اسراییل

رژیم صهیونیستی در شرایطی که سرزمین‌های فلسطینی شاهد افزایش شمار مبتلایان به کروناست، با حمله به روستایی در شمال کرانه باختری شماری را مجروح و چند خانه را تخریب کرد.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی از شرایط درگیری سرزمین‌های فلسطینی با بحران کرونا برای ادامه تجاوزگری خود علیه جان و مال فلسطینی‌ها استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

جولان فیک‌نیوزها همزمان با تحرکات آمریکا و عملیات رژیم صهیونیستی

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح روز چهارشنبه با حمله به روستای «رمانه» در غرب «جنین» در شمال کرانه باختری به سمت فلسطینی‌ها گاز اشک آور شلیک کردند که در نتیجه آن شماری از آنها دچار حالت خفگی شده و برخی به درمانگاه منتقل شدند.

خبرگزاری فلسطینی «وفا» اعلام کرد که نظامیان اشغالگر در چارچوب رفتارهای خصمانه خود با فلسطینی‌ها  سه منزل مسکونی شهروندان روستای رمانه را در شرایط بحرانی همه گیری کرونا تخریب کردند تا شهروندان آنجا را وادار به کوچ کردن از آنجا کنند و بتوانند زمین‌های آنها را  به منظور یهودی‌سازی غصب کنند.

رژیم صهیونیستی خانه‌های این اهالی روستا را به بهانه ساخته شدن در منطقه «ج» تخریب کردند. کرانه باختری بر اساس توافق اسلو که در سال ۱۹۹۵ میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی به امضا رسید به سه منطقه الف، ب و ج تقسیم شده و حالا رژیم صهیونیستی می‌خواهد منطقه ج را که قریب به ۶۱ درصد از وسعت کرانه باختری را شامل می‌شود به خاک سرزمین‌های اشغالی ملحق کند.

مناطق مختلف کرانه باختری طی روزهای گذشته هم شاهد یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینیان بوده است که با بازداشت یا مجروح شدن شماری از آنها همراه شده است.

خودروهای زرهی و بلدوزرهای رژیم صهیونیستی هم در بامداد امروز چهارشنبه به شرق شهرک «بیت حانون» در شمال نوار غزه یورش آوردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، بلدوزرها و تجهیزات رژیم صهیونیستی با ورود به خاک نوار غزه شروع به حفاری منطقه کردند.

نظامیان اشغالگر با یورش روزانه به اطراف باریکه محاصره شده غزه شروع به حفاری در منطقه می‌کنند تا کشاورزان را از زراعت در آنجا منع کرده و مانع استفاده فلسطینی‌ها از این زمین‌ها در سایه محاصره ظالمانه  غزه شوند.

این درحالی است که دولت فلسطین امرزو چهارشنبه از ثبت ۱۵ مورد جدید ابتلای به ویروس کرونا در کرانه باختری خبر داد.

«ابراهیم ملحم» سخنگوی دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در نشستی خبری درباره بالا رفتن روز افزون شمار مبتلایان در سرزمین‌های فلسطینی هشدار داد و از شهروندان فلسطینی خواست از تردد میان شهرها و روستاها خودداری کنند و جز در مواقع ضروری از خانه خارج نشوند.

شمار مبتلایان به کرونا در سرزمین های فلسطینی به ۱۳۴ مورد رسیده است که ۱۲۲ مورد آن مربوط به کرانه باختری و شهر قدس اشغالی است و ۱۲ مورد آن هم مربوط به نوار غزه است از این میان فقط یک زن میانسال درگذشته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    0 0
    مرگ بر رژیم صهیونیستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس