کد خبر 1058751
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
هادی مباشری

بحث دستمزد و پرداخت قرارداد بازیکنان و کادرفنی استقلال به یکی از مشکلات عدیده این باشگاه تبدیل شده و به نظر می‌رسد سعادتمند، مدیرعامل جدید استقلال برای حل و فصل این مشکل با چالش بزرگی مواجه است.

به گزارش مشرق، دیروز نوشتیم که استقلالی‌ها تعطیلات نوروز را به خاطر بی‌پولی و عدم پرداختی باشگاه با مشکلات خاص خود سپری کرده و انتقادهایی را نیز در این مورد مطرح کرده‌اند. در این بین شایعه کاهش دستمزدها نیز آنها را کلافه کرده و چه‌بسا اگر بازی‌ها در جریان بود حتما حاشیه‌های زیادی گریبان آبی‌ها را می‌گرفت. در همین خصوص و شایعات مطرح‌شده و آخرین وضعیت پرداختی بازیکنان استقلال و به‌خصوص ۳ بازیکن خارجی این تیم، سراغ معاون اداری باشگاه رفتیم. گفت‌وگو با هادی مباشری را در ادامه می‌خوانید.

صحبت‌هایی مبنی بر کاهش دستمزد و قرارداد بازیکنان استقلال مطرح شده بود. این موضوع چقدر صحت دارد؟

طی صحبت‌هایی که با سعادتمند در این چند روز داشتم، در این خصوص صحبتی نشده و از مدیرعامل جدید باشگاه استقلال چیزی در این‌باره نشنیده‌ام. اگر این موضوع عمومی باشد باید فدراسیون و سازمان لیگ به صورت رسمی اعلام‌نظر کنند، ضمن اینکه اگر بازی‌ها تعطیل شود یک بحث دیگر است که در این مورد هم فعلا خبری نیست. با این حال درباره سوالی که کردید هیچ صحبتی نبوده است.

پس این موضوع را تکذیب می‌کنید؟

تا جایی که می‌دانم سعادتمند به شدت به‌دنبال تامین منابع مالی است تا هر چه سریع‌تر بخشی از قرارداد بازیکنان پرداخت شود. اینکه قراردادها بخواهد کم شود یا خیر، منوط به این است که بازی‌ها انجام می‌شود یا لیگ تعطیل خواهد شد. هنوز صحبتی نشده است.

از سازمان لیگ درباره ادامه برگزاری لیگ برتر استعلامی نگرفته‌اید؟

سازمان لیگ هم منتظر دستور ستاد مبارزه با کرونا هست و آنها باید اعلام‌نظر کنند.

به نظر خودتان باید قراردادها کاهش یابد؟

اگر بخواهیم الگوبرداری کنیم باید ببینیم کشورهای دیگر چه کاری کرده‌اند و شرایط آنها چیست. مثلا بازیکنان لیگ برتر انگلیس تحت چه شرایطی قراردادهای خود را کاهش می‌دهند. الان هم باشگاه‌ها به صورت مساوی که با بازیکنان پرداختی نداشته‌اند ضمن اینکه برخی بازیکنان خود ما قراردادهای چندساله با باشگاه دارند و قدمت‌ها نیز متفاوت است و این‌طور نیست که بتوان یک تصمیم خاص را به کل تیم‌ها و بازیکنانش تعمیم داد. اینجا مثل انگلیس و ایتالیا نیست که بازیکنان حقوق هفتگی بگیرند.

میانگین پرداختی‌ها تا اینجا چقدر است؟

حدود۴۰درصد، البته به غیر از یکی، دو بازیکن که بابت سال‌های گذشته یک اختلاف حساب جزئی وجود دارد.

پرداختی بعدی چه زمانی است؟

الان سعادتمند در تلاش است منابعی را تامین کند تا درصدی در همین ماه فروردین پرداخت شود.

هواداران استقلال بیشتر نگران جدایی ۳ بازیکن خارجی این تیم به‌خصوص شیخ دیاباته به خاطر پول نگرفتن هستند.

سعادتمند از طریق وکلایشان صحبت‌هایی را با آنها انجام داد که یک فرصت دیگری به استقلال برای انجام تعهدات داده شود که درنهایت این فرصت برای پرداختی به آنها (دیاباته، بودوروف و میلیچ) تا یک ماه دیگر یعنی تا اوایل ماه می (اواسط اردیبهشت) تمدید شد و امیدوارم با تامین منابع ارزی این مشکل نیز حل شود. البته پرداختی و حقوق این بازیکنان متفاوت است و آنها علاوه بر پیش‌پرداخت به صورت ماهیانه حقوق می‌گیرند. به طور مثال آنها ۲ ماه حقوق خود را طلبکار هستند.

حساسیت‌ها روی دیاباته بیشتر است. مشکلی پیش نمی‌آید؟

او هم مثل سایر خارجی‌ها فرصت داد. ضمن اینکه شیخ ۲ سال با استقلال قرارداد دارد.

ارسال نظر
منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس