است که سخنگوی محترم وزارت بهداشت زمانی خارج از حوزه تعریف شده خود، موضعی را اتخاذ می‌کند که این سخنان به حوزه‌های دیپلماتیک مربوط  می‌شود، دقت لازم را لحاظ کند.

نکته مهم‌تر به مواضع آقای چانگ‌ هوا، سفیر چین در ایران باز می‌گردد؛ ایشان در یک توئیت و در واکنش به سخنان آقای جهانپور عنوان می‌کند که «دوستان باید به یکدیگر کمک کنند. ما با هم می‌جنگیم»؛ این کل واکنش سفیر چین به مواضع سخنگوی وزارت بهداشت ایران است؛ کجای این عبارت توهین‌آمیز است که برخی از دوستان اصلاح‌طلب را برآشفته کرده است؟ اینکه آقای موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه بر حسب وظایف ذاتی و تعریف‌شده خود بخواهد از تشدید مجادله بیهوده‌ای که شکل گرفته بود،  جلوگیری کند، کجای این سخنان غرور ملی ایرانیان را خدشه‌دار کرده است؟ آیا اتخاذ مواضعی کاملا منطقی و منطبق با عرف و شئون دیپلماتیک و سیاست خارجی کشور به منظور تشکر از کمک‌های پزشکی چین به ایران در زمینه تقابل با کرونا که تا به اکنون در ۱۰ یا ۱۵ مرحله صورت گرفته، مغایر با راهبرد نه شرقی و نه غربی نظام جمهوری اسلامی ایران است که برخی از آقایان نماینده را به اصطلاح نگران کرده و به وزیر امور خارجه تذکر می‌دهند؟

میرزایی با اشاره به این که چین در دوره تحریم اولین شریک تجاری ایران است می‌افزاید: سوال اینجاست که چین چه رفتار مغایر ایدئولوژیکی با ایران داشته است؟ پکن چه زورگویی و یا تحکم سیاسی و دیپلماتیکی را بر تهران اعمال کرده است؟! مگر سرایت ویروس کرونا از چین تنها مختص و منحصر به ایران بوده است؟! مگر تعمدی در انتقال این ویروس به ایران بوده است؟! مگر اقتصاد چین از قبل شیوع کرونا در این کشور آسیب‌های جدی ندیده است؟!

این رفتارها، مواضع و سخنان تقریبا غیرمنطقی برخی سیاسیون ناشی از چیست؟!  ذیل تمام نکاتی که مطرح شد اکنون سوال اساسی این است که برخی با این موضع‌گیری‌ها چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟ این سخنان،‌ واکنش‌ها و تذکر به وزارت امورخارجه و شخص آقای دکتر ظریف، آن هم در این برهه حساس چه منافعی را برای ایران به ارمغان خواهد آورد؟! آیا در این مواضع محاسبه هزینه و فایده صورت گرفته است؟

خراسان

هشدار به مدیران دولتی و انقلابی درباره پول بازنشستگان

یک نهاد مهم اجرایی در ابلاغیه روزهای اخیر خود به همه مدیران ارشد دولتی و نهادهای انقلابی، از آن ها خواسته است با توجه به این که هیچ گونه منابع اعتباری دیگری غیر از فروش اموال و دارایی های منقول و غیرمنقول مازاد دستگاه ها، برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان، در قانون بودجه امسال پیش بینی نشده است، باید در اسرع وقت برای اجرایی کردن مراحل این کار اقدام کنند و مسئولیت هرگونه تاخیر و تعلل در این خصوص و پاسخگویی به مراجع نظارتی، بر عهده همان دستگاه خواهد بود.

آرمان

خسارت ۹۰ درصدی ناشران

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران عنوان کرد که ناشران و کتابفروشان دچار خسارت ۹۰ درصدی شده‌اند، ۱۰ درصد را هم برای فروش اینترنتی می‌گویم وگرنه وضعیت‌مان بد است. ناشران به خاطر نمایشگاه کتاب تمام سرمایه خود را برای تولید کتاب گذاشته‌اند و حالا نقدینگی ندارند و با این وضعیت موعد چک‌هایشان هم فرا می‌رسد.

اعتراض هنرمندان به تحریم‌ها

در حالی که ایران با بحران کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، ماجرای تحریم‌های آمریکا و تاثیرات آن بر روند مبارزه با این بیماری در کشورمان، بیش از پیش عیان می‌شود. در همین رابطه، شبکه تلویزیونی «فرانس ۲۴» در گزارشی به این موضوع پرداخته است. در این گزارش، به نامه اعتراضی هنرمندان ایرانی و به اثر منفی تحریم‌ها بر تامین وسایل و داروهای مورد نیاز پرداخته شده است.

بازداشت ۴ داماد در رامشیر

چهار داماد در رامشیر به علت نقض محدودیت‌های پیشگیری از شیوع کرونا بازداشت شده‌اند. دادستان رامشیر گفت: این افراد در جریان حضور چهار خودروی گل زده در مقابل یک آرایشگاه زنانه بازداشت شده‌اند. اسلام رسادی افزود: این چهار نفر در روز گذشته در پی گزارش‌های واصله از آنها تعهد کتبی اخذ شده بود که اجازه هیچ‌گونه مراسم و تجمعی را ندارند ولی با این وجود با خبر شده‌ایم که قصد داشتن مراسم‌های جشن خود را با حضور جمعیتی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر دارند. وی ادامه داد: این هفته صنوفی که برای برگزاری این جشن‌های عروسی اقدام به فعالیت داشته‌اند به دادسرا احضار و تفهیم اتهام خواهند شد.

حمله افراد مسلح به هنگ مرزی مهران

فرمانده مرزبانی استان ایلام با اعلام خبر شهادت یک سرباز وظیفه، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: دو فرد مسلح ناشناس، اقدام به تعرض و تیراندازی به یکی از مقرهای تابعه هنگ مرزی مهران کرده که با هوشیاری مرزداران و آتش پرحجم آنها، یکی از افراد مسلح زخمی شد و حین انتقال به بیمارستان فوت کرد. سرهنگ کیاست سپهری افزود: متأسفانه در این درگیری سرباز وظیفه «محمد علی مرادی»بر اثر اصابت گلوله مجروح شد و هنگام انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یک زن رکورد رونالدو را شکست

کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره یوونتوس دو روز پیش یک چالش در زمینه آمادگی جسمانی به راه‌ انداخت. این ستاره در ۴۵ ثانیه ۱۴۲ دراز نشست انجام داده که رکوردی خارق‌العاده بوده است. در این راستا کاستر سمینا، دونده بانوی آفریقایی و قهرمان جهان دوومیدانی در ماده ۸۰۰ متر این چالش رونالدو را شکست داده و قدرت بدنی‌اش را به رخ ستاره پرتغالی کشیده است. گفتنی است این دونده آفریقایی با ثبت رکورد ۱۷۶ درازنشست در ۴۵ ثانیه از رکورد رونالدو گذشت.

حکم ۵ میلیاردی برای قاچاقچی سوخت

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان از جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی نفت و گاز خبر داده است. ارسلان میری گفت: مأموران ایست بازرسی حین کنترل خودروهای عبوری محور کرمان - بم از یک دستگاه نفتکش مقدار ۳۲ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت گاز کشف شده و در شعبه ششم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز مورد رسیدگی قرار گرفته است. وی افزود: شعبه پس از احراز تخلف، متهم را به پرداخت ۵ میلیارد و ۳۰۳ میلیون ریال جزای نقدی و ضبط محموله مکشوفه محکوم کرده است.

ماجرای ضرب و شتم یک نانوا در کرج

رئیس اتحادیه نانوایان کرج گفت: برخی افراد به دلیل آن که نانوایان پول نقد قبول نمی‌کنند و ملزم به استفاده از دستگاه‌های کارتخوان هستند، نانوایان را مورد شتم و ضرب قرار داده و حتی در بعضی از موارد به واحد صنفی هم آسیب زده‌اند. حجت‌ا... نصیری افزود: بعضا شاهد آن هستیم که افراد مسن که ممکن است توانایی کارکردن با دستگاه‌های کارتخوان یا حتی کارت بانکی نداشته باشند، از پول نقد استفاده می‌کنند، در این موارد اگر نانوا با رعایت بهداشت پول نقد دریافت کند باز هم واحد صنفی را پلمب می‌کنند. وی اظهارکرد: اداره بهداشت حتی اگر یک اسکناس هزار تومانی مشاهده کند، واحد صنفی را پلمب می‌کند.

میرسلیم رئیس مجلس می‌شود؟

عبدا... ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تحلیل طیف‌بندی‌های مجلس یازدهم گفت: قالیباف رئیس در سایه و صحنه‌گردان اصلی خواهد بود و میرسلیم جایگاه صوری ریاست قوه مقننه را عهده‌دار می‌شود. او درباره تاثیر مجلس یازدهم در شکل‌گیری دولت بعدی اظهار داشت: بین بودن این مجلس یک‌دست با آدم‌هایی از جریان احمدی‌نژاد و قالیباف و نسل جوانی که آمده‌اند بیانیه گام دوم را محقق کنند. حتما انتخابات ریاست‌جمهوری برایشان مهم خواهد بود و احیانا بین جریان قالیباف و احمدی‌نژاد و اصولگرایان مستقل یک صف‌بندی شکل خواهد گرفت. حتما چهره‌ای جدید به‌عنوان کاندیدای اصلی جریان تندرو تعیین خواهد شد.

«دورهمی» هم پخش نشد!

به نظر می‌رسد حواشی پیش‌آمده برای سریال «پایتخت ۶»، مدیران صدا و سیما را بیش از گذشته ترسانده و محتاط کرده باشد. پس از جایگزینی قسمت اول سریال «نون خ» با فیلم «زندانی‌ها»، ، برنامه «دورهمی» هم در آخرین لحظات پخش نشد. برنامه «دورهمی» با اجرای مهران مدیری، قرار بوده است با حضور نیما شعبان‌نژاد روی آنتن شبکه نسیم برود که یکی از قسمت‌های «خندوانه» جایگزین آن شد. این در حالی است که با این تصمیمات دقیقه «نود»ی، معلوم نیست در تلویزیون چه خبر است و آیا سازوکاری تازه برای رصد و ممیزی سریال‌ها و برنامه‌ها تعیین شده است یا نه؟

جزئیات بازداشت شهردار پردیس

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به وجود اخباری مبنی بر بازداشت شهردار پردیس اظهار کرد: تخلفات مالی رخ داده مربوط به چند سال گذشته است و «کوروش گلریز» شهردار پردیس و تعدادی از کارکنان شهرداری با پیگیری دستگاه قضایی بازداشت شده‌اند. عبدالعظیم رضایی تصریح کرد: این پرونده مربوط به زمان معاونت شهردار فعلی پردیس است و تمام کسانی که در آن زمان مسئولیت داشته‌اند به مرور احضار و برخی از آنها بازداشت شده‌اند. وی افزود: در رسیدگی به پرونده تخلف مالی شهرداری پردیس تاکنون حدود ۱۰ تن از کارکنان این شهرداری بازداشت شده و در مرحله اخذ توضیحات و انجام تحقیقات قضایی قرار گرفته‌اند. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴ تن از مدیران شهری این شهرستان بازداشت هستند که یک نفر از آنها شهردار شهرستان پردیس است.

نقطه پاک در کشور نداریم

حسین عرفانی، رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در مورد اینکه آیا نقطه پاک در کشور نداریم گفت: هیچ کجای کشور از کرونا پاک و بی‌نصیب نیست، اگر بی‌دقتی و بی‌احتیاطی از سوی مردم ایجاد شود همه زحمات ۵۰ روز گذشته کادر درمانی به باد خواهد رفت. این در حالی است که فاصله‌گذاری هوشمند یک تصمیم موقت است و منوط به کنترل بیماری در سطح جامعه خواهد بود. گفتنی است چنانچه بیماری کرونا در این مدت مهار نشود و شدیدتر شود چه‌بسا محدودیت‌های شدیدتری اعمال گردد.

بازداشت ۵ نفر در سرابکلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام از بازداشت پنج نفر به دلیل ساخت و ساز غیرمجاز در شهر تاریخی سرابکلان خبر داد. عبدالمالک شنبه‌زاده در این باره اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین همزمانی ایام تعطیلات نوروز متاسفانه تعدادی از ساکنان روستا از این فرصت استفاده کرده و نسبت به انجام ساخت‌وساز در آن محوطه اقدام کرده‌اند. وی عنوان کرد: با اعلام شکایت این اداره کل و ارائه مدارک و مستندات و با دستور دادستان شهرستان سیروان و اقدامات حقوقی و حفاظتی، از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محوطه تاریخی سیروان جلوگیری و پنج نفر از متهمان بازداشت شده‌اند. شنبه‌زاده در ادامه گفت: همچنین موضوع در شورای تأمین امنیت شهرستان سیروان مطرح و مصوب شده که از هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز در این محوطه جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    1 0
    یادتان باشد ، بازنشستگان امروز و بخصوص سالهی زیر ۸۲ ، همانهائی هستند که به دلیل انقلاب و جنگ و بازسازی و اشتبا تعدیل مل از صندو بین المللی پو ل حقو قشان کم شد و سالها هیچ افزایشی نداشت ، تا از در صد ناچیزی افزایش شروع شد و خدا رحمت کند پدر رئیس جمهور دولت نهم افزایش بیشتری داشت تا ابنکه برخوردیم به افزایش نجومی حقوقها ی شاغلین با دادن کلی تسهیلات اما بازنشستگان معلوم نیست به چه دلیلی هیچ افزایشی نداشا ،تا اینکه انها را به زیر خطوفقر حتی پائینتر فرستادید .. حرفهای اقای جهانگیری یادمان نمیرود .. که بازنشسته رفته است از دولت و فلا ن فلان،، تاما کسی نگفت این ححرف وقتی درست است که اولل ملیونها تومان خسالرت کمبود حقوق را ندادند هیچ بیمه ای که سبازنشسته و بخصوص سالمندان را معاف و تسهیلات مور نیاز زندگی ببه انها پرداخته شود مسکن برای کسانی که فرزند بیشتر داشتند شد رویا و...م و... خودتان بگوئید در سیستم سرمایداری شما فقط اختلاس و رشوه و اقا زادگی و تسهلات زیاد مانند تحصیل بالاتر تامین مسکن و...و.. بدم میاد که بشمرم اینست عدالت کو مسکنتان کو سالمندی که تامین باشو کو ... کو ... اگر بگویند عدالت همبن است که صبر میکنم کورنا به دادمان برسد خیر اگر حقهای فعلی ۶۰۰ در صد اصافه شود حقها و بدهکاریها جبران میشود ما که واگذار کردیم به خدا .. بخصوص که فکر کردیم برای خدا کار کردن خداوند به دادمان میرسد .. ولی مثل اینکه لیاقت حجی و کربلائی و مسکنی را هم نداریم.. بقیهاش طلب دولت
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    گفتم هر چیزی که در مورد بازنشستگان قدیمی نوشته شود غیر قابل انشار است .،.،.،!!!!
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    ممنون مشرق که نوشتین .. قبلا هم از املا بعضی اشکالات عذر میخوا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس