کد خبر 1060060
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
گزارش| وعده‌های توخالی مسئولان برای کارگران / ابراز شرمندگی برای کارگر «نان» نمی‌شود

عضو هیئت مدیره کانون عالی کارفرمایان کشور گفت: انصافاً در شرایط کنونی مبلغ ناچیز دستمزد ۹۹ کفاف معیشت کارگران را نمی‌دهد و همانند مُسکن مقطعی است.

به گزارش مشرق، دویست و نود و یکمین جلسه شورای عالی کار در حالی با حضور نمایندگان دولت، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با موضوع تعیین حقوق و دستمزد سال ۱۳۹۹ برگزار شد که به‌دلیل عدم توافق نمایندگان کارگران و کارفرمایان، حداقل دستمزد با رأی‌گیری به نتیجه رسید که پس از آن هم از سویی نارضایتی کارگران را به دنبال داشت و از سویی دیگر خود کارفرمایان نیز اعلام کرده که این تصمیمات و میزان دستمزدها، مُسَکن مقطعی است.

بیشتر بخوانید:

عیدی کارگران برای سال ۹۹چقدر است؟

آرام فاتحی، عضو هیئت مدیره کانون عالی کارفرمایان کشور، با بیان اینکه بنده از جزئیات کامل دستمزد ۹۹ کارگران بی‌خبر هستم!، اظهار داشت: تصمیم‌گیری در مورد دستمزد کارگران تا قبل از نوروز به نتیجه نرسید و شب گذشته تا ساعت ۴ شب در کانال‌های فضای مجازی مسائل را رصد می‌کردیم.

وی افزود: جامعه کارگری از دستمزد ۹۹ نارضی‌اند چراکه معیشتشان از این طریق تأمین نمی‌شود و به‌دنبال افزایش و بالاترین قیمت‌ها برای دستمزهایشان هستند.

فاتحی با بیان اینکه کارفرمایان نیز به‌دلیل شرایط اقتصادی، تحریم‌های دشمنان، کمبود بودجه و عدم وجود ماشین‌آلات لازم برای بهسازی صنایع به سمت ورشکستگی، تعطیلی واحدهای تولیدی و تعدیل نیرو می‌روند، گفت: با این وضعیت، تولید برای کارفرمایان سوددهی نداشته و کارگران فقیر هم حاضرند با حداقل حقوق و نازلترین قیمت کار کنند.

رئیس کانون کارفرمایان استان کردستان اظهار کرد: در شرایط کنونی کارگران از دستمزد ۹۹ و کارفرمایان از شرایط اقتصادی کشور راضی نیستند اما باید نهایتاً مبلغی در نظر گرفته شود تا براساس آن حقوق‌ها پرداخت و کارها پیش رود.

وی اذعان کرد: انصافاً در شرایط کنونی از سویی مبلغ ناچیز دستمزد ۹۹ کفاف معیشت کارگران را نمی‌دهد و همانند مُسکن مقطعی است و از سویی دیگر افزایش دستمزدها هم برای کارفرمایان نمی‌صرفد چراکه ادامه تولید وجود ندارد.

فاتحی خاطرنشان کرد: افزایش دستمزدها از طرفی منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی شده و اگر افزایش هم پیدا نکند، نارضایتی جامعه کارگری را به دنبال داشته، بنابراین امیدواریم تحریم‌ها از بین رفته تا مقداری قیمت‌ها عادلانه‌تر در نظر گرفته شود.

در دستمزد ۹۹ حداقل مزد کارگران ۲۱ درصد و سایر سطوح مزدی ۱۵ درصد به اضافه ماهیانه ۹۱ هزار تومان افزایش داشته و بن ماهیانه: ۴۰۰ هزار تومان، مبلغ مزد روزانه: ۶۱۱۸۰۹ ریال، حقوق ماهیانه: ۱۸۳۵۴۲۷۰ ریال، پایه سنوات: ۱۷۵ هزار تومان و حق مسکن: ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    7 0
    این مقدار حق.ق دست خودتان باشه چکار میکنین
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    14 0
    دروغ می گین مثل .... . لیبرال های دزد.
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    9 0
    ایا برای وکلای مجلس هم اینطورحقوق کم وزبادمیکنند با ده میلبون ده میلیون زیادمبکننداقای وزیر کار کجا خوابیدی کار گر گرسنه است نان ندارد
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      1 0
      شرم و حيا كجاست؟
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    5 0
    کارگران بیچاره برای همهگی تان خواب تازه ای دیدن درهمین چندروزهخبرها میرسد. یک کارگر چوب خورده ازکارفرما
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    6 0
    بایکمیلون هشتصد هزار تومن یک یازنشسته با عروس داماد یا نوه وادار چگونه امورات بگذرون ه شما راهکارها بدید مسولین کشور
  • ناشناس IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    1 0
    واقعا دولت مردم رو چي فرض كرد من متاسفم براي اين كابينه
  • محمد IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    3 0
    حقوق نظافتچی منزل آقایون از حقوق کارگرا بالاتره نه دست وزیر نه دست ریس جمهور حق گرفتنیه دادنی نیست 2درصد از درآمد منابع طبیعی
  • مهدی عقیلی IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    1 0
    چرا و چرا و چرا نمی‌خواهید قبول کنید که این کشور با فرسایش جسم و روح کارگر که ساخته میشود کارگر بدبخت حتی یک بیمه درست برای بازیابی و تعمیر جسم پیر و فرسوده اش ندارد. مسئولین همیشه زمانی به این فهم و درک میرسند که دگر دیرشده چون کشور رو به کاهش جمعیت و فرزند پروری است می‌رسد روز کشور پیر و کمبودجوان یعنی نداشتن نیروی کار لازم. بگذارید کارگران هم زندگی کنند فرزند پروری کنند نه همش شرمندگی
  • احمد IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    0 0
    مسولین جز منافع وحفظ موقیت خودشان به چیز دیگری فکر نمیکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس