کد خبر 1059117
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴
جیوبا سردار آزمون

لیگ فوتبال روسیه هم همانند سایر رقابت‌های ورزشی در سراسر جهان با تعطیلی مواجه شده و مشخص نیست که ادامه دیدارهای این فصل که 8 هفته از آن باقی مانده، چه زمانی پیگیری می‌شود.

به گزارش مشرق، سایت اسپورت‌باکس این کشور در گزارشی به بررسی وضعیت زنیت سن‌پترزبورگ در مسابقات این فصل پرداخته و دلایل موفقیت آنها و صدرنشینی قاطع یاران سردار آزمون را در لیگ واکاوی کرده است.

در این گزارش آمده است: «سوال اصلی اینجاست که زنیت چگونه به یکه‌تاز لیگ تبدیل شد. تنها تیمی در این فصل که توانسته متوسط دو گل زده در هر بازی را از خود به جا بگذارد. مسلما هماهنگی و نظم هر تیمی باعث می‌شود نتیجه بهتری حاصل شود. با این حال، وقتی تیم در یک بخش بهتر ظاهر شده و عملکرد مطلوب‌تری داشته باشد، آن قسمت بیش از سایرین به چشم می‌آید و موردتوجه قرار می‌گیرد. مهاجمان زنیت به‌خوبی یک زوج طلایی ساخته‌اند. البته نمی‌توان نقش سایر افراد تیم در موفقیت آنها را نادیده گرفت، اما این دو عملکردی عالی داشته‌اند. نگاهی به آمار نشان می‌دهد که آرتم زیوبا و سردار آزمون مشترکا نیمی از گل‌های زنیت را در این فصل به ثمر رسانده‌اند. البته عملکرد آنها تنها محدود به گلزنی نیست و در پاس گل هم آمار بسیار خوبی از خود به جا گذاشته‌اند.»

 آزمون یادآور هالک

این سایت در ادامه مطلب خود به تمجید از سردار آزمون پرداخته و می‌نویسد: «مثلا ستاره ایرانی زنیت نشان داده در ارسال پاس گل برای زوجش در خط حمله تبحر بالایی دارد و همین موضوع برای هواداران یادآور دوران حضور هالک (ستاره برزیلی سابق زنیت) است. آنها فراموش نکرده‌اند که چگونه این وینگر برزیلی به موفقیت زنیت کمک می‌کرد. حالا این ملی‌پوش ایرانی همانند هالک در تغذیه مهاجم کناری‌اش بسیار خوب کار می‌کند؛ مثلا در دیدار زنیت برابر وینگز، او با یک پاس عالی و دقیق زیوبا را در موقعیت گلزنی قرار داد و او هم کار سختی برای باز کردن دروازه حریف نداشت. همین اتفاق در دیدار با دیناموی مسکو هم رخ داد و کاپیتان زنیت برای گل کردن توپی که آزمون برای او ارسال کرد، تنها به یک ضربه بغل پا نیاز داشت. اینها تنها دو نمونه از توجه مهاجم ایرانی به هم‌تیمی‌اش و ساختن فرصت گلزنی برای او بود. از سوی دیگر زیوبا هم به‌خوبی زوجش را در موقعیت‌های دشوار پیدا کرده و او را صاحب فرصت گل می‌کند. در دیدار برابر اورنبرگ، آرتم یک پاس طلایی را از بین مدافعان برای سردار فرستاد تا او با گام‌های سریع خود با دروازه‌بان حریف تک‌به‌تک شده و گل اول تیمش را به ثمر برساند. یا پاس یک‌ضربی که ملی‌پوش روسی در مصاف با روستوف برای آزمون فرستاد و او از زاویه‌ای کاملا بسته دروازه حریف را گشود. در این میان نباید توانایی‌ها و تکنیک فردی این دو مهاجم را نیز نادیده گرفت که باعث شده زنیت تا این برهه از فصل، 44 گل زده در کارنامه‌اش ثبت شود و در این زمینه یک آمار عالی داشته باشد.»

 تصمیمات سرنوشت‌ساز سردار

درحالی که تکلیف ادامه برگزاری مسابقات مشخص نیست، اما آزمون درصورت پیگیری مجدد لیگ این فرصت را دارد تا از رتبه سوم جدول آقای گلی که هم‌اکنون در آن حضور دارد، بالاتر رفته و فاصله 3 گله با زیوبای صدرنشین را جبران کند. این سایت در ادامه گزارش خود آورده است: «زیوبا مهاجمی است که هم روی هوا و هم با ضربات سر به راحتی می‌تواند توپ را وارد دروازه رقبا کند. آزمون هم خصوصیات منحصربه‌فردی دارد که او را به مهاجمی خاص تبدیل کرده است. او مهارت بسیار بالایی در کار با توپ و حرکات انفرادی دارد و با تصمیمات خاصی که می‌گیرد، به‌خوبی حریف را فریب داده و شگفت‌زده می‌کند. نگاهی به گل‌هایی که او در این فصل زده، نشان می‌دهد وی به‌خوبی از سرعت و تکنیک خود در لحظات حساس استفاده می‌کند و جاگیری‌های مناسبی نیز دارد. البته نباید فراموش کرد که تمام این موفقیت‌ها و درخشش مهاجمان بدون حمایت سایر بازیکنان حاصل نمی‌شد؛ مثلا حرکات کاراوایف و سانتوس، دو مدافع کناری زنیت فرصت‌های خوبی در اختیار مهاجمان قرار می‌دهد. حتی ایوانوویچ و راکیتسکی، دو دفاع وسط زنیت نیز طبق استراتژی مربی به جمع مهاجمان اضافه می‌شوند و کار را برای حریفان سخت‌تر می‌کنند. خط میانی زنیت نیز که از بین نفراتی چون اروخین، اودوئف، باریوس، سوتورمین، کوزیائف، شاتوف و ژیرکوف انتخاب می‌شوند، نقش مهمی در موفقیت‌های تیم داشته‌ و در بسیاری از بازی‌ها وظایف خود در انتقال توپ از دفاع به حمله را به بهترین نحو انجام داده‌اند. آنها به‌خوبی می‌دانند که ارسال پاس‌های مناسب برای آزمون و زیوبا به معنای بالا رفتن شانس گلزنی تیم خواهد بود و این دو مهاجم به راحتی فرصت‌ها را از دست نمی‌دهند.»

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس