کد خبر 1059049
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
اصغر جهانگیر

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی درخصوص آشوب های اخیر در برخی از زندانها گفت: این اقدام از سوی دشمنان و با تحریک کردن افراد داخل زندان رخ داد.

به گزارش مشرق، اصغر جهانگیر رییس سازمان زندانهای کل کشور در یک گفت و گوی خبری تلویزیونی در مورد وضعیت کرونا در زندان ها گفت: اقدامات در سه محور مدیریتی، بهداشتی و درمانی انجام شد و قبل از وسیع شدن این بیماری در ۷ اسفند ماه مرخصی به قریب به یکصد هزارنفر اعطا شد و این امر نقطه عطفی همزمان با کاهش جمعیت کیفری در زندان ها شده به نحوی که حتی این اقدام از جهات حقوق بشری نیز قابل طرح است.

بیشتر بخوانید:

لیدر و طراح اصلی نقشه فرار از زندان سقز دستگیر شد

وی در رابطه با بروز برخی ناآرامی های اخیر در سطح زندانها افزود: دشمن تلاش کرد بعد از اعطای مرخصی به یکصدهزار زندانی، این اتفاق را کمرنگ کند و به همین دلیل تلاش کردند و عده ای که در زندان بودند دست به آشوب زدنند و انهایی را که مشمول مرخصی نشدند را تحریک کردند.

وی در مورد معیارهای اعطای مرخصی به زندانیان افزود: اولین معیاری که ابلاغ شد این بود که زندانیانی به مرخصی بروند که برای جامعه خطر نداشته و همچنین به موقع نیز بازگردند.

جهانگیر گفت: عمدتا زندانیان کم خطر که تامین قرار را داشتند توانستند از مرخصی استفاده کنند و بعد هم مجدد برای کسانی که نتوانستند از مرخصی استفاده کنند دستور جلسه طبقه بندی در زندانها داده شده تا این افراد هم از مرخصی استفاده کنند.

رییس سازمان زندانها گفت: شیوه نامه در سه محور برای کسانی که از مرخصی برمی گردند برای انهایی که اسناد مثبت پزشکی مبنی بر وجود بیماری داشته، کسانی که مشکوک هستند و کسانی که در سلامت هستند طراحی شده است.

وی افزود: در خصوص این شیوه نامه نیز با وزیر بهداشت صحبت کرده ایم تا بعد از بررسی و ابلاغ رییس قوه قضائیه اجرا شود و همچنین همه زندانیان باید بعد از بازگشت، گواهی سلامت بگیرند و قرنطینه شوند.

جهانگیر در مورد بررسی وضعیت زندانیان در خارج از زندان نیز گفت: مرکز مراقبت پس از خروج در زندان داریم و برای کسانی که در مرخصی هستند علاوه بر ضابطان که وضعیت زندانیان را رصد کرده و در صورت بروز مشکل زندانی را عودت می دهند،سازمان زندانها نیز رصد میکند و با بروز تخلف،زندانی را عودت می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    همه چیز به دشمنان ربط ندید، قصور و بی برنامگی نداشتن توان مدیریت، کنترل و... ربطی به بیگانگان ندارد،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس