کد خبر 1059893
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
یمن|فروپاشی صفوف مزدوران عربستان؛ استان مأرب به آزادی نزدیک‌تر شد

ائتلاف سعودی همزمان با آغاز اجرای آتش‌بس یکجانبه در یمن، مناطق مختلف این کشور را آماج حملات هوایی خود قرار داد.

به گزارش  مشرق به نقل از وبگاه انصارالله، جنگنده‌های ائتلاف سعودی در همان دقایق اولیه آغاز اجرای آتش‌بس در یمن، چندین منطقه مختلف یمن را بمباران کرد.

بر اساس این گزارش، ائتلاف سعودی-آمریکایی بامداد پنجشنبه همزمان با آغاز اجرای آتش بس یکجانبه، چهار بار به منطقه «الملاحیط» شهرستان الظاهر در استان صعده واقع در شمال یمن حمله هوایی کرد.

منابع خبری یمن گزارش دادند که جنگنده‌های ائتلاف سعودی بامداد امروز همچنین چهار بار منطقه «وادی جاره» در جازان واقع در جنوب عربستان را بمباران کردند.

بیشتر بخوانید:

سند الجزیره از شروط یمن برای پذیرش آتش‌بس

واکنش یمن به اعلام آتش‌بس توسط ائتلاف سعودی

ائتلاف سعودی آتش‌بس ۲ هفته‌ای در یمن اعلام کرد

 ائتلاف سعودی لحظاتی پس از آغاز اجرای آتش بس در یمن، دو بار نیز شهرستان «سفیان» در استان عمران واقع در شمال غرب صنعا را هدف حملات هوایی خود قرار داد.

همزمان، جنگنده‌های ائتلاف عربی تحت فرماندهی عربستان سعودی در سه نوبت به شهرستان «ناطع» در استان البیضاء واقع در مرکز یمن حمله کردند.

ائتلاف متجاوز همچنین شمال شرق منطقه «حیس» در استان الحدیده واقع در غرب یمن را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار داد.

ائتلاف سعودی چهارشنبه شب به صورت یکجانبه در یمن اعلام آتش بس کرد و گفت که این آتش بس از روز پنجشنبه به مدت دو هفته ادامه دارد و قابل تمدید است.

«محمد البخیتی» عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه المیادین اعلام کرد که عربستان سعودی بارها اعلام آتش بس در یمن کرده است، اما هر بار آن را نقض کرده است.

البخیتی تاکید کرد که عربستان سعودی از داستان کرونا به عنوان فرصتی برای اعلام آتش بس و خروج آبرومندانه از جنگ یمن استفاده کرده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس