کد خبر 1059760
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
نبیه بری

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه موضع مخالفی با دولت کنونی به نخست‌وزیری حسان دیاب ندارد، گفت که لبنان در این مرحله تاب تحمل نزاع‌های جانبی را ندارد.

به گزارش مشرق، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد که با انحلال دولت حسان دیاب موافق نیست.

بیشتر بخوانید:

رئیس پارلمان لبنان: مقاومت، مقاومت، مقاومت

بری در مصاحبه با روزنامه لبنانی«النهار» گفت که لبنان در این مرحله مطلقا تاب تحمل نزاع‌های جانبی را ندارد و این نزاع‌ها به نفع هیچ طرحی نیست و در تحقق هیچ یک از اهداف ملی سهیم نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه موضع مخالفی با دولت فعلی ندارد، افزود که در صورت وجود تخلفات و اشتباهات دولت نیز هرگز در کنار دولت نخواهد بود و از آن حمایت نخواهد کرد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع»، بری در این مصاحبه همچنین مخالفت خود را با پیشنهادات برخی‌ها در خصوص اعطای اختیارات استثنایی در خصوص صدور برخی فرمان‌های قانونی و تفویض اختیار از سوی پارلمان در برخی موضوعات مشخص برای یک دوره زمانی، اعلام کرد.

وی افزود که چنین طرحی را در سال ۱۹۸۳ نیز برخی‌ها مطرح کرده و در آن زمان نیز پاسخ مثبتی دریافت نکردند چرا که این مسئله حساسیت‌هایی را بین ریاست پارلمان و نخست‌وزیری ایجاد می‌کند و در صورت اجرایی شدن نیز برخی‌ها آن را وارد چارچوب مذهبی (شیعه و سُنی) خواهند کرد.

بری همچنین تأکید کرد که در مواضع خود هیچ گونه ملاحظات مذهبی را مدنظر قرار نمی‌دهد و تنها بر احترام به مأموریت‌های خواسته‌ شده از پارلمان و اختیارات آن در قبال دولت پایبند است و تمایل دارد که دولت هر چه سریع‌تر طرح اقتصادی برای ایجاد رونق در کشور را تدوین کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس