هواپیما

یک پایگاه ویژه رهگیری پرواز از تداوم پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره با هدف رصد تحرکات نظامی کره شمالی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنا به اعلام یک پایگاه ردیابی هوایی، یک هواپیمای جاسوسی متعلق به نیروی هوایی آمریکا در حال پرواز بر فراز کره جنوبی رصد شده است.

ایرکرفت اسپوتس در صفحه توئیتر خود نوشت این هواپیما از نوع بوئینگ آر سی-۱۳۵ بوده است. این پایگاه ردیابی هوایی درباره این عملیات نظارتی نیروی هوایی آمریکا بر فراز حریم هوایی کره جنوبی جزئیات بیشتری اعلام نکرد. با این حال افزود روز سه شنبه و شنبه گذشته هواپیمایی از این نوع بر فراز شبه جزیره کره مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید:

سئول نباید در مذاکرات با مقامات آمریکا تسلیم فشار آنها شود

پرواز هواپیمای نظارتی آمریکا در شبه جزیره کره در حالی صورت گرفت که خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) دهم آوریل تصاویری را از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در حال نظارت بر یک رزمایش نظامی منتشر کرد. این رزمایش نظامی در آستانه برگزاری نشست پارلمان کره شمالی برگزار شده که قرار است با وجود شیوع بیماری همه گیر کرونا برگزار شود.

همچنین هفته گذشته روزنامه «هرالد کره» با استناد به داده‌های یک پایگاه ویژه رهگیری پروازی اعلام کرد یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا در روزهای گذشته برای رصد تحرکات کره شمالی، بر فراز بخش‌هایی از کره جنوبی پرواز کرده است. این روزنامه نوشت که یک فروند هواپیمای آر سی -۱۳۵ آمریکا بر فراز استان گیانگی نزدیک سئول پایتخت کره جنوبی رویت شده است.

این در حالی است که کره شمالی در هفته‌های گذشته بعد از مدتی وقفه دو موشک کوتاه برد شلیک کرد. آزمایش‌های موشکی کره شمالی پس از شکست تلاش‌ها برای مذاکره بین آمریکا و کره شمالی و حصول یک توافق بین دو کشور از سر گرفته شده است. کره شمالی خواستار رفع تحریم‌های اعمالی علیه این کشور است، اما واشنگتن تاکنون حاضر به رفع این تحریم‌ها نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس