کد خبر 1058238
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
عدنان الزرفی

پایگاه خبری موازین نیوز به نقل از سفیر آمریکا در بغداد آورده است که نخست وزیر نشدن عدنان الزرفی عواقب جدی برای عراق خواهد داشت.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری موازین نیوز گفت که سفیر آمریکا در بغداد در جواب نامه‌ «قاسم الاعرجی» وزیر کشور پیشین عراق بر حمایت آمریکا از الزرفی برای نخست وزیری عراق تاکید کرد.

بر اساس این گزارش «ماتیو تویلر» سفیر آمریکا در بغداد روز شنبه  رای ندادن پارلمان عراق به «عدنان الزرفی» و کابینه وی را باعث عواقب جدی برای عراق دانست.

به گزارش موازین نیوز، تویلر در جواب نامه‌ الاعرجی درباره وضعیت مبهم دولت آتی عراق،  الزرفی را آخرین فرصت برای عراق  دانست و بر ضرورت احترام به آنچه فرآیند قانونی نامزد شدن الزرفی برای نخست وزیری عراق خواند تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

سفیر آمریکا رهبران عراق را تهدید کرد

الزرفی برنامه دولت خود را به پارلمان ارائه کرد

این در حالی است که یک عضو پارلمان عراق امروز تاکید کرد با توجه به حکم دادگاه تجدیدنظر فدرال عراق در ابطال عضویت یک قاضی این دادگاه، به خودی خود رئیس جمهور مجبور به پس گرفتن تصمیم خود از نامزدی الزرفی برای نخست وزیری عراق خواهد شد.

ائتلاف شیعی الفتح و ائتلاف شیعی دوله القانون با یکدیگر فراکسیون البناء را تشکیل داده‌اند که از سوی رئیس پارلمان عراق به عنوان فراکسیون اکثریت پارلمان عراق معرفی شده است و بر اساس قانون اساسی اکثریت پارلمان عراق که متعلق به شیعیان است باید مامور تشکیل کابینه را برگزینند.

گروه‌های شیعی عراق تاکنون بر سر نام نامزد نخست‌وزیری عراق به تفاهم نرسیدند از همین رو «برهم صالح» رئیس جمهور عراق  ۲۷ اسفند ماه طی مراسمی عدنان الزرفی را مامور تشکیل دولت انتقالی کرد. پیش از الزرفی «محمد توفیق علاوی» برای تشکیل دولت انتقالی عراق مامور شده بود که به دلیل مخالفت برخی جریان‌ها با اسامی نامزدهای تصدی وزارتخانه‌ها در کابینه پیشنهادی جدید، در این امر ناکام ماند.

الزرفی از اعضای «فراکسیون النصر» به رهبری «حیدر العبادی» (نخست وزیر سابق) در پارلمان عراق است، اما معرفی او موجی از مخالفت شدید در میان گروه‌های پارلمانی به راه انداخته است.

او از زمان مکلف شدن  طبق قانون ۳۰ روز مهلت دارد کابینه پیشنهادی خود را به پارلمان معرفی کند که با وجود مخالفت گروه‌های اصلی شیعی که اکثریت را در پارلمان تشکیل می‌دهند موفقیت الزرفی بعید به نظر می‌رسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    1 0
    فقط باید عادل را مسئول انتخابات زودهنگام کنند حتی با وجود راهپیمایی و تظاهرات چون فقط عادل هست که هم حمایت کردها و هم حمایت سه حزب شیعی فتح قانون و حکمت را دارد. احتمال کودتا و تغلب هم از بین می رود در غیر این صورت باید حکومت عراق را باید به اراذل و اوباش اجاره ای آمریکا باید سپرد همین زرفی و مقتدا باعث تظاهرات نجف و کربلا و مسدود شدن راههای کربلا این جنود شیاطین بودند
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    1 0
    امریکا در خاک عراق جرات حمله را ندارد اینها از ترسشان نیروهایشان را جمع کرده اند اگر یک ضربه بزنند چند ضربه می خوردند در این هم شکی نکنید- حشد دنبال بهانه بیشتر است گرچه بدون حمله امریکا نیز حمله خواهد کرد چون آزادسازی سرزمین نینوا از دست شیاطین کافر از اوجب واجبات است
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    بدون ایجاد گروههای مقاومت و دادن شهید نمی توان آمریکا را از عراق بیرون کرد شهیدانی چون منیف اشمرها و احمدقصیرها در عراق و در راه مقاومت باعث محبوبیت حشد در میان مردم عراق می گردد
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    1 0
    آمریکا توان ادامه دادن حملات به حشد و حزب الله را ندارد چون گسترش این حملات می تواند تمام طرح های تفرقه افکنانه و را برملا نماید و محبوبیت حشد را بالا ببرد
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    1 0
    راه حل عراق هم در بحث آشوب خیابانی و تفرقه احزاب و هم در بحث بیرون کردن اشغالگران- حملات موشکی شبانه و محدود و مستمر هر شب برای ترک و یا تعطیلی پایگاههای آمریکایی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس