کد خبر 1059779
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
برنی سندرز

سناتور ارشد حزب دموکرات که در کنار معاون رئیس‌جمهور سابق این کشور بیشترین شانس‌ را برای انتخاب شدن به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا داشت، انصراف داد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری سی‌ان ان امروز چهارشنبه به نقل از یکی از مقامات ستاد انتخاباتی سناتور «برنی سندرز» نماینده ایالت ورمونت در سنای آمریکا و یکی از شانس‌های اصلی انتخاب شدن به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (آبان) اعلام کرد که وی از انتخابات کناره‌گیری کرده است.

یک مقام ارشد ستاد انتخاباتی سناتور برنی سندرز به سی‌ان‌ان گفته است که وی در تماس تلفنی با اعضای ستادش، کناره‌گیری خود از انتخابات را به اطلاع آنها رسانده است.

بیشتر بخوانید:

افزایش فشارها بر سندرز برای کناره‌گیری

طعنه سندرز به ترامپ درباره اهمیت ندادن به مردم عادی آمریکا

برنی سندرز در مراحل اولیه انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها از رقبای خود پیش افتاده و به نظر می‌رسید که شانس مناسبی برای انتخاب شدن به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ماه نوامبر (آبان) داشته باشد.

اما در ادامه وی در چندین ایالت بزرگ آمریکا در برابر «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا شکست خورد و جو بایدن توانست با فاصله‌ای قابل‌قبول به شانس اول انتخاب شدن به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخبات ریاست‌ جمهوری بدل شود.

البته در این میان کناره‌گیری چندین نامزد دیگر به نفع جو بایدن تأثیر زیادی در افزایش قابل‌توجه آرای وی در مقایسه با برنی سندرز داشت و سرانجام برنی سندرز که از قبل نیز زمزمه‌هایی مبنی بر کناره‌گیری‌اش از انتخابات به‌منظور تقویت جایگاه نامزد نهایی دموکرات‌ها در برابر دونالد ترامپ مطرح بود، انصراف خود را از انتخابات اعلام کرد.

بسیاری از سیاستمداران بلندپایه حزب دموکرات با توجه به عقاید اقتصادی چپ‌گرایانه و انتقادات صریح برنی سندرز از ساختار نظام اقتصادی آمریکا، تمایل نداشتند که وی به عنوان نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری معرفی شود، کما اینکه در سال ۲۰۱۶ نیز اعضای کمیته ملی حزب دموکرات عملاً علیه برنی سندرز و به نفع هیلاری کلینتون وارد عمل شدند تا در نهایت کلینتون به عنوان نامزد نهایی این حزب انتخاب شود.

در اواخر ماه ژوئیه سال ۲۰۱۶ (اوایل مردادماه ۱۳۹۵) در آستانه برگزاری مجمع حزب دموکرات، وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس با انتشار ۱۹ هزار مورد از ایمیل‌های داخلی اعضای کمیته ملی حزب دموکرات، پرده از یک راز بزرگ برداشت و نشان داد این کمیته در جریان رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات پیشینه مذهبی و باورهای مذهبی سناتور برنی سندرز را به‌عنوان ابزاری برای ضربه زدن به او مورد استفاده قرار داده است.

بر اساس یکی از ایمیل‌های افشاشده از سوی ویکی‌لیکس، «برَد مارشال» از اعضای بلندپایه کمیته میلی حزب دموکرات در پیامی خطاب به دیگر مدیران این کمیته گفته بود: «او [برنی سندرز] روی پیشینه یهودی خود مانور می‌دهد، اما من فکر می‌کنم که او بی‌دین است. این می‌تواند روی آرای بسیاری از مردم تأثیر بگذارد زیرا مسیحیان معتقد تفاوت زیادی بین یک فرد یهودی و یک فرد بی‌دین قائل هستند.»

برَد مارشال بعدها به دلیل این اقدام متقلبانه ابراز پشیمانی کرد، اما دیگر کار از کار گذشته بود. هیلاری کلینتون با چنین اقدامات متقلبانه‌ای رقیب ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ شد و انتخابات را به تاجری که در ابتدا کمتر کسی شانسی برای پیروزی او قائل بود، واگذار کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    0 1
    ترامپ دوباره رای میاره، بایدن شانس زیادی نداره، از جان کری در مقابل بوس سال 2004 هم شانسش کمتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس