اوج گیری کرونا در آلاسکا / خدمات درمانی بیمارستان ها سهمیه بندی شد

آلاسکا در پی بالا رفتن شمار مبتلایان به کووید – ۱۹ و زیر فشار قرار گرفتن سامانه های درمانی این ایالت گسترده و کم جمعیت آمریکا، شیوه نامه بحران اضطراری را فعال کرد

به گزارش مشرق به نقل از اسوشیتدپرس؛ این بخشنامه سه تاسیسات پزشکی و بزرگترین بیمارستان این ایالت با ۷۳۱ هزار نفر جمعیت را دربرمی گیرد که پیش از این شیوه نامه های اضطراری را به اجرا گذاشته اند.

عوامل منجر به اجرایی شدن شیوه نامه مراقبت های پزشکی در دوره بحران، شامل کمبود منابع پزشکی و دارویی در برخی تاسیسات، محدودیت کارکنان پزشکی و دشواری در انتقال بیمارها به علت کمبود تخت های بیمارستانی و همچنین محدود بودن درمان جایگزین کلیه و ذخایر اکسیژن بیمارستانی عنوان شده است.

بر اساس داده های یک مرکز وابسته به دانشگاه جان هاپکییز از ۲۲ سپتامبر تا ۲۹ سپتامبر (۳۱ شهریور تا ۷ مهر ماه) از هر ۸۴ تن ساکن آلاسکا، یک نفر به بیماری کووید – ۱۹ دچار بوده است. دومین منطقه بحران زده کرونایی ایالات متحده، ویرجینیای غربی با یک بیمار در میان هر ۱۶۴ شهروند این ایالت است.

آلاسکا در روز جمعه یک هزار و ۴۴ مبتلا داشته و مجموع موارد ابتلا به کرونا از مارس  ۲۰۲۰ در این ایالات که هیچگاه قوانین پوشش اجباری ماسک نداشته، به ۱۱۰ هزار و ۸۵۰ مورد با ۵۵۷ مرگ رسیده است. مجموع مبتلایان کووید – ۱۹ آلاسکا در سپتامبر به بیش از ۲۴ هزار تن رسیده و ۶۰ درصد از مجموع ساکنان این ایالت به صورت کامل واکسن دریافت کرده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس