کد خبر 1057026
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
کرونا

طبق اعلام عضو هیات مدیره سازمان اموال تملیکی در حال حاضر هرگونه کالای کشف‌شده مرتبط با کرونا بدون تشریفات اداری تحویل وزارت بهداشت می‌شود.

به گزارش مشرق، در جریان شیوع ویروس کرونا برخی با سوء استفاده از شرایط موجود و نیازی که به تجهیزات مربوط به پیشگیری و یا مقابله با این ویروس وجود داشت، اقدام به احتکار و یا قاچاق این کالاها کردند.

بیشتر بخوانید:

روایتی از درد دل پرستاران شاغل در "قلب کرونا" +عکس

ناگفته هایی از روزهای کرونایی پرستاران

اما طبق قانون، کالاهای کشف شده قاچاق و یا متروکه برای تعیین تکلیف در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می گیرد، این در حالی است که در مدت اخیر با توجه به شرایط اضطراری موجود برای افزایش سرعت تحویل کالا توافقی بین سازمان اموال تملیکی و سازمان تعزیرات حکومتی انجام شده است که منجر به توافق‌نامه برای تحویل تمامی کالاها و لوازم بهداشتی مربوط به کرونا بعد از کشف و ضبط بلافاصله در محل کشف پس از دریافت حکم قضایی طی صورت جلسه به معاونت های غذا و دارو در سراسر کشور تحویل می‌شود.

آخرین پیگیری از وضعیت تحویل کالاهای کشف شده با توضیحاتی از سوی میرمعینی ـ عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش این سازمان ـ  همراه بود.

به گفته وی در حال حاضر تمامی کالاهای مرتبط با کرونا که به هر نحوی به سازمان اموال تملیکی تحویل می‌شود بدون طی تشریفات اداری در اختیار معاونت غذا و داروی هر استان قرار می گیرد.

میرمعینی با بیان این که تاکنون طی دو مرحله تعدادی از کالاهای مرتبط با کرونا به معاونت‌های غذا و دارو به طور قطعی تحویل شده است جزئیات آن را اعلام کرد.

بر این اساس کالاهای تحویلی عبارت‌اند از:  پنج میلیون و ۵۳۸ هزار ماسک، ۷۲۳ هزار انواع دستکش، ۱۲ هزار لیتر الکل، ۱۶ هزار قالب صابون، ۲۰۰۰عدد شامپو، ۱۲ دستگاه تب سنج، ۱۰ هزار تخته پتو، ۱۲۶۰ گرم کن خارجی،، ۳۴۰۰ ست سرم، ۸۹ هزار سر سوزن و همچنین مقداری انواع نوشیدنی و یا شکلات کشف شده که برای کسانی که در جریان درمان و کادر درمانی قرار دارند ارسال شده تا مصرف کند.

این مقام مسئول در سازمان اموال تملیکی گفت که تحویل این کالاها به طور قطعی بوده و بخش دیگری از تجهیزات نیز در مرحله تحویل قرار دارد که تا هفته آینده لیست آن نهایی خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس