کد خبر 1059970
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
اندرس گیزل

یک سناتور آلمانی، دولت آمریکا را به دلیل تصاحب گانگستری صدها هزار ماسک سفارش پلیس برلین به استفاده از «متدهای غرب وحشی» متهم کرد و آن را دزدی مدرن خواند.

به گزارش مشرق، «آندرس گیزل» سناتور و وزیر داخلی دولت محلی برلین اخیراً دولت آمریکا را به دلیل ممانعت از صادرات ماسک‌های تنفسی علیرغم همه‌گیری ویروس کرونا در جهان به استفاده از تاکتیک‌های «غرب وحشی» متهم کرد.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «هیل»، در تاریخ سوم آوریل (۱۵ فروردین ماه)، برلین گزارش کرد که شرکت «۳ ام» بزرگترین تولیدکننده ماسک‌های تنفسی در آمریکا به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از صادرات ۲۰۰ هزار ماسک سفارش پلیس برلین امتناع ورزید.

طبق این گزارش، محموله ماسک‌های سفارشی آلمان در «بانکوک» پایتخت تایلند و قبل از بارگیری به سمت آلمان متوقف و به سمت آمریکا تغییر مسیر داد و همین امر مقام‌های آلمانی را بر آن داشت که این اقدام آمریکا را نوعی «دزدی دریایی مدرن» توصیف کنند.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ رهبر انقلاب به سخنان کدام سناتور آمریکایی اشاره کردند؟

ملت ایران در آزمون «کرونا» خوب درخشید/ مسئله کرونا ما را از توطئه استکبار غافل نکند/ برنامه‌های کمک به قشرهای ضعیف هرچه سریع‌تر، بیشتر و بهتر اجرا شود

پارک‌های نیویورک به گور جمعی تبدیل می‌شود

کرونا، انگلیس خبیث را رسواتر از گذشته کرد

دولت آمریکا در حالی از صادرات این ماسک‌ها به آلمان جلوگیری کرد که هزینه تمامی این محموله از قبل پرداخت شده بود و در همین راستا، گیزل در بیانیه‌ای گفت: «ما این اقدام را یک دزدی دریایی مدرن می‌دانیم. این شیوه رفتار و برخورد با شرکای ترانس آتلانتیک نیست. حتی در بحبوحه بحران جهانی، شیوه‌های غرب وحشی نباید حاکم باشد».

بنا به گزارش شبکه «بی بی سی»، شرکت ۳ ام تصریح کرد که ترامپ با استفاده از قانون کنترل تولید در زمان جنگ به این شرکت آمریکایی دستور داده تا تمامی صادرات خود را متوقف کند.

ترامپ در این خصوص تصریح کرد: «ما به این اقلام برای مصرف داخلی نیاز فوری داریم و باید این اقلام را در اختیار داشته باشیم».

این اولین بار نیست که یک مقام خارجی از لفظ «غرب وحشی» برای ایالات متحده آمریکا استفاده می‌کند و متحدان آمریکا در قاره‌های مختلف نیز از تاکتیک‌های «غرب وحشی» این کشور در تصاحب محموله‌های اقلام پزشکی که پیش‌تر قرارداد آن‌ها با کشورهای دیگر بسته شده‌اند، گلایه کرده‌اند.

مقامات آلمان و فرانسه می‌گویند آمریکا با پرداخت مبالغی بالاتر از قیمت بازار به شرکت‌های چینی تولید کننده اقلام پزشکی، حتی محموله‌هایی که قرارداد آن‌ها نیز با کشور دیگری بسته شده است تصاحب می‌کند. ادعایی که وزیر بهداشت برزیل نیز آن را تأیید کرد.

با تسریع شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا، این کشور با بحران شدید تجهیزات پزشکی از جمله ماسک مواجه شده است به طوریکه اخیراً، رسانه‌های این کشور گزارش کردند که انبار ملی آمریکا، هزاران ماسک‌ تاریخ مصرف گذشته و پوسیده‌ای را که غیرقابل استفاده بوده و تاریخ انقضا آن به سال ۲۰۱۰ بازمی‌گشته، به چندین ایالت این کشور ارسال کرده است. 

با افزایش چشمگیر مبتلایان و قربانیان کرونا در آمریکا،  کاخ سفید تمام تلاش خود را به کار گرفته است که از هرگونه ارسال ماسک به کشورهای خارجی جلوگیری کند و آنطور که اخیراً شرکت ۳ ام اعلام کرده، کاخ سفید، به این کارخانه دستور داده است که سفارشات تولید ماسک‌های «ان۹۵» از سوی کانادا و آمریکای لاتین را متوقف کند و اولویت را به سفارشات داخلی بدهد.

مقام‌های آمریکایی نیز پیش از لفظ«غرب وحشی» استفاده کرده بودند به طوریکه در تاریخ ۲۲ مارس (سوم فروردین ماه)، «جی رابرتز پریتزکر» فرماندار ایلینوی با اشاره به بحران کمبود تجهیزات پزشکی در ایالات متحده آمریکا و رقابت ایالات این کشور برای دستیابی زودتر به تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مقابله با کووید-19 تصریح کرده بود که ایالات برای تجهیزات با یکدیگر رقابت می‌کنند: «اینجا یک غرب وحشی است».

سی ان ان در این خصوص گزارش کرد، فرماندار ایلینوی با اشاره به رقابت ایالات آمریکایی برای دستیابی زودتر به تجهیزات پزشکی گفت که ایالت ایلینوی تنها بخشی از تجهیزات پزشکی درخواستی را از اداره مدیریت بحران فدرال دریافت کرده است و این کمبود تجهزات موجب شده است که ایالات آمریکا و کشورها برای دریافت تجهیزات محافظت شخصی در بازار آزاد به رقابت با یکدیگر بپردازند.

وی سپس توضیح داد: «نیاز به هماهنگی‌های دولت فدرال است....اینجا غرب وحشی است...در حقیقت ما به واسطه اینگونه رقابت مجبوریم برای تجهیزات محافظت شخصی پول بیشتری پرداخت کنیم».

حضرت آیت‌الله «علی خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب امروز (پنجشنبه) همزمان و مصادف با نیمه‌ شعبان، طی سخنرانی تلویزیونی به مسئله «غرب وحشی» اشاره فرمودند.

ایشان در این خصوص تأکید کردند:  یکی از سناتورهای غربی همین چند روز پیش گفته بود که غرب وحشی زنده شد. وقتی می گوییم غرب روحی وحشی دارد که با ظاهرش منافاتی ندارد، برخی انکار می کنند. 

طبق جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده تا روز گذشته (چهارشنبه)، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و ۵۲۱ هزار و ۲۵۳ نفر و تعداد قربانیان به ۸۸ هزار و ۵۷۰ نفر افزایش یافت و آمریکا با ۴۳۵ هزار و ۱۶۰ مورد ابتلا و ۱۴ هزار و ۷۹۷ مورد فوتی همچنان بیشترین آمار مبتلایان به ویروس ناشناخته کووید-۱۹ در جهان را دارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    4 1
    حالا این سناتور به این فکر نکرد که کذاب زشت کلام وعباس عبدی و.......دق کنن
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    18 1
    ذات همتون همینه. به قول رهبر ایران: جنتلمن های پشت میز مذاکره، همان تروریست های فرودگاه بغداد هستن.
  • توپانی IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    1 1
    قابل توجه عاشقان غرب که ازنوک سرتاناخن پاغربی هستند.؟؟؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس