کد خبر 1059927
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
جنگ یمن نفس‌های پایانی‌اش را می‌کشد/ دست برتر انصارالله در برابر ائتلاف سعودی

خبرگزاری «سبانت»- نزدیک به صنعاء- سند پیشنهادی و جزئیات طرح جامع جنبش انصارالله برای توقف همیشگی جنگ و پایان کامل محاصره یمن را منتشر کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «سبأنت» وابسته به صنعاء جزئیات مربوط به سند پیشنهادی انصارالله به سازمان ملل را که در آن بر توقف همیشگی و نهایی جنگ و محاصره کامل یمن تاکید شده است، منتشر کرد.

این سند چهارشنبه شب همزمان با اعلام آتش بس یکجانبه ائتلاف سعودی در یمن که بر اساس آن قرار است درگیری‌ها در این کشور از روز پنجشنبه به مدت دو هفته متوقف شود، منتشر شد.

طبق این سند منتشر شده، انصارالله خواستار پایان همیشگی و نهایی جنگ و لغو کامل محاصره یمن و توقف تمامی عملیات نظامی ائتلاف سعودی شامل عملیات زمینی، دریایی و هوایی است.

بیشتر بخوانید:

صنعاء: ائتلاف سعودی 17 کشتی را ربود

سعودی آتش‌بس در یمن را نقض کرد

سند الجزیره از شروط یمن برای پذیرش آتش‌بس

در این طرح پیشنهادی انصارالله به سازمان ملل آمده است: صنعاء خواستار پایان حضور نیروهای خارجی و هرگونه حضور نظامی عربستان سعودی در خاک یمن است.

انصارالله در سند پیشنهادی خود آورده است: به محض اجرای آتش‌بس در یمن، ائتلاف سعودی باید به همه حملات و تجاوزات نظامی خود در محورهای درگیر پایان دهد.

جنبش مقاومت یمن در این سند پیشنهادی همچنین بر بازگشایی همه فرودگاه‌های یمن و گذرگاه‌های دریایی و زمینی آن تاکید کرد.

انصارالله از سازمان ملل خواسته که روند سیاسی و گفت‌وگوی یمنی-یمنی را به منظور تشکیل مرحله انتقالی دولت جدید در یمن ایجاد کند و طرف‌های ذی‌ربط را به پای میز مذاکره بیاورد و زمان و مکان آن را نیز تعیین کند.

انصارلله در پایان خواستار پایبندی سازمان ملل برای ایجاد فضایی آزاد و مستقل جهت انجام مذاکرات طرف‌های ذی‌ربط شد و گفت: نتایج مذاکرات باید طبق قانون اساسی یمن به همه پرسی گذاشته شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    1 0
    پایان جنگ بدون دراختیار داشتن تنگه باب‌المندب و کل یمن جنوبی بزدلانه و احمقانه است و با ذهنیتی که ما از شجاعت و غیرت اونها داریم تناقض داره
  • CA ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    0 5
    انصارالله یمن باید نابود شود تا شاهد فاجعه جمهوری اسلامی در کشوری دیگر نباشیم
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      3 2
      اگر انصارالله یمن سقوط کند حمله عربستان به ایران قطعی می باشد ، تنها دلیل حمله نکردن عربستان به ایران تنگه با المندب می باشد ، عربستان همان صدام ۲ می باشد که هدف آن خالی کردن انبار موشکی ایران می باشد .
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      2 0
      خخخخخ چخه
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    1 0
    ان شاالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس