کد خبر 1059241
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
محمد نصیری

پرافتخارترین وزنه‌بردار تاریخ ایران گفت: در مسابقات جهانی سال 1973 کوبا برای کم کردن وزن بَدنم، موهای سرم را زدم و قهرمان شدم و این موجب شد تا «فیدل کاسترو» به من لقب «سامسون» بدهد.

به گزارش مشرق، محمد نصیری که از وی به عنوان یکی از نابغه‌های وزنه‌برداری جهان یاد می‌شود اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا تمام ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار داده است. ورزش نیز از مشکلات این ویروس به دور نیست. در این شرایط که زندگی به کام مردم تلخ شده، باید با رعایت اصول بهداشتی و در خانه ماندن به قطع شدن شیوع ویروس کرونا کمک کنیم.

دارنده پنج مدال طلای مسابقات جهانی وزنه‌برداری ادامه داد: بیش از ۱۵ سال در سطوح مختلف برای ورزش ایران و ملت افتخارآفرینی کردم، افتخاراتی که همه آن متعلق به ایران و این مردم است. من منتی به مردم ندارم و تنها گوشه‌ای از محبت‌های این مردم را جبران کردم. مردمی که در سالن‌ها حضور پیدا کردند و با تشویق خود به من انرژی می‌دادند. آنان لقب‌های زیادی را برایم انتخاب کردند که تمامی آنان را دوست دارم. این القاب را دوست دارم زیرا از زبان مردم جاری شده است.

دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی در پاسخ به این پرسش کدام لقب یا تیتر در ذهنتان ماندگار شده است یادآور شد: تمام القاب مردمی را دوست دارم و در ذهنم است. اما تیتر کیهان ورزشی که نوشته بود «نصیری فرزند افتخارآفرین ایران» را بیش از دیگر تیترها می‌پسندم. البته در خارج از ایران نیز عناوینی از طریف فدراسیون بین‌المللی وزنه برداری به من داده شد. «مرد آهنین» و «خروس طلایی» از این دسته از عناوین بود.

دارنده 3 مدال طلا، نقره و برنز بازی‌های المپیک با بیان خاطره‌ای از پیکارهای جهانی سال 1973 هاوانا در کشور کوبا، گفت: در کوبا باید وزنم را کم می‌کردم. در آن مسابقات حتی مجبور شدم که موهای سرم را  بتراشم. البته به خاطر شرایط سخت کشور کوبا در هتل موهای من را زدند و این کار توسط یک خانم انجام شد. آن زمان عکسی از من گرفته شده بود و تیتر زدند که «کاکول خروس طلایی» چیده شد. اما من در آن مسابقات توانستم تمام مدال‌های طلای وزن خود را به دست بیاورم. پس از این مسابقه بود که «فیدل کاسترو» رهبر انقلاب کوبا به من لقب «سامسون» داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    9 0
    ایشان افتخار ایران هستند
  • علی IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    0 8
    این همه قهرمان اسطوره ای پدر مادر دار! فیدل کاسترو هم رفت رو بنده خدا اسم بذاره هر چند سلیقه فیدل ربطی به نصیری عزیز نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس