کد خبر 1057386
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
عدنان الزرفی

مشاور رئیس جمهور آمریکا در خاورمیانه تاکید کرد که مامور تشکیل کابینه در عراق شهروند آمریکاست و این کشور با نخست‌وزیر شدن او مخالفتی ندارد.

به گزارش مشرق، «گابریل صوما» مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، امروز (چهارشنبه)،‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومه» ضمن اعلام اینکه «عدنان الزرفی» مامور تشکیل کابینه در عراق شهروندی آمریکایی است، تاکید کرد که آمریکا با نخست‌وزیر شدن او «مخالفتی ندارد».

بیشتر بخوانید:

افزایش نارضایتی مردم آمریکا از عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا

مشاور ترامپ در خاورمیانه در این خصوص گفت: «الزرفی شهروند آمریکاست. ما او را کاندید نخست‌وزیری عراق نکردیم».

گابریل صوما در ادامه گفت که بسیاری از شخصیت‌ها در خاورمیانه شهروند آمریکا هستند و پست‌های ریاستی و پادشاهی را برعهده دارند.

صوما با اشاره به اینکه «ایالات متحده با نخست‌وزیر شدن الزرفی مخالفتی ندارد»، افزود که آمریکا «از او حمایت خواهد کرد اگر باعث ثبات عراق شود و با فساد مبارزه کند».

در همین ارتباط،‌ یک منبع پارلمانی عراق امروز از طرح جدید آمریکا برای اعمال فشار در داخل عراق جهت پذیرش عدنان الزرفی به عنوان نخست‌وزیر این کشور با استفاده از ابزار تهدید نظامی خبر داد.

گروه‌های شیعی عراق تاکنون بر سر نام نامزد نخست‌وزیری عراق به تفاهم نرسیدند از همین رو «برهم صالح» رئیس جمهور عراق ۲۷ اسفند ماه طی مراسمی عدنان الزرفی را مامور تشکیل دولت انتقالی کرد. پیش از الزرفی «محمد توفیق علاوی» برای تشکیل دولت انتقالی عراق مامور شده بود که به دلیل مخالفت برخی جریان‌ها با اسامی نامزدهای تصدی وزارتخانه‌ها در کابینه پیشنهادی جدید، در این امر ناکام ماند.

الزرفی از اعضای «فراکسیون النصر» به رهبری «حیدر العبادی» (نخست وزیر سابق) در پارلمان عراق است، اما معرفی او موجی از مخالفت شدید در میان گروه‌های پارلمانی به راه انداخته است.

او از زمان مکلف شدن طبق قانون ۳۰ روز مهلت دارد کابینه پیشنهادی خود را به پارلمان معرفی کند که با وجود مخالفت گروه‌های اصلی شیعی که اکثریت را در پارلمان تشکیل می‌دهند موفقیت الزرفی بعید به نظر می‌رسد.

گفته می‌شود الزرفی در سال ۲۰۰۴ از سوی سوی «پل برمر» حاکم آمریکایی عراق برای استانداری نجف انتخاب شد و در همان زمان به مبارزه با کلیه گروه‌های مسلح در این استان و خلع سلاح آنها متعهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    2 0
    همونقدر هم تلاش کردن روحانی رای بیاره...یادتونه؟
  • محمد US ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 0
    الرزوفی ازعوامل خودامریکاست وهمدست رئیس جمهورعراقه که ازماموران سیا است ومخالفت اکراد باوی نوعی ردگم کنی است تانفهمیم که ارباب هردویکی اند
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    1 0
    تا وقتی رئیس جمهور عراق از دارو دسته مسعود بارزانی آمریکائی وصهیونستی است نخست وزیرش هم بهتر از این نمیشه که شهروند آمریکاست
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    0 0
    چه جالب!!! برای آدم خودشان مشکلی ندارند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس