کد خبر 1058950
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
بازگشت اقتصاد اروپا به قبل از دوره کرونا زودتر از ۲۰۲۳ رخ نمی دهد

موسسه بین المللی و تحقیقاتی مکنزی گزارشی از آینده اقتصاد جهان و کشورهای مختلف در پی شیوع ویروس کرونا ارائه کرده است که در یکی از پیش بینی های خود اعلام کرد بازگشت اقتصاد اروپا به قبل از دوره کرونا زودتر از ۲۰۲۳ رخ نمی دهد.

به گزارش مشرق، موسسه بین المللی و تحقیقاتی مکنزی پیش‌بینی هایی از آینده اقتصاد جهان و کشورهای مختلف در پی شیوع ویروس کرونا ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید:

بر اساس سناریوی شماره A1 مکنزی (یعنی ادامه شیوع ویروس کرونا و عدم بهبودی اقتصادی)، بازگشت اقتصاد به حالت قبل از شیوع این بیماری در کشور آمریکا تا فصل اول سال 2023 به طول خواهد انجامید. تاریخ بازگشت اقتصاد چین نیز فصل دوم سال 2021 خواهد بود.

بر اساس نمودارهای این موسسه، متوسط جهانی برای بازگشت وضعیت اقتصاد به حالت قبل از شیوع COVID-19 فصل سوم سال 2022 خواهد بود.

این درحالی است که اروپا با 9.7 درصد رشد منفی در تولید ناخالص ملی خود در سال 2020، بیش‌ترین آسیب را خواهد دید و بازگشت اقتصاد منطقه یورو تا فصل سوم 2023 به طول خواهد انجامید.

تولید ناخالص ملی واقعی آمریکا از فصل چهارم 2019 تا فصل دوم 2020 نیز به میزان 3.9 درصد کاهش خواهد یافت. همین عدد برای اقتصاد بزرگ چین نیز پیش بینی شده است.

بنا بر این گزارش، متوسط تولید ناخالص ملی واقعی کشورهای جهان نیز از فصل چهارم 2019 تا فصل دوم 2020 به میزان 6.2 درصد کاهش خواهد داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس