بان‌کی‌مون

دبیر کل سابق سازمان ملل که اهل کره جنوبی است در گفتگو با یک روزنامه اتریشی به دلایل موفقیت کشورش در مهار ویروس کرونا پرداخته است.

به گزارش مشرق، "بان کی مون"، دبیر کل سابق سازمان ملل در گفتگو با خبرگزاری اتریش با توجه به بحران کرونا و دیگر چالش های جهانی خواستار همبستگی جهانی شده و گفت: من همواره تاکید کرده ام که مسائلی در ابعاد جهانی به راه حل های جهانی نیاز دارد.

وی تاکید کرد که تنها با تلاش های مشترک و اتحاد می توان بر بحران کرونا غلبه کرد.

بیشتر بخوانید:

روسیاهی کرونا برای غربزدگان ماند

ژاپن در آستانه اعلام وضعیت اضطراری

بان که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ دبیر کل سازمان ملل بوده است هم زمان در این باره هشدار داد که ترس از آلوده شدن به کرونا به افزایش نژاد پرستی و بیگانه ستیزی منجر شود.

بان همچنین گفت که چنین رفتار نامناسبی مطمئنا به جلوگیری از گسترش کرونا منجر نخواهد شد. وی تاکید کرد: ما نباید هرگز این مسئله را فراموش کنیم که همه در یک قایق نشسته ایم.

دبیر کل سابق سازمان ملل که خود اهل کره جنوبی است کنترل خوب بحران کرونا در کشورش که حدود ۵۱.۵ میلیون نفر جمعیت دارد را ناشی از سیستم بهداشتی و درمانی دانست که جزو بهترین ها در دنیا است و عوامل دیگر از جمله شفافیت، خلاقیت و همبستگی را موثر دانست.

وی با اشاره به تست های زیاد و سریع کرونا در کشورش که به حدود ۱۵ هزار تست در روز می رسد گفت: هزینه همه تست های کرونا همچنین برای خارجی ها را دولت کره جنوبی خود بر عهده دارد.

بان کی مون همچنین تاکید کرد که در کشورش از شرکت های فناوری اطلاعات مانند سامسونگ و الجی و همچنین جی پی اس برای اطلاع از شیوع ویروس کرونا استفاده می شود.

وی همچنین به بلوغ کره ای ها در مبارزه با این بیماری به عنوان یک فاکتور موفق برای مقابله با این ویروس اشاره کرده که نقش مهمی در مهار کرونا دارد و گفت: مردم به دستورالعمل های دولت در مورد فاصله گذاری اجتماعی و ممانعت از خریدهای غیر ضروری عمل می کنند. به این ترتیب اقدامات قرنطینه سختگیرانه ، بستن مرزها و یا توقف پروازها ضرورتی پیدا نکرد.

بان کی مون همچنین تاکید کرد که با وجود افزایش چشمگیر موارد تایید شده کرونا از زمان شروع این بحران اما کره حالا به یک مرحله پایدار رسیده و گسترش این ویروس در حال کاهش است.

بر اساس آمارهای رسمی در کره جنوبی تا به حال ۱۰۱۵۶ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۷۷ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بان کی مون در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که جامعه بین المللی باید سیستم حاکمیت جهانی و همبستگی را تقویت کند و بودجه لازم برای کمک به کشورهای فقیر که در شرایط بحران قادر به انجام اقدامات لازم برای مردم خود نیستند را فراهم کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    7 4
    کره جنوبی و چین دروغ می گویند. کرونا در این کشورها ابدا مهار نشده. فقط با چراغ خاموش سیاست ایمنی گله ای را پیش گرفته اند و دیگر آمار واقعی بیماری را اعلام نمی کنند.
  • minax IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    5 1
    خیلی از مردمشون مریض هستند داخل خونه هاشون اونوقت امارشون با واقعیت خیلی تفاوت داره
  • ناشناس IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    7 3
    سلام.همان روزهای اول رئیس جمهور کره با پوشیدن لباس رزم در سرکار حاضر و بر ویروس کرونا اعلام جنگ کرد و خود مسقیما وارد عمل شد.حالا روحانی هم میگفت هفنه ای یکبار جلسه با وزیر بهداشت میذارم.
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    1 0
    چین صد درصد آمار غلط میدهد ولی این که ول کرده باشن بعیده. کره جنوبی با تست زیاد و شناسایی هدفمند اقدام کرد. تایوان و سنگاپور و هنگ کنگ و مالزی و تایلند به نسبت خوب عمل کردن. چون تجربه سارس رو داشتن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس