کد خبر 1059311
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
نمکی: همه دستگاه‌ها برای مقابله با کرونا به میدان بیایند

وزیر بهداشت گفت: اختلاف نظری در درون دولت برای اعمال محدودیت‌ها وجود ندارد و هیچ گونه ناهماهنگی و عدم همکاری بین بخشی نداریم.

به گزارش مشرق، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: از همه آنهایی که ما را در مرحله اول بسیج ملی مقابله با کرونا کمک کردند تشکر می کنم.

وی افزود: در این میان تشکر ویژه تری دارم از رهبر معظم انقلاب که با نظر لطف شان با برداشت مبلغی از صندوق توسعه ملی برای مقابله با ویروس کرونا موافقت کردند.

وزیر بهداشت گفت: بیش از 70 میلیون از مردم عزیز کشور را موفق شدیم در طرح ملی بسیج مقابله با کرونا غربالگری کنیم که این دستاورد دستاورد بزرگی برای کشور ما به حساب می آید.

ببینید:

سعید نمکی وزیر بهداشت با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح بسیج ملی غربالگری کرونا در کشور اظهار داشت:  در مرحله دوم هدف این است فاصله گذاری هوشمند را انجام دهیم. با توجه به این که در شرایط سنگین اقتصادی هستیم و شهروندان، کسبه و فعالان اقتصادی روزهای سختی را می‌گذرانند، این همدلی قابل تحسین است.

وی افزود: در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه هستیم که به شدت روی ما فشار وارد کرده، اما مجبوریم برای این که بحران اقتصادی عمیق تری پیدا نکنیم با اجرای پروتکل‌های بهداشتی و با سطربندی و بازگشایی تدریجی در استان‌ها فعالیت‌ها را آغاز کنیم.

وزیر بهداشت با تأکید بر نظارت همه مردم و نمایندگان اصناف در کنار وزارت بهداشت بر اجرای فاصله گذاری هوشمند، بیان داشت: در گام اول طرح بسیج ملی غربالگری افراد علامت‌دار را شناسایی کردیم، اما در گام دوم این طرح به سراغ افراد بدون علامت می‌رویم که نیازمند آزمایشات مختلفی هستیم و با کمک شرکت‌های دانش بنیان و تعداد زیادی از مراکز تشخیصی به سراغ کانون‌هایی می‌رویم که علامت ندارند اما ویروس را جابه جا می‌کنند.

نمکی با اشاره به اینکه خوشه‌های آلوده بدون علامت را در گام دوم طرح غربالگری شناسایی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر شناسایی بدون علامت همکاران ما موارد آلوده قبلی را نیز پیگیری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف نظری در درون دولت برای اعمال محدودیت‌ها وجود ندارد و هیچ گونه ناهماهنگی و عدم همکاری بین بخشی نداریم؛ البته برخی مواقع ممکن است هماهنگی بین تفاوت اظهارنظرهای کارشناسی و نظرات اقتصادی و دیپلماتیک زمان ببرد.

وزیر بهداشت با تأکید بر این که مزمن شدن بیماری کرونا بزرگترین آفت اقتصادی است، ابراز داشت: اگر بخواهیم برای رونق اقتصادی اولویت سلامت را فراموش کنیم، تاوان‌های سنگینی خواهیم پرداخت.

نمکی با اشاره به وضعیت کشور با توجه به اعمال تحریم‌ها، یادآور شد: چیزی به نام اختلاف نظر در هیأت دولت نداریم و فکر می‌کنم در هیچ زمانی مثل اکنون این همکاری وجود نداشته است.

وی افزود: خواهش می‌کنم در کوس ناهمدلی و عدم وفاق ندمیم؛ چراکه امروز روز همدلی و محبت است. امروز در سطح مدیریت بیماری هستیم و امیدواریم در روزهای آینده به سمت مهار و کنترل آن حرکت کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه به سمت مهار و کنترل بیماری نزدیک‌تر می‌شویم، گفت: البته این به معنای رها کردن اصول بهداشتی و عدم فاصله گذاری توسط مردم نیست و امیدواریم در آینده شاهد دستاوردهای مهمی باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس