کد خبر 1057779
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
تروریست‌های «لشکر 101 هوابرد» آمریکا سه روز است وارد «عین الاسد» شده‌اند

یک منبع امنیتی در استان الانبار (غرب عراق) می‌گوید که آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای تشویق کشورها به انتقال سفارتشان به پایگاه «عین الاسد» است.

به گزارش مشرق، یک منبع امنیتی در استان الانبار (غرب عراق)، امروز (جمعه)، گفت که آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای تشویق کشورها است تا سفارت خود را به پایگاه «عین الاسد» در شمال بغداد منتقل کنند.

پایگاه عین‌الأسد که بزرگترین مقر نیروهای آمریکایی در عراق است، بامداد ۱۸ دی ماه هدف عملیات موشکی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. این عملیات موشکی بخشی از پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی و یارانش بود. در حالی که دولت آمریکا در ابتدا ادعا کرد در این حمله به هیچ نیروی آمریکایی آسیب نرسیده، اما واشنگتن در روزهای اخیر به صدمه دیدن بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهایش در این حمله اذعان کرده است.

این منبع در گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومه» در این خصوص گفت: «نیروهای آمریکایی برنامه‌ای را آغاز کرده‌اند که هدف آن تشویق کشورها خارجی به انتقال سفارتشان از بغداد به پایگاه هوایی عین الاسد به شهر هیت غرب الانبار است».

پیشتر، یک منبع امنیتی عراقی گفت که آمریکا درصدد ساخت یک فرودگاه در نزدیکی پایگاه عین الاسد در استان الانبار است و مقدمات کار را نیز آغاز کرده است .

به گفته این منبع امنیتی، آمریکا قصد دارد این برنامه را با استفاده از اختصاص ساختمان‌های مستحکم در پایگاه یاد شده اجرایی کند.

این منبع ادامه داد که علت این اقدام آمریکا آن هم در شرایط شیوع ویروس کرونا در عراق هنوز مشخص نشده است.

منبع امنیتی یاد شده همچنین گزارش کرد که نیروهای آمریکایی پروژه‌هایی بازسازی تعدادی از ساختمان‌های متروکه در پایگاه عین الاسد را آغاز کرده‌اند.

وی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد که مدتی است که فرود هواپیماهای نفربر آمریکایی به پایگاه عین الاسد زیاد شده است.

پیشتر، یک منبع امنیتی عراقی از فرود چند هواپیمای حامل نظامیان و مستشاران آمریکایی در پایگاه «عین‌الاسد» در استان الانبار خبر داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    43 8
    آمریکا میخوان سپر سفارتی درست کنه همون کاری که داعش با انسان هامیکرد یعنی "سپر انسانی" ، که زمانی که به عراقی ها حمله کردند نیروهای عراقی نتونن جواب سخت بدن
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    20 8
    یعنی اینکه اگر بخواهیم با موشک یک حالی به عین الاسد بدیم یا زمینی بریم تو محوطه عین الاسد پیک نیک با سفارتخانه کشورهای دیگر به مشکل میخوریم. از کی تا حالا آمریکا خودش را پشت سفارتخانه کشورهای دیگر مخفی می کند؟ از همین الان خط و نشان را برای کشورهایی که میخواهند تو عین الاسد سفارت باز کنند بکشید.
    • مجید IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      20 5
      نگران نباش وقتی موشک بخوره تو بخش نظامی امریکا و تو چند متریش خون از دماع کارکنان سفارت مثلا فرانسه بیرون نیاد بقیه کشورا هم حساب کار دستشون میاد
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    4 31
    ما تو خوزستان هشت سال جنگ کردیم و تمام عزیزامون شهید شدن دیگه خسته شدیم ادامه جنگ مجدد رو میدیم دست تهرانیا
    • IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      1 0
      ما اصفهانیا بالاترین آمار شهدای جنگ تحمیلی دادیم فقط برای رضای خدا. حفظ وطن و ناموس خوزستان. عراق لیاقتش همینه من هیچ توقعی از سنیهای عراق از هر نژادی ندارم اما وقتی همین شیعیان به بهانه قدرت ب جان هم افتادن و مردم ساده پشت گروه های فاسد و جوکر ها! و م.ص راه افتادن و اعتراض مبارزه با فساد سردادن و بنده خدا حشدالشعبی رو کوبوندن..لیقتشون اشغال و تحقیره.. در ضمن عزیز خوزستانی .. ما کشتن گاوها در سال ۵۸ در لب مرز یادمون نرفته. پاینده باد اسلام. ایران. مظلوم. یالثارت الحسین...
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    11 4
    فکرشم نمی کردم ترامپ شعار اول آمریکا رو با این مدیریت خرکیش محقق کنه... آمار کرونا ...
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    20 2
    شاهد خریت زاید الوصفی از سران آمریکا هستیم، یادشون رفته اربابشون در تیررس مقاومته...
  • رضا IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    14 6
    علتش که واضحه.... هرگونه تعدی به سفارت یک کشوربه معنی حمله به کل آن کشورمیباشد....کافیست یک موشک از داخل عراق به این سفارتخانه اصابت کنه....اونوقت به صورت قانونی حمله به متخاصم اعمال میشود.
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    6 2
    داره از سفارت ها به عنوان سپر سیاسی استفاده میکنه برای حفاظت از نیروهاش و نفوذش در عراق
  • NZ ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    1 0
    امیدوارم از همون پایگاه «عین‌الاسد» به جهنم واصل شوید قبل از اینکه سپر کاذب دیپلماتیک درست کنید. ای خاک بر سر اوون کشورها که حکم گله گوسفند برای آمریکا دارند!
  • روح IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    تمومش کنید، دنبال یه جنگ دیگه هستید؟ ما جنگ نمیخواهیم، اگه با هم مشکل دارید به ما چه، ما دوستی میخواییم
    • IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 0
      خدا پدر راست گو رو بیامرزه
    • علی IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 0
      داداش فحوای کلامت از لحاظ ادبی سه اشکال دارد اول اونارو اصلاح کن وبعد 1- دوستی را چه معنا میکنید؟ 2-دوستی به چه قیمت؟ 3- دوست کیست؟ 4- فرق بین دوست ودشمن چیست؟ ولی یه نگاه به داستان دوستی خاله خرسه بنداز سوادت بره بالا/ قبر مادر هرچه امریکایی و تابعینش لعنت باد.
  • بهنام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    امریکا با اینکار در واقع حمله به عین الاسد را بسیار پر هزینه و خطرناک میکند واز طرفی اروپاییها را در واقع مجبور می کند از خط مشی سیاسی ونظامی امریکا پیروی کنند این عراق است که باید با اعلام اینکه تعهدی نسبت به امنیت سفارتها در عین الاسد ندارد ومخالفت خود را اعلام نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس