کد خبر 1061665
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
کیانوش رستمی

نایب قهرمان وزنه برداری جهان گفت: سال ۹۸ می توانست سال خوبی برای من باشد ولی شرایط خوب پیش نرفت.

به گزارش مشرق، خداحافظی ناگهانی او از وزنه برداری یکی از اتفاقات عجیب وزنه برداری در سال که گذشت، بود. در حالیکه همه منتظر بودند در مسیر المپیک بتواند کسب سهمیه کند و جزو یکی از مسافران توکیو باشد، ناگهان اعلام بازنشستگی کرد تا از وزنه برداری برای همیشه کنار برود. مصدومیت شدید از ناحیه زانو سبب شد تا ستاره فوق سنگین وزنه برداری ایران مسابقات جهانی پاتایا را از دست بدهد؛ ترونمنتی که در مسیر کسب سهمیه یکی از مهمترین ها بود و پس از آن با توجه به شرایط ترجیح داد تا بی سر و صدا هالتر را کنار گذاشته و از دنیای قهرمانی پولاد سر خداحافظی کند. یک خداحافظی غریبانه و ناگهانی که حسرت المپیک را برای همیشه بر دل یکی از ستاره های وزنه برداری گذاشت.

بیشتر بخوانید:

بانوی وزنه‌بردار ایران در خط مقدم مبارزه با کرونا

سعید علی حسینی در سال 98 با خداحفظی اش همه را شوکه کرد اما بعد از فرو نشستن غبارها از سوی فدراسیون دعوت به همکاری شد و به عنوان مربی در تیم نوجوانان کار خود را آغاز کرد تا ارتباطش با دنیای وزنه برداری همچنان باقی بماند. او در مسئولیت جدید خود می خواهد تجارب گرانقیمت یک عمر وزنه برداری در اختیار نسل جوان قرار دهد. 

سعید علی حسینی در خصوص این روزهای به چه کاری مشغول است، اظهار داشت: دانشجوی مقطع دکتری رشته تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی ورزشی و علم تمرین هستم و تلاش می‌کنم با ارائه رساله دکتری تحصیلاتم را در این مقطع به پایان برسانم. با ارتقای علم و دانش خود می توانم به بهترین شکل در خدمت شاگردان خود باشم. همچنین کارمند دولت هستم و سر کار می روم.

ملی‌پوش سابق وزنه‌برداری ایران در خصوص اینکه چند روز پیش در مرکز اهدای خون حاضر شده، گفت: صحبت‌هایی که با دوستانم در مرکز انتقال خون استان اردبیل داشتم، عنوان کردند بعد از شیوع بیماری کرونا در ایران، مراجعه مردم به سازمان انتقال خون کم شده و نیاز بود با حضورم در جهت اشاعه فرهنگ اهدای خون یک قدم کوچک خداپسندانه بردارم. من هم با هماهنگی در سازمان بسیج ورزشکاران و گروهی جهادی انصارالمهدی این کار را انجام دادیم. برهمین اساس مردم عزیزمان می توانند با اهدای خون، مشکل بیماران نیازمند به خون را برطرف کنند. امیدوارم بقیه مردم کشورمان که تمایل دارند با اهدای خونشان مشکلات مربوط به این بیماران را در حد و توان خودشان حل کنند.

وی در خصوص اینکه آیا این روزها تمرین دارد یا نه، گفت: هر از چندگاهی با دوستان در باشگاه خودم به تمرین وزنه برداری می‌پردازم، البته آسیب دیده هستم زیاد نمی‌شود به صورت حرفه ای کار را دنبال کنم.

*98 برای من خوب پیش نرفت

رکورددار وزنه برداری جوانان جهان با اشاره به خداحافظی‌اش، تاکید کرد: سال گذشته برای آمادگی بیشتر جهت شرکت در مسابقات آسیایی پیش‌رو تمرکز داشتم تا سهمیه بگیرم و یکی از نمایندگان وزنه برداری در المپیک باشم. متاسفانه با توجه به آسیب دیدگی و مسائل فنی که برایم رخ داد، نتوانستم ادامه بدهم و در نهایت تصمیم به خداحافظی گرفتم. به نوعی سال 98 می توانست سال خوبی برای من باشد ولی شرایط خوب پیش نرفت. با این حال خدا را شکر می کنم.

*بعد از بازگشت کارنامه قابل قبولی بر جای گذاشتم

علی حسینی در خصوص اینکه هیچگاه نتوانست در بازی‌های المپیک شرکت کند، عنوان کرد: المپیک تاثیرگذارترین مسابقات در زندگی هر ورزشکار حرفه‌ای است که نقش بسزایی در ساختن آینده او را دارد. هیچ وقت نتوانستم در بازیهای المپیک شرکت کنم ولی سعی دارم تجربیاتم را در اختیار جوانانی قرار بدهم که با وجود این ناملایمتی‌ها به سختی تلاش می‌کنند تا بتوانند در این مسابقه مهم و بزرگ حضور داشته باشند.

ملی پوش سابق وزنه برداری کشورمان با اشاره به اینکه از خداحافظی با وزنه برداری غم انگیز نیست، بیان کرد: 8 سال از وزنه برداری دور بودم، در این هشت سال روزشماری کردم و هر روز با خودم می گفتم؛ کاش بشود برگردم و به مردم عزیز کشورم و به جامعه وزنه برداری ثابت کنم من هم می توانم برای کشور افتخارآفرینی کنم. بعد از 8 سال مدال‌های نقره قهرمانی جهان و بازیهای آسیایی 2018 را کسب کردم. به نظرم تا حدودی به لحاظ ورزشی نمره قابل قبولی را در این مدت از خود به جای گذاشتم.

وی ادامه داد: پس از کسب 2 مدال نقره در مسابقات مهم بین بهترینهای وزنه برداری دنیا، می توانست موفقیت هایم ادامه دار باشد و با حضور در المپیک کامل‌تر شود. تفکر اصلی‌ام گرفتن مدال بازیهای المپیک توکیو بود و بخاطر آسیب دیدگی، شرایط سنی‌ام و عدم کسب سهمیه دور از ذهن، متاسفانه کناره‌گیری کردم. تصمیم گرفتم تا جای برای رشد جوانان باز شود و آن عزیزان هم به موفقیت برسند.

*تعویق المپیک به سود ورزشکاران شد

ورزشکار اردبیلی در خصوص اینکه بازی های المپیک توکیو یک سال به عقب افتاد، اظهار کرد: برخی از قهرمانان کشورمان در مسابقات گزینشی و انتخابی با آسیب دیدگی مواجه شدند بالطبع با نزدیکی زمان برگزاری بازیها، آماده سازی آنها به خوبی طی نمی شد و با تعویق المپیک توکیو به مراتب ملی‌پوشان آماده‌تری را در سال 2021 خواهیم داشت. همچنین ورزشکارانی که تجربه کمی داشتند با این مهلت یکسال باتجربه‌تر وارد بازیهای المپیک می‌شوند.

دارنده مدال نقره بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی در مورد اینکه چه نفراتی از وزنه برداری شانس حضور در المپیک توکیو را دارند، گفت: وزنه برداران اوزان 96، 109 و 109+ کیلوگرم کشورمان شانس زیادی دارند تا در المپیک حضور داشته باشند. قطعا این عزیزان رزومه  و توانایی بسیار زیادی دارند که به این سطح  رسیده‌اند. مطمئنم هر کدام از ملی پوشان‌مان در المپیک حضور داشته باشند، نتیجه خیلی خوبی را کسب خواهند کرد و باعث افتخار ما خواهند شد.

*بزرگترین حریف سهراب مصدومیت است

سعید علی حسینی در خصوص سهراب مرادی توضیح داد: سهراب واقعاً یک وزنه بردار اسطوره ای است که بعد آن همه سختی به مدال المپیک رسید. چند سال اخیر در هر مسابقه ای که شرکت کرد، فقط مدال طلا گرفت و رکوردهایش را افزایش داد. ولی با چند بدشانسی مواجه شد، در این مقطع نیز دوباره توانایی‌هایش را نشان داد و بعد از آسیب دیدگی، چند عمل جراحی سخت، در نهایت به مسابقات بازگشت. سهراب با تمام وجود تلاش می‌کند کسب سهمیه کند و مطمئنم اگر بتواند مشکلات آسیب دیدگی را رفع کند، مجدداً با صلابت گذشته  به میدان برمی‌گردد و مدال طلا را برای مردم ایران به ارمغان می‌آرود.

*کمک کنند تا مشکلات کیانوش حل شود

وی در خصوص کیانوش رستمی دیگر ملی پوش وزن 96 کیلوگرم وزنه برداری کشورمان، گفت: رستمی وزنه بردار بزرگ، باهوش و یکی دیگر از اسطوره های وزنه‌برداری ایران است. وی 2 مدال المپیک و چند مدال جهانی در کارنامه دار و می تواند مدال المپیک توکیو را کسب کند. البته باید مسئولان ورزش کمک کنند مشکلاتش حل شود و باز کیانوش با قدرت همیشگی، را داشته باشیم.

*هاشمی ظرفیت مدال المپیک دارد

او در خصوص علی هاشمی وزنه بردار ایلامی دسته 109 کیلوگرم تیم ملی بزرگسالان ایران، اضافه کرد: علی هاشمی وزنه‌بردار با انگیزه ای که دو مدال با ارزش برای وزنه‌برداری ایران در مسابقات جهانی کسب کرد. با وجود آسیب‌دیدگی که او را خیلی اذیت می‌کند، مثل همیشه با غیرت و جنگندگی خاص خودش وزنه می‌زند. مسلماً علی تمام توانش را خواهد گذاشت تا شانس حضور در المپیک را کسب کند. او ظرفیت این را دارد که به رکوردهای در حد و اندازه های جهان و المپیک برسد. امیدوارم هاشمی هم جواب سختی و زحماتش را بگیرد و با مدال خوشرنگ المپیک، کلسیون افتخارش را تکمیل‌تر کند.

*رسیدن به رکوردهای بالا زمان می خواهد

علی حسینی در خصوص علی داودی نیز بیان کرد: علی داودی وزنه بردار جوان آینده‌دار کشورمان سخت تلاش می کند تا به شرایط خوبی برسد. از سطح نوجوانان تا بزرگسالان در مسابقات شرکت کرده و تجربه زیادی هم دارد. به هرحال رسیدن به رکوردهای بالا با توجه به سازگارهای بدنی و فیزیولوژی به زمان نیاز دارد و این چیزی نیست که بخاطر عدم تجربه ورزشکار باشد. قطعا با تمرین زیاد این مساله فیزیولوژی را می‌تواند زودتر برطرف کند و یکی از بهترین وزنه‌برداران فوق سنگین جهانی و المپیک باشد.

*دوست دارم به وزنه برداری کمک کنم

علی حسینی در خصوص همکاری فدراسیون وزنه برداری پس از امضای نامه بازنشستگی نیز تصریح کرد: بعد از اینکه آسیب دیدگی و عدم کسب سهمیه بازیهای المپیک توکیو، کماکان با فدراسیون در ارتباط هستم و سعی می‌کنم  این ارتباط را حفظ کنم. پس از صحبت های با رئیس و دبیر فدراسیون، این عزیزان پیشنهاد دادند در عرصه وزنه برداری حضور باشم و در کسوت مربیگری و سایر کارهای آموزشی در حد توانم به جامعه وزنه برداری کمک کنم. من هم این موضوع را قبول کردم، دوست دارم با فدراسیون همکاری کنم و در حد امکان به کسانی در این رشته فعالیت می‌کنند کمک فکری و فنی بدهم.

او ادامه داد: البته ناگفته نماند پیش از این نیز در آن مدت 8 سال که از مسابقات رسمی دور بودم، علاقمندانی زیادی به باشگاهم در شهر اردبیل می‌آمدند و به رشته وزنه برداری ابراز علاقه می کردند. در کنار پدرم به این نوجوانان و جوانان آموزش می دادیم تا بتوانند ورزشکار حرفه‌ای شوند و برای کشور افتخار کسب کنند.

وی در خصوص همکاری با پدرش برای پرورش استعدادهای وزنه برداری استان اردبیل، افزود: هم اکنون پدرم شرایط روحی و جسمانی خوبی دارد و همچنان مربیگری را ادامه می دهد. با اندوخته و تجربیاتش شاگردهای خوبی نیز دارد که در همه رده های سنی هستند. من هم در جهت ساختن استعدادهای ناب این رشته با وی همکاری می‌کنم. تلاش باشگاه ما این است تا یک تیم در رده سنی نوجوانان بسازیم که قطعاً سالهای آینده وزنه‌برداران با قدرتی را به وزنه‌برداری ایران معرفی خواهد کرد. ان‌شالله با تجربه، علم و دانش من و پدرم، استان اردبیل یک نماینده در المپیک نوجوانان داشته باشد تا افتخاری دیگر برای کشورمان به دست آید.

*مشکل وزنه برداری بانوان، کمبود امکانات است

نایب قهرمان مسابقات قهرمانی 2017 بزرگسالان جهان در خصوص آغاز وزنه برداری بانوان در چند سال اخیر، تاکید کرد: کشورمان به لحاظ ورزشی پتانسیل و استعدادهای زیادی در قسمت بانوان دارد. تنها مشکل نیز کمبود امکانات در این بخش است که بعضی مواقع مانع رشد ورزشکاران بانوی ایرانی در سطوح حرفه‌ای می شود. در سالهای اخیر نیز خیل عظیمی از دختران دوستار وزنه‌برداری فعالیت شان را آغاز کردند. مطمئنم در قسمت بانوان هم رشد خوبی خواهیم داشت، چون مربیان آقا و خانمی در کشورمان به علم تمرین و مسائل حرفه ای مسلط هستند و به زودی بانوان پرانگیزه می توانند به مدال‌های زیادی در مسابقات بین المللی دست پیدا کنند.

سعید علی حسینی با اشاره به تنگناهای اقتصادی در وزنه برداری گفت: وزنه برداری ایران به دلیل مشکلات مالی که گریبان فدراسیون را گرفته، شرایط خوبی ندارد و کمک مسئولان را می طلبد. همیشه رشته وزنه برداری در مسابقات جهانی و المپیک برای ایران مدال کسب کرده و نیاز به امکانات و تزریق منابع مالی دارد. حمایت و کمک به این رشته پرافتخار از سوی مسئولان ورزش کشورمان می تواند وزنه برداری را مجدداً پربازده کند. با توجه به اینکه مربیان و مدیران کشورمان از علم تمرین و دانش روز دنیا بهره می برند، قطعا رشته وزنه‌برداری همچنان مدال ساز خواهد بود و با حل مشکلات مالی می توانیم روزهای خوبی را داشته باشیم.

وی افزود: امیدورام مسئولان با حمایت از رشته وزنه برداری، روزهای خوبی را برای این ورزش داشته باشیم. همچنین این فرصت برای بازیهای المپیک باید ارزشمند شمرده شود و در این سال آخر نزدیک و منتهی به المپیک، وزنه‌برداران را از نظر روحی و روانی کمک کند تا سطح آمادگی آنها به  سطوح بالا  برسانیم و در نتیجه اش ایجاد شور و شوق و شادی برای مردمان عزیز کشورمان است.  

علی حسینی اظهار امیدواری کرد تا کرونا هر چه زودتر ریشه کن شود: امیدوارم این مشکلات و بیماری خطرناک کرونا که مردم را از زندگی عادی شان دور کرده است به زودی از کشورمان و سرتاسر دنیا نابود شود و باید یک تشکر ویژه داشته باشم  از سفیران سلامت ایران تلاش می‌کنند تا سلامتی و آرامش در بین خانواده های مردمان حکفرما شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس