کد خبر 1060044
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
سید عباس موسوی نمایه

سخنگوی وزارت خارجه ایران از تصمیم دولت مجارستان برای اخراج تعدادی از دانشجویان ایرانی از این کشور عمیقا ابراز تاسف کرد و از مقامات مجارستان خواست در حکم صادره تجدیدنظر کنند.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه از تصمیم دولت مجارستان برای اخراج ۱۷ دانشجوی ایرانی به اتهام غیرقابل توجیه نقض پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا در این کشور، عمیقا ابراز تاسف کرد.

وی اظهار داشت: آنچه که مقامات مجاری نقض پروتکل‌های بهداشتی می‌خوانند، مربوط‌ به اعتراض دانشجویان به شرایط‌ نامناسب قرنطینه در بیمارستان شهر بوداپست و نگهداری مبتلایان و افراد سالم در کنار هم بوده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش ایران به تست کرونای مثبت یک دانشجوی ایرانی در روسیه

تنها دانشجوی ایرانی در ووهان چین چه می‌کند؟ +فیلم

سخنگوی وزارت خارجه افزود: وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در مجارستان، در راستای وظیفه دفاع از اتباع ایرانی خارج از کشور از ابتدای این رخداد، تلاش گسترده‌ای را برای مدیریت شرایط و جلوگیری از اخراج دانشجویان صورت دادند که از جمله این تلاش‌ها نامه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به همتای مجاری خود و همچنین پیگیری حقوقی از سوی سفارت ایران با همکاری خود دانشجویان و خانواده‌ها بود.

موسوی با یادآوری روابط دوستانه و دیرینه دو کشور و حضور بیش از ۲۵۰۰ دانشجوی ایرانی در مجارستان تاکید کرد: معتقد هستیم‌ ادله مهم و محکمه‌پسندی وجود دارد که دانشجویان ایرانی از حق طرح آنها در دادگاه برخوردار بوده‌اند، اما این فرصت از آنها سلب شده است.

وی افزود: وزارت امور خارجه ایران  مصرانه از مقامات مجارستان می خواهد در حکم صادره تجدیدنظر کرده و شرایط‌ را برای ادامه تحصیل این  دانشجویان فراهم کنند.

موسوی با اشاره به تداوم تلاش‌های دیپلماتیک و حقوقی وزارت امور خارجه برای احقاق حق این دانشجویان  خاطرنشان کرد: همچنین پیگیری موضوع در دستور کار وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری که در تسهیل اعزام دانشجویان به مجارستان اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام داده اند، قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    6 0
    بورسیه های رانتی! خخخخخخخخ
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      3 0
      اونم کجا مجارستان
    • JP ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      15 3
      لعنت خدا و رسول خدا بر کسی که بخواهد دروغ بگید ,هیچکدام از این 17 دانشجو بورسیه نبودند و در حال حاضر والدین اکثر دانشجویان با گذشتن از پس انداز عمرشان و فروش آبارتمان یا خانه ایی که داشته اند و با اجاره نشینی هزینه کمرشکن ارزی را با ارز ازاد و بدون یک ریال کمک از دولت تامین میکنند ,این 17 نفر هم کاملا بیگناه و فقط به دنبال گفتگوی تلفنی یکساعته اوربان نخست وزیر مجارستان و نتانیاهو نخست وزیر اشغالگر و به ناحق محکوم به اخراج شدند ,این دانشجویان را صرفا بخاطر اینکه با 3 دانشجوی کرونا مثبت دوست بودند بزور به قرنطینه بردند و پلیس به سه دانشجوی مثبت گفته بود به بقیه نگویند مثبت هستند و آن س دانشجو زیر بار تهدید نرفتند و به بقیه که تست همگی منفی در امد گفتند و آنها نیز اعتراض کردند که ما را در یک اتاق با افراد مثبت نگهداری نکنید و فقط همین بود و بقیه جوسازی.دوباره میگویم لعنت خدا و رسول خدا بر کسی و پدر و مادر کسی که یک کلمه بجز حقیقت نوشته در درج این پاسخ نوشته باشد.والله تکلنی الی نفسی طرفه عینی ابدا.والسلام.در نوشتن نظرات نه بی اطلاع بنویسیم نه تهمت بزنیم نه تمسخر.برای لودگی هم هموطنان ظلم کشیده خودمان را بدون علم و آگاهی قضاوت نکنیم.
  • علی IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    5 0
    التماس! التماس! التماس! تنها هنر این بی هنران لیبرال
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    3 1
    اون دوستی که میگه بورسیه نبودن چجوری تو این مملکت درس خونده اخه مگه مجبورن برن اونم مجارستان که رنک دانشگاه هاش از ایران پایین تره مگه اینجا مفت مسلم بدونه اینکه خانوادش ازار بده نمیتونس بخونه یه حرفی میزنی از ریشه شر ور دانشگاه های ماه تو برخی زمینه ها جز ۱۰۰ دانشکاه برتز دنیا هستند نمونش مخابرات میدان و موج دانشگاه تهران جز ۲۰ تای اول دنیاس یا مخابرات سیستم شریف
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      2 4
      تو از کدوم مهد کودک پیام میدی کوچولو؟!
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      2 2
      شر ور هیکته بی فرهنگ
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      1 3
      شر و ور هیکلته بی فرهنگ ,سرتاپای وجود نکبتته
    • CA ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      0 1
      ظاهرا شما از رنکینگ دانشگاههای جهان هیچ اطلاعی ندارید
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      1 1
      دوست عزیز، اینایی که بهت میگن بی فرهنگ و اون یارویی که داشت بر پدر و مادر دروغگو (!) لعنت میفرستاد، یه مشت بی سواد و نادانن. جدی نگیرشون. من در یکی از بهترین دانشگاه های این مملکت درس خوندم و به لطف خدا دارای مقاله در نشریه ای هستم که آرزوی هر مهندسیه! الانم مدرس دانشگام. من با قاطعیت میگم: اکثر (نگفتم همه، گفتم اکثر) اینهایی که میرن خارج برای ادامه تحصیل، جز بی سوادترین و بی عرضه ترین دانشجوها هستن که توانایی اخذ دکتری در دانشگاه های دولتی داخل رو ندارن. من به عنوان یه آدم دانشگاهی خودم بااارها دیدم این موضوع رو.
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      0 0
      این گاو گوسفند ها زیاد مهم نیستن نظرشون مثبت منفی همه چیشون با مغز شر ورشون میچرخه قابل توجه کسانی که فقط میخان بدونن دانشگاه هی مجارستان از رنک ۶۰۰ شروع میشن ولی دانشگاه ایران ۴۵۰ در زمینه برق اونها رنکشون باز به بالای ۸۰۰ میره ولی ما ۲۵۰ در زمینه مخابرات هم همینطور که گفتم جزو ۲۰ هستیم حرف منو و رنکینگ جهانی قبول نمیکنن حرف استاد داشگاه هاروارد در مورد دانشجوی برق شریف گوش کنین اینم قبول نکردیم به فکر مغز شرورتون باشن
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      0 0
      اینم بگم بیشتر اتیش بگیرید ۳ تا دانشگاه در چین هست جزو ۱۰ دانشگاه برتر در زمین برق و کامپیوتر در دنیاست خخخخ بیچاره ها مغزشون رو با رویا پر کردن
  • وطن پرست DE ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 0
    اینم از اعتبار پاسپورت ایرانی! متاسفم برای مشرق که عادت کرده به سانسور مخاطبش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس