کد خبر 1058741
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
حافظ قشقایی

قشقایی گفت: از بچگی این باور را داشتم که روی سکوی قهرمانی جهان و المپیک بایستم، بعد از مدال‌آوری در مسابقات جهانی، حالا نوبت المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

به گزارش مشرق، حافظ قشقایی ملی‌پوش وزنه‌برداری کشورمان با توجه به شیوع ویروس کرونا، در خصوص پیگیری تمریناتش به منظور حفظ آمادگی خود برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا، اظهار داشت: وضعیت کنونی کشور و ضرورت در خانه ماندن و قرنطینه، بیشتر اوقات در خانه استراحت می‌کنم ولی بخاطر اینکه هنوز زمان دقیق مسابقات قهرمانی آسیا مشخص نیست، بصورت انفرادی تمریناتم را دنبال می‌کنم تا در این رقابتها نماینده خوبی برای کشورم باشم.

بیشتر بخوانید:

وزنه‌برداری ایران در سال ۹۸؛ ادامه داستان رستم و سهراب!

وی در خصوص به تعویق افتادن پیکارهای قهرمانی 2020 بزرگسالان آسیا اضافه کرد: اگر مسابقات آسیایی در موعد مقرر و طبق برنامه قبلی‌ش برگزار می‌شد خیلی بهتر بود ولی با وجود بیماری خطرناک کرونا زمانش تغییر کرد و به طور حتم با چند ماه تاخیر برگزار خواهد شد.

ملی‌پوش دسته 61 کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در خصوص رکوردگیری در روزهای پایانی سال گذشته تصریح کرد: لیست اسامی 12 ملی‌پوش منتخب برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا با رکوردگیری مشخص شد. به دلیل وجود شرایط خاص در کشور و بسته بودن باشگاهها، بچه‌ها تمرینات خوبی نداشتند و رکوردها پایین‌تر از رکوردهای اصلی‌شان بود. من هم تقریبا از عملکرد خودم راضی بودم و در یکضرب 120 و دوضرب 162 کیلوگرم را مهار کردم که ثبت این وزنه‌ها در مسابقات شانس کسب مدال آسیایی را دارد.

قشقایی در خصوص اینکه کار سختی در رقابت دسته 61 کیلوگرم پیش‌رو خواهد داشت، تاکید کرد: به تازگی در دسته 61 کیلوگرم وزنه می‌زنم و این وزن اولین دسته المپیکی است که رقابت سخت و نفسگیری را با حریفان مطرح جهان و المپیک از کشورهای اندونزی، چینی ویتنام و ژاپن خواهم داشت.

ملی‌پوش استان کرمانشاه در خصوص شرکت در پنجمین دوره جام بین‌المللی فجرکاپ اذعان کرد: در این تورنمنت به رکوردهای دلخواه و مدنظرم نرسیدم. چون یک وزنه‌بردار بلغارستان و من در دسته 61کیلوگرم حاضر بودیم و فاصله رکوردهایم با او زیاد بود، رقابت آنچنانی وجود نداشت برهمین اساس از تمام قدرتم برای بالا بردن وزنه‌ها استفاده نکردم. شرایط برگزاری فجرکاپ عالی بود و در حد مسابقات جهانی برگزار شد. این دوره ورزشکاران صاحب‌نام و خوبی در رشت حضور پیدا کرده‌ بودند.

دارنده مدال نقره جهان در خصوص عملکردش در سال 98 عنوان داشت: سال 98 از نظر ورزشی سال خوبی برای من بود. همین که پس از سالها وزنه‌برداری ایران را در سبک‌وزن صاحب مدال کنم، خوشحالم. خیلی‌ها می‌گفتند و تصور این را داشتند ایران دیگر نمی‌تواند در دسته سبک‌وزن مانند سالهای گذشته همچون اسطورهای  مثل محمد نصیری، مرحوم نامجو و سلماسی به مدال دست پیدا کند. متاسفانه این باور روی ذهن همه بچه‌ها تاثیر گذاشته بود. در این سالها وزنه‌برداران شایسته و خوبی همچون مهدی پانزوان، جابر و سجاد بهروزی و مجید عسگری که عملکرد قابل قبولی داشتند و می‌توانستند در مسابقات بزرگسالان جهان مدال بگیرند. خیلی خوشحال شدم که سرانجام این طلسم توسط من شکسته شد. به طور حتم در سالهای نه چندان دور  و به زودی وزنه‌برداران مستعددی که در ایران رکوردهای بالایی دارند این مدال‌آوری را ادامه خواهند داد.

وی درباره ظهور و درخشش ناگهانی و غیرمنتظره اش در رقابتهای جهانی ادامه داد: سال 98 در مسابقات لیگ برتر و در رقابتهای قهرمانی کشور جز نفرات صدرنشین بودم و از این رو محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی بزرگسالان مرا به اردو دعوت کرد. انگیزه مضاعف به دلیل حضور در اردوهای تیم ملی باعث شد تا تمریناتم را با جدیت بیشتری دنبال کنم. هدفم کسب مدال در مسابقات جهانی تایلند بود که به لطف خدا و حمایتی که از من شد به مرور و پله پله خودم را نزدیک سکوی جهانی کردم.

قشقایی ادامه داد: کسب مدال در اولین حضور مسابقات بین‌المللی‌ام یک اتفاق جالب و بی‌سابقه بود که یک ورزشکار بدون تجربه اینچنینی در نخستین مسابقه جهانی خود به مدال دست پیدا کند. همیشه از بچگی این باور را داشتم که روی سکوی جهانی و المپیک بایستم و مدال بگیرم. هنوز ابتدا راه هستم و به خیلی از افتخارات دست پیدا نکرده‌ام. قصد دارم رکوردهای حرکت دوضرب جهان را که در آن تبحر دارم، ارتقاء دهم. هدف بعدی ایستادن روی سکوی المپیک 2024 پاریس است.

وزنه‌بردار شهرستان دالاهو در خصوص اینکه چطور به وزنه‌برداری گرایش پیدا کرده، بیان کرد: در دوران کودکی بیشتر دنبال پینگ‌پنگ و فوتبال بودم. 12 سالگی علاقمند وزنه‌برداری شدم و دیگر سراغ رشته ورزشی دیگر نرفتم. خدا را شکر می‌کنم به نتیجه رسیدم. از بچگی هدفم این بوده که در هر کاری بهترین باشم، در ورزش با جدیت کارها را به سرانجام برسانم. یک سال بعد از شروع تمرینم، چون وزنم بدنم خیلی پایین بود، زورم به میله هم نمی‌رسید اولین باری که توانستم میله 20 کیلویی را در حرکت دوضرب بالای سر ببرم، یکی از شیرین‌ترین خاطره خوبم بود.  14 و 15 سالم بود و با اینکه از نظر سنی چند سال از حریفانم کوچکتر بودم قهرمان نوجوانان ایران شدم. دوران تحصیل نیز با کسب رتبه خوب در رشته مهندسی نفت دانشگاه تهران موفق به اخذ مدرک شدم.

وی در ادامه گفت: پدرم، بردارم، دو تا از عموهام و پسرعموهام وزنه‌بردار هستند. همیشه بحث وزنه‌برداری در خانواده ما گرم است و بخاطر همین در مواقع حساس و سخت مرا بهتر و بیشتر درک می‌کنند. پدرم و اعضای دیگر خانواده حامی و مشوق اصلی من هستند.

قشقایی در خصوص عید باستانی نوروز نیز خاطرنشان کرد: از بچگی عیدنوروز همیشه جز تفریحات عالی بود و با تعطیلی مدارس خیلی خوش می‌گذشت. به خانه فامیل‌ها و آشنا می‌رفتیم اما امسال با شیوع بیماری کرونا دید و بازدید اقوام نرفتم و ترجیح دادم در خانه بمانم. امیدوارم با این پیشگیری‌ها زنجیره این ویروس قطع شود و به زودی روال عادی زندگی خود را از سر بگیرم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس