کد خبر 1058789
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
کرونا | نگرانی چین از مبتلایان بدون علامت؛ کاهش ابتلا در کره جنوبی ادامه دارد

روند تک رقمی بودن مبتلایان محلی در چین همچنان ادامه دارد و کره جنوبی نیز به کاهش تعداد ابتلای روزانه امیدوار است.

به گزارش مشرق، کمیسیون بهداشت ملی چین بامداد امروز (دوشنبه) گزارش داد در ادامه روند نزولی مبتلایان روزانه به ویروس «کووید۱۹» در این کشور، ۳۹ مورد ابتلای جدید ثبت شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، از این میان البته فقط یک مورد به‌صورت محلی داخل خاک چین (در شهر ووهان مرکز استان هوبه) رخ داده و مابقی ۳۸ مبتلا از خارج از این کشور آمده‌اند.

با این حال تعداد ۷۸ مبتلای بدون علامت نیز در چین شناسایی شده که به گفته مسئولان درمانی این کشور، محل نگرانی بزرگی برای آنهاست زیرا می‌توانند به راحتی ویروس را به دیگران منتقل کنند.

بیشتر بخوانید:

همکاری ایران و چین در بحران کرونا سبب اتحاد بیشتر دو کشور خواهد شد

بر اساس آمار اعلامی جدید، طی بیست‌وچهار ساعت گذشته نیز دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا در چین جان خود را از دست دادند که هر دو در شهر ووهان بودند.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به ۸۱۷۰۸ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۳۳۳۱ نفر رسید. از تعداد کل مبتلایان، ۷۷۰۷۸ نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا ۱۲۹۹ مورد فعال ابتلا به کرونا در چین وجود دارد.

در کره جنوبی - که بعد از چین بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کووید۱۹ را در شرق قاره آسیا دارد - روند کاهش تعداد مبتلایان روزانه به این بیماری ادامه دارد.

رویترز به نقل از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی گزارش کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۹۳ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

همچنین از روز گذشته تا کنون، فقط یک نفر به تعداد قربانیان کرونا در کره جنوبی افزوده شد.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در کره جنوبی به ۱۰۲۸۴ نفر و تعداد کل فوتی‌های آن نیز به ۱۸۶ تن رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس