جهانگیری نمایه

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه برای ۳ میلیون نفر کمک مالی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی اختصاص دادیم، از مصوبه ۷۵ هزار میلیاردی برای واحدهای تولیدی خبر داد.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت اظهار داشت: از مردم عزیز و بزرگوار ایران متشکریم که در این ایام به مصوبات ستاد مقابله با کرونا و دولت توجه کردند و در خانه ماندند.

وی افزود: این ایام برای مردم ایران به دلیل تعطیلات سال نو،  ایام بسیار پر ترددی بوده چراکه عید نوروز جزو سنت‌های ایران است و مردم انصافا کار بزرگی را با در خانه ماندن انجام دادند.

بیشتر بخوانید:

جهانگیری اظهار داشت: وزیر راه امروز در گزارشی اعلام کرد که سفرهای ریلی، هوایی و زمینی کاهش داشته است به گونه‌ای که سفر با قطار 94 درصد، اتوبوس 75 درصد و هواپیما 70 درصد کاهش داشته و سفرهای جاده‌ای نیز سیر نزولی داشته است.

وی با بیان اینکه حجم کاهش سفرها اتفاق مهمی است، خاطرنشان کرد: به صورت طبیعی مردم ایران در این ایام به طبیعت می‌رفتند اما ترجیح دادند امروز در خانه بمانند و گزارش‌هایی هم که در سراسر کشور به ما ارائه شده حکایت از همین مسأله داشته که ما در این باره از مردم تشکر می‌کنیم.

**امیدواریم نحسی کرونا هم از مردم ایران دور شود

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: امیدواریم نحسی کرونا هم از مردم ایران دور شود، ان‌شاءالله.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ‌اول همین هفته از یکی از بیمارستان‌های تهران بازدید کردم. مثلاً بیمارستان امام حسین(ع) که روزی 237 تخت بیمار بستری بود به حدود 30 تخت کاهش یافته است. البته این جدای از تخت‌هایی است که جدیدا اضافه کرده‌اند که در صورت ضرورت بتوانند استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه روند به سمت بهتر شدن می‌رود گفت: با همکاری مردم و همه دستگاه‌ها انسجام بزرگی شکل گرفته و دستگاه حاکمیتی نیروهای مسلح، صدا و سیما و همه دستگاه‌های دولت پای کار آمدند.

**تیم‌هایی برای بررسی تبعات کرونا تشکیل شود

جهانگیری با بیان اینکه موضوع اصلی کشور مسأله کرونا و سلامت مردم است، گفت: دولت با این اولویت پیش می‌رود درست است که کرونا تبعات بسیار زیادی در بخش اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت. من از دانشگاهیان و نخبگان کشور دعوت می‌کنم که در خصوص تبعات کرونا هم اکنون تیم‌هایی تشکیل داده و کار کنند و نظراتشان را در اختیار دولت قرار دهند تا بتوانیم برای بعد از کرونا با توجه به اتفاقاتی که می‌افتد برنامه های بیشتری تهیه کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دولت در بخش اقتصادی در شرایط سختی به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: مردم ایران شرایط دولت خود را بهتر از بقیه می‌دانند. دولتی که به هر حال در مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار گرفته و مهم ترین منابع درآمدی کشور که نفت و صادرات غیر نفتی بوده به دلیل فشار آمریکا با کاهش رو به روز شده و بخش زیادی از منابع درآمدی سال‌های گذشته از دست داده و این از دست دادن منابع درآمدی اثر خود را روی تأمین نیازهای مردم و بودجه دولت گذاشته است.

وی ادامه داد: تلاش دولت این است که با شرایط تحریم بتواند کشور را به نحوی مدیریت کند که بودجه منابع خود را تأمین کرده چراکه عملکرد سال 1398 در بودجه از نظر منابع درآمدی به هزینه خوب بود و حتی در شورای هماهنگی تصویب کرده بودیم سقف بودجه تا 386 هزار میلیارد تومان نسبت به مصوب یعنی 448 هزار میلیارد تومان کاهش یابد ولی عملا آن چیزی که اتفاق افتاد 441 هزار میلیارد تومان بود.

جهانگیری تصریح کرد: مبنا این بود که دولت راهکارهایی را پیدا کند تا منابع بیشتری را به دست آورد تا تعهدات و مطالبات را پرداخت کند.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: امروز وزیر نفت گزارش کرد که ما سال گذشته در چنین ایام حدود 100 میلیون لیتر هزینه مصرف بنزین داشتیم و الان چیزی حدود 42 میلیون لیتر بنزین مصرف داریم. ظرفیت پالایشگاه‌ها یک مسأله جدی است و تولید بنزین یک مسأله اصلی است.

وی افزود: قیمت‌های نفت خام به شدت کاهش یافته و این کاهش بر روی فرآورده‌های نفتی هم اثر  گذاشته و بنزین، گازوئیل و بقیه فرآورده‌ها جزو مسائلی که با این حجمی که الان ذخیره می‌شود باید برای آن راهکار جدی پیدا کنیم تا بتوانیم بفروشیم و منابع مورد نیاز بخش‌های مختلف تأمین شود.

**تمرکز اصلی دولت تامین منابع ارزی و ریالی برای سال 99 است

جهانگیری تصریح کرد: به هر حال تمرکز اصلی دولت بر این است که بتواند منابع ارزی و ریالی برای سال 99 تأمین کند چراکه به این نیازها هم اضافه شده است و همه بنگاه‌های اقتصادی به شدت آسیب دیده‌اند. بخش وسیعی از کشور در بخش خدمات و تولید محدودیت‌هایی اعمال کرده‌ایم. ما برخی محدودیت‌هایی را اعمال کنیم.

وی با بیان اینکه طبق شرایط طبیعی کرونا کارهای اقتصادی ضعیف می‌شود، گفت: حدود 100 میلیارد تومان هفته گذشته تصویب شد که به صورت تسهیلات پرداخت شود. خود مردم افرادی که می شناسند نیازمند هستند معرفی کنند. در فضای مجازی روزهای گذشته صحبت‌های یک پیرمرد منتشر شد که می گفت من می‌خواهم برای فرزندم پنیر بخرم و ندارم. هر انسانی وقتی اینها را می‌شنود دلش به درد می‌آید. این که کسی به موادی نیاز داشته باشد و نتواند تأمین کند.

معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت: ما برای این افراد از نظر خود فکر کرده‌ایم. یعنی 3 میلیون نفری که هیچ جا مشغول نیستند و کارهای حاشیه‌ای و فروش جزئی با یک گاری داشتند و اکنون کار خود را از دست داده‌اند بین 200 تا 600 هزار تومان ماهانه دریافت خواهند کرد تا زندگی این افراد آسیب نبیند. این گونه افراد اگر معرفی شوند قطعا وزارت تعاون مورد پوشش قرار خواهد داد.

**برای ۳ میلیون نفر کمک مالی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی اختصاص دادیم

جهانگیری از خیرین جامعه خواست در روزهای فعلی به افراد نیازمند که ممکن است از چشم دولت دور نگه داشته‌اند و دولت نتواند شناسایی کند کمک کنند و نگذارند این قشر آسیب ببینند و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی باید این افرادی که تحت پوشش نیستند را نیز مورد پوشش قرار دهد.

وی ادامه داد: ما حتی برای بنگاه‌های کوچک و متوسط به بالا هم که آسیب دیده‌اند فکر کرده‌ایم و 75 هزار میلیارد تومان با سود 12 درصد طی دو سال پرداخت در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم کسی بیکار نشود.

معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت: ما 5 هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه بیکاری کمک کردیم تا بتواند این گونه افراد را تحت پوشش قرار دهد.

جهانگیری تصریح کرد: کالاهای مورد نیاز بخش بهداشت و نیازهای ضروری مردم تأمین شده و فردا در جلسه ستاد اقتصاد در مورد تأمین ارز 4 هزار و 200 تومانی بحث خواهیم کرد تا کالاها تأمین و در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اگر گفته می شود در برخی از کالاها از ذخایر استفاده می‌کنیم چنین چیزی صحت ندارد؛ چراکه دغدغه‌ای نداریم و همین الان ورودی‌هایی که بنادر داریم بیش از ذخایر مورد نیاز ما است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    11 0
    جهانگیری داداش من اصلا ازت خوشم نمیاد. خوشم هم نخواهد اومد. اما اول که دستت درد نکنه/ دوم هم بسپرین اون دسته از افرادی که کارشون دست فروشی و خرده فروشی بوده رو پیدا کنین یه حمایت جدا گونه ای براشون ترتیب بدین. ناراحت نشو اما اگه یک سوم اون چیزی که داداشاتون خوردن رو بهشون اختصاص بدین تا ماه ها تامین می شن. دستت درد نکنه. همه ی کارا رو که نباید بچه هیئتی ها و بسیجیا انجام بدن، باید بگردن تو کوچه ها ببینن کی کم بضاعته بی بضاعته یه سری اقلام با کمک های مردمی براشون تهیه کنن، خجالت بکشین یکم.
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    10 0
    البته میدونید که با 200 هزار تومن در یک ماه فقط میشه نون گرفت!!!
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    12 0
    بارها تَکرار کردی!! 3 میلیون نفر در مقابل 80 میلیون نفر! نچایی اسحاق جان!
  • رضا IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    8 0
    کارگران ساختمانی هم فکری بکنید خواهشا
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    9 0
    تأمین ارز 4 هزار و 200 تومانی واین ارز در اختیار چه افرادی قرار می گیره؟
  • حسین IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    3 0
    سلام جناب مدیرسایت لطفا شماپیامموبه جهانگیری یاهرمسئول دیگه نشون بده برادری کن. بهش بگیداون پول رو به کی دادین؟منم بیکارم دوماهه خونه نشینم بیادحساب بانکیمو ببینه.وجدان وانسانیت کجاست.الان دوماهه دوتا بچه من نتونستن یه غذای درست وحسابی بخورن.فقط یه بارتونستم ژل ضدعفونی ومایع دسشویی بخرم دیگه پولی ندارم.بگیدبسه دروغ بسه.بجای دعوت از خیرین چرا حقوق یک ماه خودشون رو نمیبخشن؟مگه کم پول دارن؟کم ازاین بیت المال خوردن؟خداازشون نگذره که دروغ بلدن بگن
  • مجید IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    23 0
    خیلی ممنون که از جیبتون این صدقه رو میدیم. چهارمین کشور ثروتمند جهانیم ولی ثروتمون چی میشه خدا میدونه.
  • US ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    38 1
    برادر سه میلیون نفر فقط نیاز دارن. شما دارین کاری می کنید که مردم عاضی بشوند. به مردم یازانه بگیر کمک کنید تا دیر نشده است. مسولین کمک کنید. بحران اقتصادی هولناک است. تبعات این بیماری هم هولناک خواهد بود. پس باید به هر نفری نیازمند 500 بدهید. اقدام کنید. مردم گرسنه هستند.
  • حمزه.ملکی IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 0
    سلام.اقایان.دولت..من.58سالم.است.4فرزند.دانشگاهی.بیکار.دارم.خودم.هم.کارکر.ساختمانی.بودم.دیگه.بابیمار.قلبی.نمی.توانم.کار.کنم.بیمه.ندارم...شرایط.خیلی.به.عد.است.با.بچه.های.برگ...لطفا.لطفا
  • خدیجه ویس اهوازی IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    3 0
    سلام شما فقط شعار میدید ما کمک میکنیم پس چرا خبری نیست فقط میگید تو خونه بمونین من یه زن هستم با سه تا بچه که خودم نون شو ن من باید در بیارم شوهر م زندانه تکلیف این بچه ها چی میشه بمیریم از گرسنگی
  • حمیدنبی زاده IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 0
    سلام. من همسری بیمار دارم که هم سرطان دارد وهم بیماری‌های دیگری دارد. حقوقم کفاف قرضهایی که دارم رانمیدهدمستاجر هستم. خیلی گرفتارم.
  • م.ک IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 0
    خجالت بکشید با چه روی به مردم میگین خونه بمونن از کجا بیارن بخورن همه مثل شما نیستن که ماهی سی میلیون درآمد داشته باشن که اگه ده سالم تو قرنطینه باشین ککتونم نمیگزه چقد بی خاصیتین شما آخه برید بمیرین
  • شمسالدین US ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    3 0
    ما مستاجریم حتی پول نان هم نداریم میگین در خونه بمانید پس از کجا مخارج زندگیم تامین بشه لطفا رسیدگی کنید فقط وعده ندهید.
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    3 0
    آقای جهانگیری ما میخواهیم بدانیم شما دست فروشان و کارگران ساختمانی را چگونه پیدا میکنید؟؟با مردم شفاف باشید چگونه؟برای چی خودتون رو بی اعتبارمیکنید دیگر این وعده های پوچ قدیمی شده است،ما از دولت شهرداریها میخواهیم به قشر کارگر ودست فروش فشار نیاورید این صدقه ها پیش کش،،تا قبل از عید دست فروشان داخل مترو را خرابی چهره شهرخطاب میکردید الان درهمان متروها و بازارهای روز را گل مالیدی چوب خدا صدا ندارد
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 0
    فقط سه میلیون پ اون هشتادمیلیون بادهوامیخورن تواین اوضاع
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 1
    بخوره تو سرتون اون کمک یه ماهه ملت رو خونه نشین کردین اینقدر پول میدین فکر کنم قیمت 10 سال پیشه رو حساب کردن
    • میرضا IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      1 0
      سلام مسئولین محترممناقای بیکاری هستم سرپرست خونه هستم بایدچکارکنیم این پول به همه بدین چون همه بیکارم یارانه به ما هم بدیت
  • کمالیها محمد IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 0
    این جهانگیری روز رای گیری بایک صدای رسا داد زد که ما تا سه ماه اینده فقیر تو کشور نخواهیم داشت تمام بی درامدها تحت حمایت دولت هستند.حالا بجای ادرس دولت حواله میفرمایند به خیرین.امااااان از روزی که این خیرین والا مقام دراین کشور نبودن،نبودن.گرچه از آتش دل چون خم می درجوشم مُهر برلب زده خون میخورمو خاموشم..
  • رسول یاوری IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 0
    آقاتوروامام زمان به دادمنم برسین پام شکسته افتادم توخونه گرفتارم مستجرم چراکسی به دادمانمیرسه توروامام حسین به دادم برسین
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    1 0
    سلام چرا همش عادت کردین به دورغ گفتن ما مردم( بیکاریم بی پولیم ) دولت وهای دیگر کشورهای دیگر به مردمان و ملتش کمک میکند از هر جهت اما این دولت ما چرا کمک نمکند پول نداریم نان بخریم پول نداریم قبض بدیم ( ای دولت ببین که دولت های دیگه که چطور به مردم هایشان کمک میکنن یاد بگیرین )
  • SE ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    1 0
    اگر بحران کرونا در کشور مصادف با عید نوروز نبود الان پشت میز لم نداده بودید از خودتون تعریف کنید، بحران واقعی بعد از تعطیلات نوروز تازه شروع میشه...آخر پاییز معلوم میشه!
  • ابراهیم IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    0 0
    سلام بعضی وقتا ارزو می کنم کاش کرونا بزودی ازایران نره چون مسولین کشور ازخواب غفلت بیداربشن یکم به فک مردم باشن کشورما انقدربعداداره میشه انگارصاحب نداره انگا زمان غا نشین است
  • حسن US ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    0 1
    نیازی به پیگیری نیست افرادی که شغل ازاد دارندو یارانه بگیر هستند مشمول یارانه کرونا میشوند
  • امید جعفری IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    2 0
    دویست تومن بخوره توسرت مشرق نامردی اگه پخش نکنی
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    1 0
    نمیشه هم خدا رو بخای هم خرما جمع نقیضین محال محال کشور و مردم در وضعیت تعطیلی بیماری بیکاری بی پولی باشه پول برای خورد خوراک زندگیشون نباشه اون وقت حضرات مثل نمایندگان مجلس هم تعطیل کنند از اول اسفند فروردین اردیبهشت اما حقوق چندین چندین میلیونیشون دریافت کنند شکم سیر عین خیالشون نباشه چرا فقط به 3 میلیون نفر پول دادید بقیه همه پول دارند در این ماه های کرونایی تعطیل ؟؟؟ چرا ظلم میکنید به مردم وقتی تعطیل هستید دو فیش یا سه فیش حقوقیتون کامل دریافت میکنید از بیت المال از خدا نمیترسید ولی این مردم هیچ فیش حقوقی ندارند با درآمد اندک که اونم با تعطیلات سراسری که ادامه دارد پول خورد خوراک ندارند در حالی که با سیاست های مرجع تقلید آدام اسمیت گرانی کرونایی هم شکل گرفته چطور میتونید قیمت نان ثابت نگه دارید بقیه کالا ها رو نه این دروغ سیاست های شماهاست
  • محمدایوب IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    2 0
    اولا مردم به حرف شما ورییست درخانه نماندند به خاطر جان خودشان وخانواده اشان ماندند دوم اگر امثال شما لیبرالها وبرادر تو ورییست وزرای هزار آن میلیاردی ودامادها ودختر وپسرانتان نبودند وبه حق خودتان قانع بودید وبه یک باره از مستاجر ی توی زیرزمین خیابان پیروزی به ولنجک ویلاهای چندهزارمتری نمرفتید وحقوقهای نجومی به یکدیگر نمیدادید مانند رهبری وفرزندان او زندگی میکردید الان مردم نیازی به 200 هزارتومن صدقه شما که از مدیریت کثیف شما دوکیلو گوشت هم نمیشه خرید نداشتند بهترین کمکی میتوانید بکنید کمک کنید امثال برادرتان محاکمه کمترحرف بزنید
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    2 0
    چه عجب این جهانگیری از سوراخ موش اومد بیرون بابت کرونا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس