کد خبر 1057563
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
دارو ژاپنی نمایه

رئیس سندیکاری تولید کنندگان مواد اولیه دارویی گفت: یک میلیون دوز از داروی فاویپیراویر توسط صنایع دارویی تولید شده است و پس از تایید تست‌های بالینی به صورت انبوه به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش مشرق، فرامرز اختراعی رئیس سندیکای تولید کنندگان مواد اولیه دارویی درباره وضعیت تولید داروی فاویپیراویر در کشور گفت: تولید دارو در کشور کار آسانی نیست که بلافاصله پس از اظهار نظر شخصی این دارو تولید شود، این دارو تاییدیه FDA نداشته و ساخت شرکت فوجی ژاپن است و رگولاتوری ژاپن آن را تایید کرده است و در کشور چین با شیوع کرونا تاییدیه آن در چین نیز صادر شد که نتیجه مثبتی هم دریافت شده است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات تحویل تجهیزات مقابله با کرونا به وزارت بهداشت

وی افزود: همان موقع ایران درخواست این دارو را برای انجام تحقیقات به چین داد و 15هزار دوز از این دارو در اختیار کشورمان قرار گرفت و در چند بیمارستان برای انجام آزمایش‌های بالینی مورد استفاده قرار داده شد. با گذشت زمان تجربه این که این دارو در بهبود وضعیت بیماران می‌تواند نقش مثبتی ایفا کند درحال آشکار شدن است و هنوز نتایج آزمون بالینی آن کامل نشده است.

اختراعی خاطرنشان کرد: داروی فاویپیراویر باید به تایید کمیته اخلاق برسد و فازهای یک، دو و سه آزمایشگاهی را طی کند تا تایید شود اما در شرایط اضطراری مانند بحران کرونا، فازهای یک و دو آن هم به شرط داشتن مستندات کافی حذف می‌شود که این اتفاقات نیز در کشور با سرعت درحال انجام است.

بلافاصله نیز با دو شرکت تولید کننده برای تولید این دارو رایزنی صورت گرفته است و یک شرکت وارد کننده نیز موفق شده که دارو را وارد کند. همچنین شرکت تولیدکننده نیز موفق به واردات مواد اولیه آن شده است و اگر نتایج آزمایش‌های بالینی تایید شود ظرف چند روز آینده این دارو وارد بازار خواهد شد.

وی گفت: این موضوع را باید درنظر گرفت که این شرکت‌ها برای ارائه سریع این دارو به بازار، سرمایه‌گذاری کرده‌اند و اگر آزمایشات بالینی نیز تایید نشود متضرر خواهند شد.

اختراعی تاکید کرد: در حال حاضر با داروهایی که اختصاصی کرونا نیستند درمان بیماران درحال انجام است و نتایج مثبتی نیز داشته است؛ وزارت بهداشت از تمام توان خود برای تامین دارو و درمان بیماران استفاده کرده است و امیدواریم نتایج تست‌های بالینی این دارو مثبت باشد و صنعت، آمادگی دارد این دارو را در حجم انبوه تولید کند.

رییس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی افزود: یک میلیون دوز از داروی فاویپیراویر توسط صنایع دارویی تولید شده است و پس از تایید تست‌های بالینی به صورت انبوه به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    36 31
    فعلا وارد کنین وبزارین کنار واسه مسئولین واقازاده ها مردم عادی زیاد مهم نیستن
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      0 0
      اینجور که مشخصه یک سری سریع برای خودشان وارد کرده اند ولی برای مردم عادی امریکا باید تایید کند!
  • MAHMOUD IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    17 1
    فرا افکنیه چطور دارو در چین و زاپن تایید شده
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    21 0
    باید درنظر گرفت که این شرکت‌ها برای ارائه سریع این دارو به بازار، سرمایه‌گذاری کرده‌اند و اگر آزمایشات بالینی نیز تایید نشود متضرر خواهند شد. خیر! فقط باید جان هموطنان را درنظر گرفت. حتی آوردن این جمله به عنوان یک نیمچه فرض هم غلط اندر غلط است.
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    30 0
    مگه هر چی FDA آمریکا بگه درسته؟ ژاپنی ها دارند تولید و مصرفش می کنند پس از نظر اونها تایید شده است.مافیای داروی کشور دنبال چیزی میره که توش پول باشه نه خدمت
  • سعید IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    16 0
    فکر کنم یک پول خوب این وسط باشد وگرنه کی گفته باید از آمریکا تایید بشه مگر همه ی داروهای ما تایید آمریکا را دارد در ضمن نو ایران و چین و ژاپن جواب داده
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    8 0
    الان بهترین زمان برای سو استفاده و دلال دارو و مواد اولیه است. اگر ناظر بین المللی نباشد صد در صد قاچاق میشود و صرفا درشتدانه و وزد و کلاهبردار مورد تایید وزارت بهداشت بهره برداری میکنند. چند روز بعد در ناصر خسرو با صد برابر قیمت خرید و فروش خواهد شد.
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    8 7
    ژاپن نوکر آمریکا مبادا استفاده کنید. کرونا مقامات بدتر میشه ها.. از ما گفتن بود.
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    7 2
    خاک برسر این مسئولا کنم آخه تاییدیه سازمان غذاوداروی آمریکا دیگه چیه
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    این دارو تاییدیه FDA نداشته کلا برای وزارت بهداشت حرفهای منابع آمریکایی وحی منزله . اونا هیچ وقت تایید نمی کنند که مبادا شرکتهای امریکایی ضرر کننذ
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    شما خوبین ما گوشامون درازه
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    داروی امام کاظم علیه السلام اگه از اوگاندا هم اومده بود همه میذاشتن رو سرشون ولی چون مال خودمونه سرکوب می کنن. حالا این ژاپن که خودش نوکر آمریکاست چرا این را نمیده به آمریکا میده به ما؟ مشکوک نیست؟؟؟
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    همه چیز تو این مملکت ایقندر دیر تصمیم گیری و عمل می شه که کار از کار می گذره
  • مجتبی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    0 0
    روش صحیح انجام بخور جوش شیرین که متاسفانه توسط نفوذی ها سانسور شده و مانع از افشا میشوند برای انجام بخور جوش شیرین، یک سومِ ظرف آب بریزید و بجوشانید. بسیار باید مراقب بود که ظرف بخور، پر از آب نباشد تا با ریختن جوش شرین، باعث پاشیده شدن آب داغ به دست و صورت شما‌ شود. در زمان بخور بهتر است از یک ملحفه، چادر یا چادر شب استفاده شود و آن را روی سر قرار دهید تا بخارهای ایجاد شده از زیر پارچه خارج نشود. به محض به جوش آمدن آب داخل کتری، آن را از حرارت جدا کنید و در حالی که در زیر چادر هستید، یه قاشق مربا خوری و یا نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین داخل ظرف برزید و به مدت دو دقیقه بخاری که تولید می شود را عمیقاَ از بینی تنفس کنید و از دهان بیرون بدهید. این عمل را 5 مرتبه پی در پی، در یک نوبت تکرار کنید. افراد سالم جهت پیشگری، باید 7 روز پی در پی ، روزی یک مرتبه و بعد از آن هفته ای یکبار تا زمانی که اپیدمی کرونا هست بخور را ادامه دهند و افراد بیمار هم برای رفع خشکی سینه باید همانند افراد سالم بخور شیرین را برای خود اجرا کنید تا جای نگرانی باقی نماند. توصیه برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا توصیه می شود کسانی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند علاوه بر دستورات فوق برای تسریع در بهبودی یک قاشق چای خوری جوش شیرین خوراکی را در یک استکان یا لیوان آب حل کرده و هر 6 ساعت میل نمایند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس